  • 31. Data: 2016-07-13 15:48:06
    Temat: Re: ile prądu bierze komp?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ąćęłńóśźż pisze tak:

    > U mnie tuner DVB (Ferguson Ariva combo) bierze ponad 30 wat "nic
    > nie robiąc" i nie umiem nauczyć rodziny, żeby na noc wyłączali nie
    > tylko telewizor :-(

    Zegar im wstaw i przerób wtyczkę żeby nie dało się omminąć zegara ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 32. Data: 2016-07-14 10:47:34
    Od: atm <...@v...pl>

    -watomierz-kwh-i6265735535.html
    rgii-miernik-i6016598772.html

    > Voltcraft Energy Logger 4000.

    Czy ten miernik tez da rade? Wg opisu posiada TRMS, natomiast
    zdecydowana wiekszosc funkcji Loggera 4000 nie przyda mi sie, zalezy mi
    jedynie na pobieranych Watach:
    http://allegro.pl/licznik-kosztow-energii-voltcraft-
    em-1000basic-de-i6190917684.html

  • 33. Data: 2016-07-14 17:39:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Była tak wersja (wyłączanie całego AV na listwie), ale wtedy nie nagra programu w
    środku nocy.

    -----

  • 34. Data: 2016-07-14 17:50:18
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Spokojnie powinien wystarczyć licznik z Lidla (no nie zawsze są ;))
    Pomiar mocy pobieranej przez oprawy świetlówkowe jest większym wyzwaniem (w sensie
    pomiaru), niż pobór mocy pobieranej przez komputer.

    -----

  • 35. Data: 2016-07-14 18:43:06
    Od: Aha <a...@p...pl>

    atm pisze:

    > zalezy mi jedynie na pobieranych Watach:
    > http://allegro.pl/licznik-kosztow-energii-voltcraft-
    em-1000basic-de-i6190917684.html

    tu masz lepszy
    http://proline.pl/?p=GREENBLUE+GB202&utm_source=cene
    o.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=ceneo

    --
    aha

  • 36. Data: 2016-07-14 18:54:29
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Z praktyki nie polecam miernika z ekranem odczytu umieszczonym równolegle do gniazdka
    (do ściany) - przy gniazdkach przy podłodze musisz odczytywać na klęczkach (a często
    będziesz chciał coś w domu pomierzyć), a kąt wyraźnego odczytu ekranu LCD jest zwykle
    mały.

    -----

  • 37. Data: 2016-07-19 08:46:47
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >z nudów sobie zmierzyłem prąd pobierany przez komp :)
    >i5 3570K bez k. graficznej, miernik Metex M4650
    >
    > 15mA - modem kablówki
    > 42mA - modem + router
    >105mA - modem + router + komp stand by
    >300mA - modem + router + komp praca
    >370mA - modem + router + komp + monitor
    >410mA - modem + router + komp + monitor + głośniki
    >651mA - modem + router + komp + monitor + głośniki + Handbrake 100% CPU
    >
    >czyli zostawiając komp w bezczynności pobiera on około
    >230v x 0.4A = 92W

    A miałem sprawdzić ile bierze moje "HomeDataCenter"
    Ale teraz to sie boję.
    serwer + switch + modem + 2 x AP.
    Auc bedzie bolało

    Buniek

  • 38. Data: 2016-07-24 19:07:02
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Troche OT. Za pare dolarow mozna kupic multimetry na USB. Przydatne przy
    dobieraniu zasilacza do Raspberry Pi i peryferiow.
    Do znalezienia np przez
    USB current
    www.aliexpress.com/item/Hot-USB-Voltage-Current-Char
    ger-Detector-Battery-Mobile-Tester-Power-Meter/32649
    594083.html
    www.aliexpress.com/item/Digital-Dispay-3V-30V-Mini-C
    urrent-Voltage-Charger-Capacity-Tester-USB-Doctor-QC
    2-0-quick-charge/32616678486.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 39. Data: 2016-07-24 20:21:16
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 14.07.2016 o 18:43, Aha pisze:

    em-1000basic-de-i6190917684.html

    > tu masz lepszy
    > http://proline.pl/?p=GREENBLUE+GB202&utm_source=cene
    o.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=ceneo

    Tylko, ze w opisie tego "lepszego" nie chwalą się pomiarem True RMS.
    Ten prosty Voltcraft, jak piszą, mierzy prawdziwą wartość skuteczną.
    Przy bardzo odkształconym pobieranym prądzie przez zasilacz komputera i
    małym obciążeniu różnica wskazań może być znaczna.

  • 40. Data: 2016-07-25 15:33:35
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lipca 2016 użytkownik t-1 napisał:
    > Tylko, ze w opisie tego "lepszego" nie chwalą się pomiarem True RMS.

    A czy w dobie specjalizowanych mikroprocesorów są jeszcze jakiekolwiek inne?
    Jaki to problem, żeby przed dodaniem wartości kolejnej próbki z przetw.
    anal/cyfr podnieść ją do kwadratu, a z końcowej sumy wyciągnąć pierw. kwadr.?
    Pojęcie to powstało chyba w czasach mierników cyfrowych pierwszej generacji,
    które tym tylko różniły się od analogowych, że zamiast wychyłowego mili/mikro-
    amperom. ze wskazówką posiadały przetwornik anal/cyfr. z wyświetlaczem, a cały
    tor pomiarowy był bez zmian. Wystarczy sprawdzić w którymś z wydań książki
    Tietze/Schenka, jak skomplikowane były analogowe układy mnożące. Wartość RMS
    wyliczano po prostu z wart. średn., traktując przebieg jako czystą sinusoidę.
    Nawet nie próbuję sobie wyobrazić, jak analogowo wyliczyć wartość kosinusa fi.