  • 1. Data: 2016-07-01 23:11:46
    Temat: Czy dysk jest komputerem?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Wybaczcie - nie znam się na tym zupełnie.
    Czy cały mój komputer jest moim dyskiem? Lub odwrotnie: dysk komputerem?
    To znaczy czy przekładając dysk twardy z mojego laptopa do innego laptopa będę miała
    nadal mój system, dokumenty, pulpit, tapetę itd?

    Jestem laikiem w tych sprawach i pewnie to co piszę dla was jest bełkotem...

    Problem to mój HP Pavilion dv 6700 - dziś przestał działać. Objaw - czarny ekran.
    Wydaje mi się, że nawalił tylko ekran/wyświetlacz, albo tylko karta grafiki.
    I teraz zastanawiam się jak odzyskać wszystko co było na twardym dysku, ważne dla
    mnie rzeczy.
    Czy przeniesienie mojego dysku do innego komputera (satcjonarki lub laptopa) pozwoli
    mi na używanie tego nowego komputera jak starego? Uruchomi się ten sam co miałam OS,
    ten sam pulpit, te same dokumenty?

    Dziękuję,
    Majka

  • 2. Data: 2016-07-01 23:23:19
    Temat: Re: Czy dysk jest komputerem?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jul 2016 14:11:46 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

    > Czy przeniesienie mojego dysku do innego komputera (satcjonarki lub laptopa)
    >pozwoli mi na używanie tego nowego komputera jak starego? Uruchomi się
    >ten sam co miałam OS, ten sam pulpit, te same dokumenty?
    Niekoniecznie. Jeśli podłaczysz ten dysk do identycznego lub bardzo
    zbliżonego pod względem budowy lapka lub kompa jako jedyny dysk (chodzi
    tu głównie o rodzaj płyty głównej) to najprawdopodobniej stary OS się
    uruchomi. Czym bardziej różny hardwer tym mniejsze szanse na działanie.
    O ile oczywiście twój OS to windows :) W przypadku linuksa szanse na
    działanie nawet na całkiem innym sprzęcie są duże.
    Lecz aby uzyskać dostęp do dokumentów nie musisz uruchamiać OS-a z tego
    dysku. W większości przypadków podłączenie tego dysku jako drugiego
    pozwoli na dostęp do danych na nim zapisanych.

    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 3. Data: 2016-07-01 23:28:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Majka pisze tak:

    > Problem to mój HP Pavilion dv 6700 - dziś przestał działać. Objaw
    > - czarny ekran. Wydaje mi się, że nawalił tylko ekran/wyświetlacz,
    > albo tylko karta grafiki.

    To zanim wyrzucisz laptopa podłącz go do telewizora może zobaczysz
    obraz.

> [...]
    > laptopa) pozwoli mi na używanie tego nowego komputera jak starego?
    > Uruchomi się ten sam co miałam OS, ten sam pulpit, te same

    nie ale możesz podłączyć ten dysk jako drugi w komputerze stacjonarnym
    i pobuszować po nim. Albo uruchom w laptopie linuksa live z płyty cd i
    zgraj dokumenty na pendrajwa.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2016-07-01 23:34:26
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    "Albo uruchom w laptopie linuksa live z płyty cd i
    > zgraj dokumenty na pendrajwa."

    Obawiam się, że Majka z Twojej nie skorzysta...

    --
    marfi

  • 5. Data: 2016-07-01 23:36:54
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Majka" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:279fdacd-2f0c-4ee0-a4bf-4c9a6b6a762c@googlegrou
    ps.com...
    >Wybaczcie - nie znam się na tym zupełnie.

    To nie jest takie proste.
    Jeżeli nie chcesz stracić dorobku zwróć się ze swoim problemem do nieco
    obeznanego z windows znajomego.
    --
    marfi

  • 6. Data: 2016-07-02 09:49:03
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Problem to mój HP Pavilion dv 6700 - dziś przestał działać. Objaw - czarny ekran.
    Wydaje mi się, że nawalił tylko ekran/wyświetlacz, albo tylko karta grafiki.

    W moim padła płyta główna.
    Kup kieszeń na dysk twardy.
    Wyciągnij dysk twardy z laptopa i włóż do kieszeni.
    Kup kolejny komputer.
    Podłącz poprzez pendriva kieszeń z dyskiem.
    Skopiuj istototne pliki na nowy komp.
    Sformatuj dysk w kieszeni.
    Skopiuj istotne pliki z laptopa do kieszeni.
    Ostatni punkt rób tak czesto jak będziesz miała ochote.
    Dzieki czemu w razie W bedziesz miała kopie zapasową.

  • 7. Data: 2016-07-06 14:30:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2016-07-02 o 09:49, Bolko pisze:
    > Podłącz poprzez pendriva kieszeń z dyskiem.

    Rewelacyjna rada!
    Trochę więcej szczegółów technicznych.
    Napisz jeszcze, jakiej pojemności ma być ten pendrajw.

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl

  • 8. Data: 2016-07-06 14:33:21