eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia › identyfikacja numeru w TP
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2009-08-10 16:28:51
    Temat: identyfikacja numeru w TP
    Od: QuickQvik <q...@g...pl>

    Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za identyfikację
    numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"), która to usługa w wielu innych
    krajach jest wliczona nawet a najbardziej minimalny abonament. Ba, jest
    w zasadzie usługą standardową, tak jak obecnie w każdym samochodzie jest
    ogrzewanie.

    QuickQvik


  • 2. Data: 2009-08-10 16:40:35
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>


    >Użytkownik "QuickQvik" <q...@g...pl> napisał w wiadomości
    >news:h5phs1$ps4$2@inews.gazeta.pl...
    >Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za identyfikację
    >numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"),

    Zdziwiony, że TP pobiera? Ja byłbym zdziwiony gdyby przestała pobierać.
    Przecież to złodziejska firma jest. Niereformowalna.

    wiatrak



  • 3. Data: 2009-08-10 17:01:24
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    wiatrak napisał:

    >> Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za identyfikację
    >> numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"),
    >
    > Zdziwiony, że TP pobiera? Ja byłbym zdziwiony gdyby przestała pobierać.
    > Przecież to złodziejska firma jest. Niereformowalna.

    Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
    może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
    Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
    niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
    straty spowodowane tym niecnym procederem.

    --
    Jarek


  • 4. Data: 2009-08-10 17:11:39
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>


    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
    > niego jak matka i ojciec.
    >
    >
    > --
    > Jarek

    Łojezu! Mieć rodziców TP i Orange? To ja wolę byc bękartem.

    wiatrak



  • 5. Data: 2009-08-10 17:16:59
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>


    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości
    news:h5pk66$7l8$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    >> Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
    >> niego jak matka i ojciec.
    >>
    >>
    >> --
    >> Jarek
    >
    > Łojezu! Mieć rodziców TP i Orange? To ja wolę byc bękartem.
    >
    > wiatrak

    pomyłka ....wolę być SIEROTĄ!

    wiatrak
    >



  • 6. Data: 2009-08-10 17:21:21
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: QuickQvik <q...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
    > może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
    > Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
    > niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
    > straty spowodowane tym niecnym procederem.

    To ma sens i jest chyba jedynym wytłumaczeniem. Bo dlaczego niby wszyscy
    (mam rację?) operatorzy GSM zapewniają tę usługę jako standard? Czy to
    oznacza, że telefonia GSM jest "wystarczająco" droga, aby "Caller ID"
    było "bezpłatne"? A może infrastruktura TP SA jest niedoinwestowana?

    --
    QuickQvik


  • 7. Data: 2009-08-10 17:33:23
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>


    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh80kj8.ug3.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > wiatrak napisał:
    >
    >>> Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za
    >>> identyfikację
    >>> numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"),
    >>
    >> Zdziwiony, że TP pobiera? Ja byłbym zdziwiony gdyby przestała
    >> pobierać.
    >> Przecież to złodziejska firma jest. Niereformowalna.
    >
    > Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
    > może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
    > Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
    > niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
    > straty spowodowane tym niecnym procederem.

    O, to Sferia i Era to durnoty, bo dają to za darmo... A przecież też
    mogę nie odebrać... A Era, to jeszcze jak zechce, to nawet mi za minutę
    połączenia z innej sieci cos tam dodaje... dumping? :)

    --
    "Jak to mówi dobra księga - Uzdrów nas Panie, a będziemy uzdrowieni.
    Innymi słowy - daj nam lekarstwo, bo chorobę już mamy"
    (C) Tewje Mleczarz, do Boga, wskazując dyskretnie na swoją żonę Gołde.


