    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: jak "naprawić" dysk?
    Date: Fri, 11 Jan 2019 21:38:47 +0100

    witam
    mam dysk, samsung 1 tera. podczas "skanowania" programem Victoria,
    ujawniają się niepewne sektory. w większości przypadków ich czas
    odczytu to więcej niż 100 milisekund, a czasem mają status "bad" i są
    nienaprawialne (nie wiem z jakiej przyczyny). co ciekawe, mimo ze jest
    ich ze 30 "powolnych" (w tym czasem 3-5 bad), to wszystkie są na samym
    początku, w pierwszym procencie skanowania, jeśli to tak można obrazowo
    nazwać. Są tam od lat i pozostawiałem tam puste miejsce, wykorzystując
    zdrowe 99% dysku. W związku z niepewną kondycją dysku, nie chcę na nim
    trzymać ważnych danych, wsadziłem go do rejestratora monitoringu. ale
    rejestrator kasuje wszystkie partycje i zakłada swoją na cały dysk.
    obejmując niepewne sektory.
    Pytanie.
    Czy jest możliwe zmniejszenie powierzchni dysku o jeden procent, tak aby
    programy do partycjonowania widziały tylko zmniejszona powierzchnie?
    Co zrobiłem:
    Próbowałem wszystkiego co znalazłem na hirens boot, ale nie widzę w
    zawartych programach takiej opcji. o ile pamiętam z dawnych czasów,
    popsuć trwale dysk można było za pomocą mhdd. ale niestety mhdd nie
    "widzi" dysków podłączonych przez sata z załączoną opcją ahci. niestety,
    wszystkie moje kompy mają ahci na stałe. mhdd z opcją - wgraj sterowniki
    do usb - zawiesza komputery (bo podpiąłbym dysk przez kieszeń usb).
    Jakiś inny program? Czy wogóle mhdd dałby radę? Bo jeśli tak, to może
    poszukam wśród znajomych starego kompa z ahci/legacy ide
    jakieś inne rozwiązania poza zezłomowaniem dysku?
    ToMasz