  • 11. Data: 2018-04-12 19:38:58
    Temat: Re: ile auto może spalić
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-12 o 18:06, J.F. pisze:

    > Albo i nie, bo zalozyl instalacje, aby wyscigowy styl jazdy byl
    > oszczedny ... dla kieszeni :-)

    :-)

    > Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na
    > gazie bylo slabiej.

    Od czasu rozpowszechnienia się samolotów i helikopterów nie widzę
    powodu aby w miastach na drogach były korki. A są.
    Z tego samego powodu montuje się instalacje LPG które pogarszają
    osiągi auta. Bo wychodzi taniej. :-)

    > Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

    Pewny jesteś?
    Osiągów nie pogarsza instalacja wtrysku LPG w fazie ciekłej.
    A parownik służy do zmiany stanu LPG z ciekłego do lotnego.
    I przed wtryskiwaczem a za parownikiem będziesz go znowu sprężał
    do stanu ciekłego?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2018-04-12 19:42:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:

    > Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
    > uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
    > I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
    > osiągów.

    Czemu miałby się godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego
    problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na
    benzynie. Powyżej też się da, tylko trzeba się postarać, czasem dwa
    reduktory dać jak masz więcej niż 200KM pod maską.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-04-12 19:43:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.04.2018 o 13:52, Uzytkownik pisze:

    > Moje wszystkie samochody jakie miałem do tej pory i mam - benzynowe na
    > gaz czy Diesle, palą dokładnie tyle samo.
    >
    > Ile bym nie wlał to wszystko spalają :)

    Mój tylko raz wszystko spalił. I to na dwóch kółkach;)

    Shrek

  • 14. Data: 2018-04-12 20:18:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50 zlotych.

  • 15. Data: 2018-04-12 20:18:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:

> [...]
    > benzynie. Powyżej też się da, tylko trzeba się postarać, czasem dwa
    > reduktory dać jak masz więcej niż 200KM pod maską.

    Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
    z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.
    Pozostałe to co ja.
    A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
    z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
    Czyli jednak inne instalacje powodują. :-)

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2018-04-12 20:46:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
    > osiągów.

    Współczesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszają osiągów. Mam
    paliwożerne auto z dużym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
    300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
    bez patrzenia na kontrolki nauczyłem sie po dobrym roku. Róznica jest
    minimalna.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2018-04-12 20:55:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.04.2018 o 20:18, RadoslawF pisze:

    > Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
    > z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.

    No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak
    załączam klimę też nie widzę różnicy;)

    > Pozostałe to co ja.

    Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle,
    że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

    Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń
    na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)

    > A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
    > z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
    > Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

    Rozumowanie w stylu "skoro reklamują lewoskrętną witaminę C to znaczy,
    że ta druga nie działa".;)

    BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie
    więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

    Shrek

  • 18. Data: 2018-04-12 21:15:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Apr 2018 20:18:43 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
    > Czyli jednak inne instalacje powodują. :-)

    Hm ...
    https://www.gcautogaz.pl/hamownia/

    Choc tak prawde mowiac - spodziewalbym sie, ze nie trzeba az tak
    precyzyjnie stroic, tam chyba sa juz mechanizmy automatycznego
    strojenia ...

    Moze te inne instalacje to z czasow I generacji?

    J.

  • 19. Data: 2018-04-12 21:45:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-12 o 20:55, Shrek pisze:

    > No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak
    > załączam klimę też nie widzę różnicy;)

    Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.
    Ale argument w stylu skoro ja nie widzę to nie istnieje
    jak najbardziej godny internetowego trolla.

    > Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle,
    > że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

    Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeś wcześniej że
    różnicy nie ma?

    > Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń
    > na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)

    Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
    ze nie ma.

    > Rozumowanie w stylu "skoro reklamują lewoskrętną witaminę C to znaczy,
    > że ta druga nie działa".;)

    Raczej że skoro wreszcie ten typ reklamują jako nie powodujący spadków
    mocy to poprzednie powodowały. :-)

    > BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie
    > więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

    A jakiś link do tych "chyba" rewelacji?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2018-04-12 21:48:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-04-12 o 20:46, Maciek pisze:

> [...]
    > 300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
    > bez patrzenia na kontrolki nauczyłem sie po dobrym roku. Róznica jest

    Nie pogarszają czy "praktycznie nie pogarszają"? bo to nie oznacza
    tego samego.