  • 1. Data: 2014-11-27 13:19:10
    Temat: iPhone 6 jednak jest wodoodporny?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Natknąłem się dzisiaj na ciekawostkę na temat nowego iPhone6 i
    postanowiłem, że się podzielę z grupowiczami tą informacją bo wiem, że
    bardzo lubicie tu czytać o Apple i iPhone :-)))

    Jak wiemy, wodoodporność to cecha niewymieniona przez Apple na liście zalet
    najnowszej wersji iPhone6.

    Firma "SquareTrade" przygotowująca się do naprawy tych urządzeń, w czasie
    rozkręcania pierwszych wersji tych urządzeń znalazła jednak liczne zmiany
    konstrukcyjne mające na celu zmniejszenie ryzyka zalania wnętrza telefonu:
    mniejsze szczeliny między otworami w obudowie i guzikami, uszczelki
    wewnątrz i inne detale wskazujące na to, ze Apple przygotowuje iPhone do
    bycia wodoodpornym, możliwe ze już w kolejnej reinkarnacji.

    A może ten iP6 miał być już wodoodporny w tej obecnej wersji ale coś nie
    wyszło w czasie testów finalnych i Apple wolał nie brać odpowiedzialności
    za konsekwencje płynące z ogłoszenia wodoodporności?

    W każdym razie już jest dobrze bo iPhone przeżywa conajmniej krótkie
    zanurzenie w wodzie. Popatrzcie sami:
    http://bgr.com/2014/09/23/apple-iphone-6-waterproof/

  • 2. Data: 2014-11-27 13:39:23
    Temat: Re: iPhone 6 jednak jest wodoodporny?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > za konsekwencje płynące z ogłoszenia wodoodporności?
    >
    > W każdym razie już jest dobrze bo iPhone przeżywa conajmniej krótkie

    Około 10 lat temu miałem Nokię 6310i, która przeżyła zalanie sokiem owocowym
    i mycie pod bieżącą wodą. Po zabiegu działała jeszcze rok. Bez
    zabezpieczonych pzycisków, z dziurami na złącze słuchawkowe i ładowarkę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2014-11-27 13:44:11
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > Około 10 lat temu miałem Nokię 6310i, która przeżyła zalanie sokiem
    > owocowym i mycie pod bieżącą wodą. Po zabiegu działała jeszcze rok. Bez
    > zabezpieczonych pzycisków, z dziurami na złącze słuchawkowe i ładowarkę.

    Tak, też zalałem kiedyś swojego Samsunga jak mi się w plecaku otworzyła
    butelka z gazowaną wodą mineralną. I też przeżył. Ale zalanie płynem z
    wierzchu to jest co innego niż test zanurzeniowy...

  • 4. Data: 2014-11-27 13:53:28
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-11-27 13:19, Pszemol wrote:

    > A może ten iP6 miał być już wodoodporny w tej obecnej wersji ale coś nie
    > wyszło w czasie testów finalnych i Apple wolał nie brać odpowiedzialności
    > za konsekwencje płynące z ogłoszenia wodoodporności?

    Przeciez wodoodpornosc zalatwia juz wgranie samego iOS7 do dowolnego
    wspieranego modelu.

    Slyszalem ze jest jeszcze lepiej, podobno Iphone6 calkowicie laduje
    baterie juz po 2 minutach od wlozenia do mikrofalowki i jej wlaczenia!

    --

    memento lorem ipsum

  • 5. Data: 2014-11-27 14:04:42
    Od: maderos <m...@t...net>

    W dniu 2014-11-27 13:53, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    >
    > Slyszalem ze jest jeszcze lepiej, podobno Iphone6 calkowicie laduje
    > baterie juz po 2 minutach od wlozenia do mikrofalowki i jej wlaczenia!

    Wystarczy, ze użytkownik ajfona spojrzy na niego swoim emejzing wzrokiem
    i już jest naładowany ;)
    Poza tym, Apple nie chce brać odpowiedzialności za wiele "ficzerow"
    swoich zabawek...

  • 6. Data: 2014-11-27 14:12:28
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-11-27 13:19, Pszemol pisze:
    > A może ten iP6 miał być już wodoodporny w tej obecnej wersji ale coś nie
    > wyszło w czasie testów finalnych i Apple wolał nie brać odpowiedzialności
    > za konsekwencje płynące z ogłoszenia wodoodporności?

    To nie firma decyduje czy produkt spełnia dane warunki tylko urząd
    certyfikacji i być może nie przeszedł testu wiec nie podali tego jako
    amazing, albo po prostu byli rumunami i szkoda im było paru $$ na taki
    certyfikat.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2014-11-27 14:16:03
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> naprzemolił w wiadomości

    Myślę, że utrzymywanie iphonu w stanie lekkiej wilgotności utrudnia jego
    wygięcie.

    --
    marfi

  • 8. Data: 2014-11-27 14:18:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
    g>
    wrote in message news:m576s8$4rp$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    >
    > Slyszalem ze jest jeszcze lepiej, podobno Iphone6 calkowicie laduje
    > baterie juz po 2 minutach od wlozenia do mikrofalowki i jej wlaczenia!

    Tak, tak, to znany i popularny na youtube sposób robienia ludzi w balona
    którzy nie mają dobrej orientacji technicznej i są nogi z podstaw fizyki
    :-))

  • 9. Data: 2014-11-27 14:18:51
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 27.11.2014 o 13:19, Pszemol pisze:

    > W każdym razie już jest dobrze bo iPhone przeżywa conajmniej krótkie
    > zanurzenie w wodzie. Popatrzcie sami:
    > http://bgr.com/2014/09/23/apple-iphone-6-waterproof/

    No, to gratulacje. 10 sekund pod wodą, nie byle co - szkoda, że się sam
    nie wynurza.
    Trochę niepokojące jest, czy przy takiej szczelności nie dojdzie
    do rozerwania aparatu przy usterce baterii.
    Starsze modele sygnalizowały taki feler dymem i ogniem, paląc wpierw
    części garderoby użytkownika.

    --
    rry

  • 10. Data: 2014-11-27 14:27:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RR" <m...@w...pl> wrote in message

    > No, to gratulacje. 10 sekund pod wodą, nie byle co

    Też tak myślę. Przeżyłby zapewne to czego nie przeżył mój iPhone5:
    wypadł mi z przedniej kieszeni koszuli do wiaderka z wodą morską
    przygotowaną pod wymianę w akwarium - szybko go "wyłowiłem"
    za kabel od słuchawek ale słona woda, czyli elektrolity, dobrze prąd
    przewodzi i zrobiły natychmiastowe i nieodwracalne spustoszenie
    wewnątrz iPhone5. Podobne zdarzenie z iPhone6 skończyłoby się,
    jak widać z podlinkowanego filmu, bez trwałego uszkodzenia...

    Powiedzmy sobie szczerze, że te 10 sekund wystarcza aby spokojnie
    zareagować i wyciągnąć telefon z wody w razie takiego wypadku :-)

    Naprawdę nie potrzeba wodoodporności rodem z Timexa gdzie tam
    zegarek trzymają tygodniami na głębokości 30 metrów pod wodą.
    Zresztą to nie ta sama klasa urządzenia - w smartfonie potrzebne są
    otwory choćby do lepszego odtwarzania dźwięku niż pipczenie Timexa.