  • 1. Data: 2009-08-08 10:24:03
    Temat: plan socjalny TP - jak to jest
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się jak to jest/było w TP z Planem Socjalnym.
    Teraz zdaje się nie jest sprzedawany ale był.
    Mógł go zamówić każdy abonent indywidualny.
    Jak ma się opłata abonamentowa w wysokosci 28 PLN do deklarowanego przez TP
    kosztu utrzymania linii w wysokosci 36,60 PLN gdy klient chce mieć np tylko
    Neostradę.
    Czy TP dokłada charytatywnie do abonentów posiadajacych plan Socjalny ?
    Jak ma się to w ksiegowości przestawianej Urzędowi Skarbowemu do wyceny
    kwoty 36,60 jako kosztu utrzymania linii przedstawianej UKE ?
    Jak można pogodzić takie dwie rozbieżności rachunkowe wobec dwu różnych
    urzędów państwowych i pozostawać bezkarnym ?
    Rozumiem Plan Przyjazny - jest to plan dostęny dla osób pobierajacych
    zasiłek z pomocy społecznej.
    TP niby do tego dopłaca i niby ma dostać dofinansowanie z tego tytułu.
    Ale co z Planem Socjalnym ? Brak sprzedaży tego planu nie rozwiązuje
    problemu bo są osoby korzystające z tego planu.
    Co w sytuacji gdy dla UKE koszt utrzymania linii to 36,60 PLN a dla US kwota
    świadczenia CAŁEJ usługi telefonicznej jest dużo niższa ?
    Jakbym ja robił takie przewałki majac firmę to by już u mnie siedział UKS
    lub UKE (bo albo albo).
    Albo koszt utrzymania linii jest zawyżony albo TP dokłada do abonentów z
    Planem Socjalnym a zatem ksiegowość tego dochodu jest nierzetelna.
    Bo skoro abonent mniej płaci za telefon to przecież i podatek VAT jest
    mniejszy i Państwo się tym powinno zainteresować ?
    vari

  • 2. Data: 2009-08-08 11:13:13
    Temat: Re: plan socjalny TP - jak to jest
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    vari wrote:
> [...]
    > kosztu utrzymania linii w wysokosci 36,60 PLN gdy klient chce mieć np tylko

    Ma się nijak. Są to dwa różne produkty, mające dwie różne ceny.

> [...]
    > Jak można pogodzić takie dwie rozbieżności rachunkowe wobec dwu różnych
    > urzędów państwowych i pozostawać bezkarnym ?

    ?

    Po prostu produkt jest sprzedawany poniżej kosztów i tyle.

    Analogiczną sytuację masz z telefonami komórkowymi.
    Też są sprzedawane poniżej kosztów i operator liczy na to, że odbije
    sobie w abonamencie i/lub opłatach za usługi.

    W przypadku abonamentu socjalnego operator być może liczy na to, że
    odbije sobie na cenie rozmów po wykorzystaniu pakietu 10 impulsów, które
    są w abonamencie. Koszt dodatkowych impulsów to chyba coś z 80 groszy
    albo jakoś tak.

    A że nikt o zdrowych zmysłach nie wykorzystuje abonamentu socjalnego do
    dzwonienia to już inna sprawa.

    Sam mam na tym powieszone multimo i od dobrych 2 czy 3 lat nawet nie mam
    tam podłączonego telefonu.

> [...]
    > świadczenia CAŁEJ usługi telefonicznej jest dużo niższa ?
    > Jakbym ja robił takie przewałki majac firmę to by już u mnie siedział UKS

    Ale gdzie tu widzisz przewałkę?

    Poza przypadkiem cen regulowanych przedsiębiorca może przecież dowolnie
    kształtować ceny. I nikomu nic do tego (z drobną poprawką dotyczącą
    podmiotów powiązanych jeśli patrzymy na to z punktu widzenia podatków).

> [...]
    > Bo skoro abonent mniej płaci za telefon to przecież i podatek VAT jest
    > mniejszy i Państwo się tym powinno zainteresować ?

    Jeśli już to ewentualnie US mógłby się przyczepić do abonentów na planie
    socjalnym (świadczenie częściowo odpłatne).

    Ale też nie ma szansy wygrać ponieważ jak abonament socjalny był jeszcze
    sprzedawany to mógł go kupić każdy.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-08-08 11:17:15
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo skoro abonent mniej płaci za telefon to przecież i podatek VAT jest
    > mniejszy i Państwo się tym powinno zainteresować ?