  • 8. Data: 2009-08-10 17:40:52
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: "D@niel" <n...@g...pl>

    Dnia 10-sie-09 18:28:51, QuickQvik napisawszy:

    > Jestem nieco zaskoczony, że TP pobiera dodatkową opłatę za identyfikację
    > numeru dzwoniącego (czyli "Caller ID"), która to usługa w wielu innych
    > krajach jest wliczona nawet a najbardziej minimalny abonament...
    W niektórych abonamentach prezentacja numeru jest "zawarta w cenie". A
    i w tych gdzie niby trzeba dopłacić 3,66 zł - też się zdarza że działa
    bezpłatnie :)
    --
    Pozdrawiam - D@niel


  • 9. Data: 2009-08-10 19:03:39
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    QuickQvik napisał:

    >> Jak się numer wyświetla, to abonent może zobaczyć kto dzwoni, i czasem
    >> może nie odebrać połączenia. A jak nie odbierze, to TP na tym traci.
    >> Czyli to tak jakby abonent okradał operatora, który powinien być dla
    >> niego jak matka i ojciec. Słusznie zatem tepsa pobiera rekompensatę za
    >> straty spowodowane tym niecnym procederem.
    >
    > To ma sens i jest chyba jedynym wytłumaczeniem. Bo dlaczego niby wszyscy
    > (mam rację?) operatorzy GSM zapewniają tę usługę jako standard? Czy to
    > oznacza, że telefonia GSM jest "wystarczająco" droga, aby "Caller ID"
    > było "bezpłatne"? A może infrastruktura TP SA jest niedoinwestowana?

    Nie, sensu w tym nie ma żadnego, ja tylko żartowałem. Mam taki najtańszy
    abonament bez CID, wprawdzie nie tepsy, bo z nimi się dogadać nie można,
    więc pieniądze bierze teraz inny operator. Ale linia, centrala i jej
    ustawienia te same. Gdyby linia miała prezentację numeru, to bym jej
    używał do połączeń przychodzących. A tak, to wisi od dwóch lat praktycznie
    bezużyteczna. Dochód z interkonektu byłby znacznie wyższy niż te 3zł za
    prezentację.

    To mogło mieć sens dwadzieśnia lat temu. Wtedy instalowano nowe centrale,
    taka nowinka techniczna znana wcześniej tylko z amerykańskich filmów mogła
    robić wrażenie. Niejednego dało się tym skusić. Ja wtedy musiałem zaraz
    po podłączeniu telefonu wystąpiś z wnioskiem o umożliwienie mi tonowego
    wybierania numeru, które to wszystkim po instalacji centrali zablokowano.
    Włączali każdemu i za darmo. Ale ludzie musieli prosić, ktoś musiał tego
    słuchać, ktoś musiał pstrykać w klawiaturę i włączać. Stracony czas
    nieważny, ważne, że można było pokazać kto tu rządzi. A w firmie rządzili
    i nadal rządzą ludzie o mentalności powiatowego sekretarza partii. Oni
    po prostu nie potrafią inaczej -- chcą, by wszyscy od nich zależeli, by
    o wszystko ich prosili.

    --
    Jarek


  • 10. Data: 2009-08-10 21:46:23
    Temat: Re: identyfikacja numeru w TP
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Przeżyłem to samo.
    Koronnym argumentem było 'nie mamy w cenniku wybierania tonowego'.
    Szczęśliwie w tamtych czasach jeszcze szło się dodzwonić do gozdka w centrali, albo
    nawet pójść do centrali.
    OIDP z prezentacją numeru na poczatku było podobnie.
    JaC
    PS. Z tym sekretarzem partii trafiłeś w sedno, w genmarketingu tegopsa pracuje mój
    "kolega" ze szkoły, który na przełomie 1979/80 (!!) mając lat 18 wstąpił do PZPR, gdy
    wokół system walił się gołym okiem..


    -----

    > Ja wtedy musiałem zaraz po podłączeniu telefonu wystąpiś z wnioskiem o umożliwienie
    mi tonowego wybierania numeru, które to wszystkim po instalacji centrali zablokowano.
    > Włączali każdemu i za darmo.
    > Ale ludzie musieli prosić, ktoś musiał tego słuchać, ktoś musiał pstrykać w
    klawiaturę i włączać.
    > Stracony czas nieważny, ważne, że można było pokazać kto tu rządzi.
    > A w firmie rządzili i nadal rządzą ludzie o mentalności powiatowego sekretarza
    partii.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: