  • 1. Data: 2017-04-22 15:09:41
    Temat: jak przetestować sieć?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Lokalny ISP podłączył znajomej internet bezprzewodowy - w tej chwili
    okres próbny. Jak skutecznie przetestować jakość tego netu. Nie mam
    dostępu innego niż zdalny. Chodzi o coś więcej niż speedtest :)
    Narzekała że dość często internet znikał i musiała wyłączać i włączać
    router, żeby znowu działał.

  • 2. Data: 2017-04-22 18:31:31
    Temat: Re: jak przetestować sieć?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-04-22 o 15:09, pueblo pisze:
> [...]
    > dostępu innego niż zdalny. Chodzi o coś więcej niż speedtest :)
    > Narzekała że dość często internet znikał i musiała wyłączać i włączać

    No to już przetestowała.

  • 3. Data: 2017-04-22 22:58:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-04-22 o 18:31, t-1 pisze:

    > No to już przetestowała.

    Może dobra sieć a gówniany ruter.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2017-04-23 10:54:38
    Od: mahe <m...@g...pl>

> [...]
    > dostępu innego niż zdalny. Chodzi o coś więcej niż speedtest :)
    > Narzekała że dość często internet znikał i musiała wyłączać i włączać

    Najlepszym remedium na to jest umowa na czas nieokreślony. Próbować
    wynegocjować taką i spokój.

    --
    mahe

  • 5. Data: 2017-04-24 06:47:05
    Od: Krzysztof Staniorowski <n...@k...net>

    mahe <m...@g...pl> wrote:
    > W dniu 2017-04-22 o 15:09, pueblo pisze:
    (ciach)
    > Najlepszym remedium na to jest umowa na czas nieokreślony. Próbować
    > wynegocjować taką i spokój.

    Faktycznie polecam ale to nie rozwiązuje problemu testowania. Może na
    początek warto zapoznać się z WinMTR? ;-)

    --
    Sent from my iPad via NewsTap :-)

  • 6. Data: 2017-04-26 23:53:58
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-04-22 18:31, t-1 wrote:
> [...]

    blad, w takim przypadku dzwoni sie do operatora i kaze usunac awarie

    pomijajac wszystko inne - operator typowej osiedlowki nawet nie zdaje
    sobie sprawy ze na tym konkretnym laczu cos sie dzieje a problem nie
    zostanie rozwiazany samymi resetami routera

  • 7. Data: 2017-05-04 17:03:13
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Krzysztof Staniorowski, 24 kwi 2017 w news:drfLA.532896$987.244204
    @fx20.am4 napisałeś/aś:

    > Faktycznie polecam ale to nie rozwiązuje problemu testowania. Może na
    > początek warto zapoznać się z WinMTR? ;-)

    Umowy nieokreślonej nie da rady, WinMtr o tak zapuściłem, ale wyniki nic
    mi nie mówią. Nie będę wklejał bo pewnie się rozjedzie,ale trasa do
    google.com wygląda tak:
    192.168.1.100 ->192.168.10.1->192.168.11.2->192.168.11.1->bez żadnych
    strat(ale akurat internet działał), a potem 6 razy "no response from
    host" ze 100% straty i na końcu serwer google bud02s22-in-f14.1e100.net
    Powiem jej żeby tego użyła w przypadku kolejnej awarii.

  • 8. Data: 2017-05-05 12:26:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-05-04 o 17:03, pueblo pisze:
> [...]
    > host" ze 100% straty i na końcu serwer google bud02s22-in-f14.1e100.net
    > Powiem jej żeby tego użyła w przypadku kolejnej awarii.

    Trasa do serwera docelowego biegnie przez kilka podsieci prywatnych? To
    coś raczej rzadko spotykanego. Najczęściej router brzegowy jest jako drugi.

    Może być, że to nie problem ISP, tylko stada routerów po drodze.
    Co pokazuje "route print"?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam