  • 21. Data: 2016-04-18 22:50:50
    Temat: Re: hurtowe programowanie AVR ?
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > dobra, pobrałem jakoś.

    Jak się pogrzebie na stronie, to da się obejść podawanie swoich danych
    osobowych :) Wystarczy elementowi id="download_button" usunąć ukrywanie :)

    Żadne klikadło nie pobije skryptu :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 22. Data: 2016-04-18 23:09:09
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Żadne klikadło nie pobije skryptu :)

    no i przechwaliłem.
    Jest tak ; kiedy ustawię fusy (via MkAVR kalkulator) w procesorze, to mi
    ten skrypt działa :

    avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -u -U lfuse:w:0x3F:m -U hfuse:w:0xC8:m

    avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -U
    flash:w:"C:\Users\sundayman\Desktop\Ziff preprogram files\Firmware
    851\M8\M8 hardware 4_38 bootloader 1 & firmware 17.hex":i -D -U
    eeprom:w:"C:\Users\sundayman\Desktop\Ziff preprogram files\Firmware
    851\M8\M8 hardware 4_38 bootloader 1 & firmware 17 EEPROM.eep":i

    avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -U lock:w:0x14:m

    ale- kiedy biorę czysty procesor, to wywala mi się po każdej linijce :
    target doesn't answer

    o co biega ?

  • 23. Data: 2016-04-18 23:14:45
    Od: Marcin <m...@x...xxx.pl>

    W dniu 2016-04-18 o 23:09, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > avrdude -p atmega8 -c usbasp -P usb -U lock:w:0x14:m
    >

    > ale- kiedy biorę czysty procesor, to wywala mi się po każdej linijce :

    Problem z kablem USB lub samym programatorem?
    Może i dlatego wersja okienkowa nie działa :)

  • 24. Data: 2016-04-18 23:17:52
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > ale- kiedy biorę czysty procesor, to wywala mi się po każdej linijce :
    > target doesn't answer
    > o co biega ?

    W USBasp można ustawiać prędkość magistrali SPI, szybszą albo wolniejszą.
    Pewnie ustawiłeś szybszą i świeży procek, z domyślnym taktowaniem 1 MHz, nie
    nadąża. W tamtych używanych pewnie masz już ustawione taktowanie 4 albo 8
    MHz i dlatego działa. Przestaw zworkę w USBasp na mniejszą prędkość.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 25. Data: 2016-04-18 23:33:33
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > taktowaniem 1 MHz, nie nadąża. W tamtych używanych pewnie masz już
    > ustawione taktowanie 4 albo 8 MHz i dlatego działa. Przestaw zworkę w

    ale via MkAVR nie muszę nic przestawiać - w świeżym mcu można ustawić
    fusy (kiedy jest jeszcze na 1Mhz), a potem wgrać program (kiedy już fusy
    są przestawione).

    Te linie skryptu skopiowałem z okienka MkAvr czyli powinno to jakby
    działać ?

  • 26. Data: 2016-04-18 23:37:25
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    czyli może inaczej - jak zrobić, żeby 1 linia czyli ustawienie fusów
    poszło wolno, a reszta szybko ?

    No bo oczywiście mogę założyć zworkę na programator, ale jeżeli mam ją
    potem zdejmować, żeby reszta poszła szybko - to bez sensu, bo to już 1
    skryptem się nie da.

    A całość programować wolno - też bez sensu. Za długo to trwa.

  • 27. Data: 2016-04-18 23:52:56
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale via MkAVR nie muszę nic przestawiać - w świeżym mcu można ustawić fusy
    > (kiedy jest jeszcze na 1Mhz), a potem wgrać program (kiedy już fusy są

    Pewnie miałeś ustawioną zworkę na wolniejszą prędkość.

    > Te linie skryptu skopiowałem z okienka MkAvr czyli powinno to jakby
    > działać ?

    Bo ten program jest tylko nakładką na AVRDUDE, sam nic nie programuje.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 28. Data: 2016-04-18 23:54:03
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > No bo oczywiście mogę założyć zworkę na programator, ale jeżeli mam ją
    > potem zdejmować, żeby reszta poszła szybko - to bez sensu, bo to już 1

    Niestety.

    > A całość programować wolno - też bez sensu. Za długo to trwa.

    USBasp ma tylko ręczne przestawianie prędkości.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 29. Data: 2016-04-19 00:04:15
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > skryptem się nie da.
    > A całość programować wolno - też bez sensu. Za długo to trwa.

    A jaki masz dokładnie programator? Bo jeśli MkAVR sobie radzi, to znaczy, że
    masz nowszą wersję USBasp, w której można zmieniać prędkość przez USB. I
    wtedy używasz opcji -B do ustawienia okresu taktowania. Spróbuj ustawiać
    fusy samą opcją -B, a programować już z opcją -B 1

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 30. Data: 2016-04-19 00:06:21
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pewnie miałeś ustawioną zworkę na wolniejszą prędkość.

    ale właśnie nie.
    Zworkę mam cały czas zdjętą.

    I - kiedy jest MkAVR zaznaczony "Auto SCK speed", to bez żadnego
    przestawiania można na "świeżym" mcu zaprogramować fusy na szybki kwarc,
    i potem też bez żadnego przestawiania już na pełnej prędkości wgrać resztę.

    Ale chyba rozwiązałem - po dodaniu do pierwszej linii parametru -B 5 (
    podobno na 1Mhz) działa OK.

    Tj. programuje fusy - a potem już leci "na szybko" z flashem i eepromem.
    Dziwne, ale działa.