  • 51. Data: 2016-06-23 17:56:05
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    W dniu 2016-06-22 o 13:08, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Podkręcenie wyniku matury jest skrajnie trudne.

    Mając możliwość wcześniejszego przygotowania sali nie uważam, ze takie
    trudne. Zdaje się we Francji jedzie się do miejsca wcześniej nie znanego,
    wtedy byłoby trudniej. Ale tam fałszowanie matury to zdaje się kodeks karny.

  • 52. Data: 2016-06-23 20:42:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-06-22 o 13:04, J.F. pisze:
> [...]

    [...]
    >To było dawno temu. Potem wprowadzono egzaminy ustne lub możliwość
    >dopytki po pisemnym (trzeba było napisać podanie, co ciekawe,
    >informacja o możliwości dopytki nie była tajna, ale często nie była
    >nigdzie publikowana).

    Potem to i chyba latwiej dostac sie bylo :-)

    >Jak powszechna była korupcja? Tego nie da się wyliczyć, ale można
    >oszacować. Biorąc pod uwagę liczbę "propozycji", które wtedy
    >otrzymywałem, liczbę egzaminatorów z mojego przedmiotu i liczbę
    >miejsc, zakładając, że każdy egzaminator dostał tyle samo
    >"propozycji" bardzo z grubsza 10% studentów było "wkręconych".

    Ale nie skorzystales z propozycji, a przynajmniej nie ze wszystkich,
    to podejrzewam ze jednak mniej sie "wkrecilo".
    Jedni moze i chcieli dac, ale nie wiedzieli jak, inni mieli dojscia -
    a tych przypadkow, gdy "wiecie rozumiecie - syn zasluzonego
    nauczyciela" to znow tak duzo chyba nie bylo.

    Dla tych zdolniejszych nie stanowili konkurencji, tylko dla tych co
    tam gdzies przy dolnym limicie punktow byli - i dla nich miejsc
    zabraklo.

    Przynajmniej na kierunki techniczne, o prawie sie nie wypowiadam :-)

    J.