  • 1. Data: 2009-02-06 23:50:56
    Temat: jak dziala VOD?
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    witam

    Jak wlasciwie dziala VOD?
    Czy film jest sciagany na dysk dopiero po zaplaceniu czy wczesniej jest na
    dysku i po zaplaceniu jest udostepniony?
    Jak wyglada sprawa jesli posiadam splitter i bede mial 2 tunery z dyskiami?
    Czy film bedzie dostepny na obu?

    Picasso

  • 2. Data: 2009-02-07 08:56:02
    Temat: Re: jak dziala VOD?
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Pa_blo napisał:
> [...]
    > dysku i po zaplaceniu jest udostepniony?
    > Jak wyglada sprawa jesli posiadam splitter i bede mial 2 tunery z dyskiami?

    Nie wiem jak u innych operatorów, w n wszystkie filmy się ściagają na
    dysk tylko są zablokowane, zamawiam i po kilku minutach mam dostępny.

    pawell

  • 3. Data: 2009-02-07 11:07:42
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem jak u innych operatorów, w n wszystkie filmy się ściagają na dysk
    > tylko są zablokowane, zamawiam i po kilku minutach mam dostępny.

    No wlasnie tez mi sie tak wydaje bo 5 min na dostarczenie filmu to troche
    malo czasu... Z drugiej strony - czy na dysku 250 gb sa w stanie zmiescic
    wszystkie filmy ?

    Picasso

  • 4. Data: 2009-02-07 14:16:07
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 7 Feb 2009 12:07:42 +0100, "Pa_blo" <m...@p...pl>
    wrote:

> [...]
    >malo czasu... Z drugiej strony - czy na dysku 250 gb sa w stanie zmiescic

    wszystko zalezy jakim pasmem dysponuja lub ile osob jednoczesnie
    chcialoby jakis film.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2009-02-07 14:17:07
    Od: a...@p...pl

    w TPSA - tv po DSL film leci od razu, bo do ciebie maja niezalezny
    kanal transmisji.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2009-02-07 20:36:35
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    > Jak wlasciwie dziala VOD?
    > Czy film jest sciagany na dysk dopiero po zaplaceniu czy wczesniej jest na
    > dysku i po zaplaceniu jest udostepniony?

    To zależy od platformy. Satelitarne wpychają na dyski w odbiornikach,
    platformy kablowe bazujące na DVB-C najczęściej też, choć to co robi
    Multimedia jest pełnym, prawdziwym VOD. Platformy wykorzystujące IPTV/DSL
    (Jambox, Inotel, wideostrada.tp) mają dostęp do wszystkiego co jestna
    serwerach VOD i niczego nie muszą ściągać bo wszystko jest on-line.

    Ta różnica determinuje usługi: na platformach, w których wykorzystuje się
    słaby kanał transmisyjny i dyski w STB VOD to to de facto pVOD (push VOD), w
    którym usługi mają charakter subskrybcyjny (sVOD) - za stałą opłatą kupujesz
    dostęp do niewielkiej, podręcznej biblioteki i operator decyduje co tam
    będzie włożone - najczęściej 20 lub 40 filmów. Taką usługą jest HBO-Digital,
    gdzie on-line masz dostęp praktycznie tylko do tego co w danej chwili leci w
    HBO. Zrealizowanie transakcyjnego VOD (tVOD), w którym "kupujesz" każde
    obejrzenie jest trudne technologicznie, bo nie ma kanału wygodnego
    komunikacyjnego aby odstarczyć Ci klucz rozkodowujący (dzwon do operatora a
    on prześle w ciągu kilku godzin klucz do Ciebie przez satelite -
    informatyczny horror).

    I dlatego ja myślę, ze zwicięża rozwiązania z on-line VOD, bo tylko tam
    można zrobić dostęp do poteżnych bibliotek, z tysiącami filmów i wszystko
    naprawdę po naciśnięciu guzika a nie, jak mi przejdzie.

    W.