  • 1. Data: 2016-07-11 09:46:28
    Temat: ile prądu bierze komp?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    z nudów sobie zmierzyłem prąd pobierany przez komp :)
    i5 3570K bez k. graficznej, miernik Metex M4650

    15mA - modem kablówki
    42mA - modem + router
    105mA - modem + router + komp stand by
    300mA - modem + router + komp praca
    370mA - modem + router + komp + monitor
    410mA - modem + router + komp + monitor + głośniki
    651mA - modem + router + komp + monitor + głośniki + Handbrake 100% CPU

    czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około
    230v x 0.4A = 92W

    FUT na pl.comp.pecet

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2016-07-11 09:50:53
    Temat: Re: ile prądu bierze komp?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
> [...]

    >CPU

    >czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około

    Jesli zasilacz nie ma PFC, to wniosek jest nieuzasadniony.
    Wzglednio nowy pecet pewnie juz ma, ale modecz cy router to
    niekoniecznie.

    W dodatku pobor mocy komputera mocno teraz zalezy od tego, co komputer
    robi ...

    J.

  • 3. Data: 2016-07-11 09:53:57
    Od: atm <...@v...pl>

    On 11.07.2016 09:46, PiteR wrote:
    > z nudów sobie zmierzyłem prąd pobierany przez komp :)
    > i5 3570K bez k. graficznej, miernik Metex M4650

    Podłączę się do pomiaru prądu: możecie polecic tani i w miare dokladny
    miernik poboru pradu?
    Jest troche tego na rynku, chcialbym uniknac kupienia atrapy.
    Czy np takie dadza juz szacunkowe pojecie o poborze pradu?
    http://allegro.pl/ag82-miernik-licznik-energii-pradu
    -watomierz-kwh-i6265735535.html
    Ten wyglada dobrze:
    http://allegro.pl/watomierz-licznik-poboru-pradu-ene
    rgii-miernik-i6016598772.html

  • 4. Data: 2016-07-11 10:00:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > W dodatku pobor mocy komputera mocno teraz zalezy od tego, co
    > komputer robi ...

    Nou komp nic nie robi. Jak wychodzę z domu wszystko wyłączam co
    potencjalnie mogłoby rozbujać procesor. Zamykam Operę albo wyłączam
    JavaScript. Chodzi tylko Gadu gadu i WinAmp czasem.

    Także pi x drzwi nie jest tak strasznie z tym poborem.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2016-07-11 10:18:45
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-07-11 o 09:53, atm pisze:

> [...]
    > Jest troche tego na rynku, chcialbym uniknac kupienia atrapy.
    > Czy np takie dadza juz szacunkowe pojecie o poborze pradu?

    To nie ma wyglądać, to ma działać :P
    Miernik musi być true RMS.

  • 6. Data: 2016-07-11 10:37:02
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 09:46, PiteR pisze:
    > czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około
    > 230v x 0.4A = 92W
    O!
    No to chyba będę wyłączał na noc komputery.

    Robert

  • 7. Data: 2016-07-11 10:40:56
    Od: atm <...@v...pl>

    > To nie ma wyglądać, to ma działać :P
    > Miernik musi być true RMS.

    Najlepiej jedno i drugie ;)
    Mozesz podac przyklad takiego urzadzenia?

  • 8. Data: 2016-07-11 10:42:43
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2016-07-11 o 09:46, PiteR pisze:
    > czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około
    > 230v x 0.4A = 92W

    to się pokrywa z danymi od producentów, choć im mniej elementów
    (wbudowana grafika, jedna kośc pamięci) tym może być znacznie mniej, w
    netach piszą o 60W dla niektórych konfiguracji, bez monitora ofc.
    Podkręcone monstra to bez problemu 130W żrą nie robiąc nic.

    --
    @foe_pl

  • 9. Data: 2016-07-11 10:47:33
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 11.07.2016 o 09:46, PiteR pisze:
> [...]
    > 651mA - modem + router + komp + monitor + głośniki + Handbrake 100% CPU
    >
    > czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około

    Tylko, że to moc pozorna, a nie czynna. A nawet niekoniecznie, bo prąd
    raczej sinusoidalny nie jest. Ja zrobiłem kiedyś inaczej, policzyłem
    obroty licznika w ciągu jakiegoś czasu i wyliczyłem moc. Teraz łatwiej
    bo dioda miga. No i pomiar jest najlepszy z punktu widzenia użytkownika
    czyli ile będzie to kosztować! Mi wtedy komp z monitorem kineskopowym
    chyba ok 140W pobierał.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2016-07-11 11:29:29
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 11 Jul 2016 09:53:57 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <5783509f$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    od atm <...@v...pl> :

    Voltcraft Energy Logger 4000.