  • 1. Data: 2009-06-08 19:03:18
    Temat: iPhone 3G 8GB i internet
    Od: "Raf" <x...@w...pl>

    Witam wszystkich

    Chciałem zapytac czy telefonu jak w temacie można użyc jako modemu by moc
    korzystac z mobilnego internetu podłaczajac w jakis sposob do laptopa
    (ewentualnie w jaki sposob) ? Dostalem ciekawa propozycje w Orange na
    przedlużenie umowy i zastanawiam sie czy warto skorzystac. Nie interesuje
    mnie korzystanie z internetu w samym telefonie tylko przy jego uzyciu na
    laptopie.

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi, wyjasnienia i pomoc w podjeciu decyzji.

    Pozdrawiam
    Rafal

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 4139
    (20090608) __________

  • 2. Data: 2009-06-08 19:47:57
    Temat: Re: iPhone 3G 8GB i internet
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Raf pisze:
    > Witam wszystkich
    >
    > Chciałem zapytac czy telefonu jak w temacie można użyc jako modemu by
    > moc korzystac z mobilnego internetu podłaczajac w jakis sposob do
    > laptopa (ewentualnie w jaki sposob)
    powinno być tak, ze na telefonie odpalasz program, wybierasz np: "z GSM"
    na "WiFi", i telefon robi za modem+router. Powinno tak być.... Jak
    jednak jest - niewiem

    > Dostalem ciekawa propozycje w
    > Orange na przedlużenie umowy i zastanawiam sie czy warto skorzystac. Nie
    > interesuje mnie korzystanie z internetu w samym telefonie
    No to dziwne, bo podobno na iPhonie świetnie widać strony WWW.

    ToMasz

    PS sory ze niebardzo pomogłem, ale moze masz teraz pogląd na sprawę

  • 3. Data: 2009-06-08 20:01:50
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Raf pisze:
> [...]
    > wirusów 4139 (20090608) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    wersja oficjalne brzmi nie. Nie możesz użyć iPhona jako modemu do
    laptopa. Wersja mniej oficjalna brzmi tak ale musisz złamać soft czyli
    zjailbrakować i w Cydii można znależć jakiś soft który umożliwia użycie
    iPhona jako modemu. Jednak hackowanie wiąże się z kilkoma ograniczeniami
    np przy aktualizacji softu itp.

    jeśli jesteś zielony w czary mary komputerowo telefonowych to się za to
    nie zabierz jak się coś orientujesz i Cię to nie przeraża i chce Ci się
    możesz się pobawić

    Jaskółki mówią iż w wakacje tuź po wakacjach pokaże się nowy iPhone w
    którym całŻiem możliwe że będzie ta funkcja działać bez żadnych
    podchodów. Niektórzy sądzili że pokaże się dziś na WWDC ale z tego co
    widzę nic o tym nie mówią

  • 4. Data: 2009-06-08 20:07:13
    Od: osiek <o...@g...pl>

    PS co do nowego iPhona:

    pokazali dzisiaj, nazywa się iPhone 3Gs, umożliwia dzielenie netu przez
    USB i Bluetooth, kompas, pojawiła się nawigacja TomTom, HSDPA, i kupę
    innych mniej lub bardziej drobnych zmian
    źródło:
    http://appleblog.pl/podsumowanie-otwarcia-wwdc-09

  • 5. Data: 2009-06-08 20:10:13
    Od: osiek <o...@g...pl>

    żeby być ścisłym to dzielenie netu umożliwia iPhoneOS 3.0 czyli jak
    kupisz i zupgrejdujesz systemem to będziesz mógł udostępniać net do laptopa

  • 6. Data: 2009-06-08 20:12:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 22:07:13 +0200, osiek napisał(a):

    > pokazali dzisiaj, nazywa się iPhone 3Gs, umożliwia dzielenie netu przez
    > USB i Bluetooth, kompas, pojawiła się nawigacja TomTom, HSDPA, i kupę
    > innych mniej lub bardziej drobnych zmian

    Zapomniałeś o najważniejszej - bateria ma wytrzymywac dłużej niż dobę..
    Oprócz tego takie epokowo przełomowe wydarzenia jak możliwość wysłania
    pliku po BT i HSDPA

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 7. Data: 2009-06-08 20:20:49
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Zapomniałeś o najważniejszej - bateria ma wytrzymywac dłużej niż dobę..
    > Oprócz tego takie epokowo przełomowe wydarzenia jak możliwość wysłania
    > pliku po BT i HSDPA

    co do baterii to wszystko zależy jak się używa urządzenia.. każdego nie
    tylko iPhona

    a teraz z ciekawości: co Ty jako naczelny przeciwnik iPhona w RP powiesz
    o tymże? tak merytorycznie bez żadnych złośliwości wszelakiej.

  • 8. Data: 2009-06-08 20:36:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 22:01:50 +0200, osiek napisał(a):

    > Nie możesz użyć iPhona jako modemu do laptopa. Wersja mniej oficjalna
    > brzmi tak ale musisz złamać soft czyli zjailbrakować (...) Jednak
    > hackowanie wiąże się z kilkoma ograniczeniami np przy aktualizacji softu

    Mało tego, można się spodziewać problemów prawnych.
    W Polsce może jeszcze nie (chociaż temat odpowiedzialności za modyfikację
    oprogramowania się już tu i ówdzie pojawia), ale po przekroczeniu granicy
    amerykańskiej można się zdziwić.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 9. Data: 2009-06-08 20:44:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 08 Jun 2009 22:20:49 +0200, osiek napisał(a):

    > co do baterii to wszystko zależy jak się używa urządzenia.. każdego nie
    > tylko iPhona

    Normalnie, z funkcjami które w nim są, czyli Exchange czy inny e-mail,
    trochę rozmów itp..

    > a teraz z ciekawości: co Ty jako naczelny przeciwnik iPhona w RP powiesz
    > o tymże? tak merytorycznie bez żadnych złośliwości wszelakiej.

    wreszcie po dwóch latach to zaczyna wyglądać jak telefon
    Brakuje danych o TomTomie, bo nie wiadomo czy to rzeczywiście wiadomość
    dnia, czy też kolejny powód do tworzenia się zajadów - nie wiadomo jak
    działa ten uchwyt i czy jest niezbędny.
    Jeżeli nie jest niezbędny, to owszem, zaczyna to wyglądać i jakoś wreszcie
    działać. Jezeli jest niezbędny, to jest to kolejny typowo dżobsowy obciach
    i wyciągania ludziom kasy - nawigacja jest w uchwycie, a iPoo tylko jest
    zewnętrznym ekranem dotykowym. W drugim przypadku zapewne całość będzie
    kosztowała o połowę więcej niż porządny telefon (z możliwością odpalenia
    tomtoma) i oddzielny tomtom one.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 10. Data: 2009-06-08 20:50:01
    Od: osiek <o...@g...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > zewnętrznym ekranem dotykowym. W drugim przypadku zapewne całość będzie
    > kosztowała o połowę więcej niż porządny telefon (z możliwością odpalenia

    co do tego uchwytu ... skoro tomtom ma pojawić się w appStore to raczej
    uchwyt będzie dodatkowym gadżetem wcale niekoniecznym zwłaszcza że to ma
    być dostępny również na iphonach #G bo to cecha nowego systemu a nie
    urządzenia jako takiego