    Nie lubię Tepsy, ale: W przypadku abo socjalnego tepsa odbija sobie na
    kosztach połączeń. Jeden impuls 3-minutowy to około 72 grosze. To jest na
    zasadzie, konto w banku za darmo, ale przelewy po 20 złotych. Nie bronie
    tepsy, sam korzystam z upc i z voipa (voipdiscount + tlenofon) Koszt około
    30 złotych na 5 miesięcy. Limit rozmów - 300minut na tydzień na stacjonarne
    w Europie i na świecie. Telefranca OUT!!!!!

    wiatrak

    P.S. A tak całkiem poważnie. Oczywiście, że koszt utrzymania łącza 36,60
    jest wzięty z sufitu. Telefranca to złodziejska firma.

  • 4. Data: 2009-08-08 12:51:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    wiatrak napisał:

    > A tak całkiem poważnie. Oczywiście, że koszt utrzymania łącza 36,60
    > jest wzięty z sufitu. Telefranca to złodziejska firma.

    Tyle im wyszło z wyliczeń żeby nikt nie mógł powiedzeć, że to wszystko
    jest chore. Nawet stanu podgorączkowego nie ma.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-08-08 16:44:46
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh7qt76.e8a.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Tyle im wyszło z wyliczeń żeby nikt nie mógł powiedzeć, że to wszystko
    > jest chore. Nawet stanu podgorączkowego nie ma.

    To zależy ile czyja norma jest... dla mnie norma to 36.10, więc 36.60 to
    już tak, jak dla innych 37.1... :)

    MSPANC :))

  • 6. Data: 2009-08-08 17:03:28
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy TP dokłada charytatywnie do abonentów posiadajacych plan Socjalny ?

    Przy abonamencie socjalnym, klient jednak generuje jakieś pieniądze z
    rozmów - chodźby tylko przychodzących. Natomiast przy opłacie za linie -
    kiedy nie ma telefonu - już napewno nie.

    --
    B.G

  • 7. Data: 2009-08-09 09:19:17
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Przy abonamencie socjalnym, klient jednak generuje jakieś pieniądze z
    > rozmów - chodźby tylko przychodzących. Natomiast przy opłacie za linie -
    > kiedy nie ma telefonu - już napewno nie.

    A jak tu napisał jeden z kolegów, nawet aparatu nie podłączy ? "Złośliwiec"
    :-)
    Odłączyć !
    Nie generuje !
    Wysłać wóz i zrobić porządek.
    vari

  • 8. Data: 2009-08-09 13:29:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Aug 2009 13:17:15 +0200, wiatrak wrote:
    >Nie lubię Tepsy, ale: W przypadku abo socjalnego tepsa odbija sobie na
    >kosztach połączeń. Jeden impuls 3-minutowy to około 72 grosze. To jest na
    >zasadzie, konto w banku za darmo, ale przelewy po 20 złotych.

    No owszem, liczyc trzeba caly wplyw.

    Ale jest w tym drugie dno: skoro tepsa odbija sobie na polaczeniach,
    to wniosek z tego ze klient zaplaci tyle samo, a przeciez miala byc
    ulga dla biednych :-)

    A tutaj - abo ponizej kosztow utrzymania, plus wysoka taryfa
    zniechecajaca do dzwonienia .. nie, to nie jest dobry interes :-)
    Zlikwidowac socjalne, a jak panstwo chce, to niech dotuje :-)

    >P.S. A tak całkiem poważnie. Oczywiście, że koszt utrzymania łącza 36,60
    >jest wzięty z sufitu. Telefranca to złodziejska firma.

    Czy mi sie wydaje czy UKE podliczyla TP na potrzeby WLR, i wyszlo cos
    18 netto ?

    J.

  • 9. Data: 2009-08-09 13:31:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Aug 2009 19:03:28 +0200, B.G wrote:

    >Przy abonamencie socjalnym, klient jednak generuje jakieś pieniądze z
    >rozmów - chodźby tylko przychodzących.

    Albo i nie, bo nikt do niego nie dzwoni, a jak dzwoni to .. 3gr/min ?

    A w cene wliczone tez kilka impulsow, wiec i na wychodzacych nie
    zarobia.

    J.

  • 10. Data: 2009-08-09 19:30:03
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    > Albo i nie,

    Tacy pewnie też są.
    Wszyscy "socjalni" których znam - odbierają połączenia (ja też), numery mają
    zwykle od dawna. Ci nowi, mający linie tylko dla ADSL, korzystają z
    zawieszenia usługi głosowej co jest jeszcze tańsze.

    > A w cene wliczone tez kilka impulsow, wiec i na wychodzacych nie
    > zarobia.

    Nikt zdrowy na umyśle, nie brał socjalnego aby z niego telefonować :)

    --
    B.G