  • 11. Data: 2015-09-14 20:37:22
    Temat: Re: jak by?cie rozga??zili czytnik RFID aby wykrywaae nim od 4 do 30 szt tagów?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-14 11:19, Waldemar wrote:
> [...]

    Czy przypadkiem to by nie było ciekawą inspiracją:

    https://www.youtube.com/watch?v=EWNTYyqbRMw

    Przepraszam że odpowiadam przez cudzy post ale oryginału nie widzę.

  • 12. Data: 2015-09-16 14:00:19
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.09.2015 um 10:10 schrieb adamschodowy:
    > Jest sobie pewna zagadka logiczna - polega na poukładaniu na półeczkach kostek z
    literkami w odpowiednie wyrazy, na każdej półeczce mieści się jeden wyraz tzn od 4 do
    9 liter.
    > Regalik na to ma 4 półlki, jedna ok 10cm nad drugą, kostki mają po ok 7cm
    wysokości.
    > Marzy mi się aby wykrywac poprawnośc ułożenia wszystkich wyrazów z zastosowaniem
    tagów RFID 125kHz (do takich znalazłem najłatwiej dostępne tagi małych gabarytów) -
    wklejam taką kapsułkę lub krążek w tył kostki a zaraz za półcentymetrową tylną
    ścianką wklejam antenkę w postaci cewki fi30 lub fi50. No ale daje to w sumie ok 20
    par transponder-antena, czyli tzrzeba gdzieś to porozgałęziać, pomultipleksować.
    > Gdyby to były jakies inne sygnały tobym się nie obawiał ale tu trza przełączać
    sygnał antebowy 125kHz, z odczytanime całej maciorki pośpiechu nie ma, powiedzmy że
    tych 25 liter po poprawnym ułożeniu powinno być wykryte już po 3-5 sekundach, imo
    jest to realne, ale relizacja jak? 4066 np?

    Skonsultowałem z kolegą siedzącym w temacie: można podłączyć n anten do
    jednego odbiornika, jednak najlepszym rozwiązaniem jest przełączanie za
    pomocą przekaźników. Można próbować mosfetami, ale mogą być problemy. Z
    uwagi na to, że anteny prowadzą dość duży prąd (nasze mają do 100mA),
    CD4066 jest ciut za delikatne.
    Faktycznie 125kHz jest mało upierdliwe, 13.56MHz jest trudno dopasować w
    takim przypadku.

    Waldek

  • 13. Data: 2015-10-02 02:22:14
    Temat: Re: jak byście rozgałęzili czytnik RFID aby wykrywać nim od 4 do 30 szt tagów?
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Dzięki za opinie, przejrzałem linki, przekopałem kilka alternatywnych wyników i
    przestraszony scenariuszem robienia jakiejś koszmarnej matrycy na mosfetach,
    obszedłem problem angażując kontaktrony i magnesiki :)
    jedna litera - 3 miejsca na parę magnes-kontaktron a każde w opcji horyzontalnej
    lub wertykalnej co daje dość opcji (jak na jeden wyraz max 6-literowy) by zakodować
    co się chce i nawet uwzględnić obrócenie "do góry nogami" litr takich jak s, z, i, o
    itd
    Realizacja całego projektu w kilka h, koszt części poniżej stówki, działa jak ta lala
    :)

  • 14. Data: 2015-10-02 11:31:02
    Temat: Re: jak by?cie rozga??zili czytnik RFID aby wykrywa? nim od 4 do 30 szt tag?w?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    adamschodowy wrote:

> [...]
    > nogami" litr takich jak s, z, i, o itd Realizacja całego projektu w kilka
    > h, koszt części poniżej stówki, działa jak ta lala :)

    Gratulacje.

    Najlepsze są najprostsze rozwiązania.

    jp

  • 15. Data: 2015-12-19 02:57:25
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    Ale pod inne zastosowanie stestowałem wariant rfid z własnym splitterem na 4 anteny -
    działa.
    Czytnik- moduł za 3 dychy z wyjściem szeregowym 9600baud, czas reakcji wg
    dokumentacji 100ms,
    anteny przełączane półrzewodnikowymi przekaźnikami LAA110 (DIL8, 2 klucze w obudowie,
    ok 20ohmów w stanie ON),
    przemiecenie wszystkich 4 anten trwa ok 2 sekund (wina leży w sporej mierze po
    stronie sposobu sprawdzania poprawności
    odczytu, bez tego działało dwukrotnie szybciej). Anteny i stosowane tagi nie są
    identyczne, ale na oryginalnej przed modyfikacją
    i z breloczkiem 25mm zasięg wynosił 4cm, teraz ze splitterem wynosi ok 2cm.