  • 1. Data: 2017-04-22 13:15:17
    Temat: 3 komputery do wyboru - który wybrać?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Od dawna jestem na aucie jeżeli chodzi o sprzęt... :)

    Komputer wyzionął ducha, więc na szybko coś muszę kupić.
    Który z poniższych zestawów jest godny swojej ceny?

    W zasadzie najbardziej zależy mi na dobrym czasie kompresji do mp4 (czyli
    szybkość procesora to 75% wagi).

    Zestaw 1 (1000zł):
    płyta główna GIGABYTE GA-MA790X-UD3P
    - bardzo wydajny procesor AMD Phenom II X4 Quad Core 965 Black Edition (4x
    3.4GHz)
    - 8GB RAM OCZ Reaper DDR2 800MHz
    - karta graficzna HIS Radeon HD6870 1GB
    - zasilacz 850W Chieftec APS-850C
    - wysokiej klasy dysk twardy Western Digital Caviar Black 640GB SATA II 7200rpm
    32MB (WD6401AALS)
    - GIGABYTE Posejdon 310 Black
    - moduł Wi-Fi USB TP-Link TL-WN722NC.

    Zestaw 2 (990zł):
    -Płyta główna Gigabyte GA-FXA-UD3
    http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-990fxa-ud
    3rev_10/overview/
    -Procesor AMD Phenom II x4 955 black edition
    -Pamięć Kingston KHX1600C9D3/4GX 2x 4GB 1600MHz
    -Karta grafiki Zotac GTX560
    -Cooler procesora Scythe MUGEN 2 REV.B (SCMG-2100)
    -Dysk Seagate 500GB Sata III bez błędów i bad sektorów
    -Nagrywarka Sata
    -Obudowa Antec GX500 z USB 3 ze skokową regulacją prędkości wentylatorów
    https://www.youtube.com/watch?v=6nIhc45NWAE
    -Zasilacz Nedis Koenig 550W
    https://www.morele.net/zasilacz-nedis-koenig-550w-cm
    p-psup550w-s-737798/
    -Wentylatory Cooler Master, Zalman 12 cm - 5szt
    +++ zestaw gamingowy Rapoo V100 w idealnym stanie w oryginalnym opakowaniu
    (klawiatura podświetlana z myszą):
    https://www.morele.net/klawiatura-mysz-rapoo-vpro-v1
    00-001554930000-715631/?gclid=CjwKEAjwqZ7GBRC1srKSv9
    TV_iwSJADKTjaDr5EhZx6ZzRKZ3w1ilg1JmC9F5N-eE4OcKKC5Xf
    MsvRoC3Kbw_wcB&gclsrc=aw.ds

    Zestaw 3 (1100zł):
    Procesor - AMD Phenom II X4 965 BlackEdition s.AM3 BOX
    Płyta główna - ASROCK 970 EXTREME4 AMD 970 Socket AM3+ (
    3xPCX/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE)
    Pamięć - Kingston HyperX 2x4GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit Non-ECC CL9 Grey
    XMP
    Karta graficzna - Gigabyte HD7850 2GB 256 PCI-E GDDR5 OC
    Napęd - LiteOn IHBS112-115 Blue-Ray BD-R/BDR 12xsata Black OEM
    Obudowa - Aerocool PGS Vs-9 Advance USB 3.0
    Zasilacz - OCZ ModXStream Pro OCZ500MXSP-EU 500W
    Dysk twardy - WD Caviar Blue WD10EALX 1TB Sata III 32MB

    Alternatywnie mogę kupić zestaw z płytą i włożyć do starej obudowy:
    - Płytę główną MSI 760gma p34 FX
    - Good Ram DDR3 4GB 2 sztuki
    - Procesor AMD phenom II X4 965
    - oraz chłodzenie CPU Silentium PC Fera 3 HE1224 v2
    (490zł)

  • 2. Data: 2017-04-22 22:09:55
    Temat: Re: 3 komputery do wyboru - który wybrać?
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 22.04.2017 o 13:15, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > Procesor - AMD Phenom II X4 965 BlackEdition s.AM3 BOX
    >
    > Alternatywnie mogę kupić zestaw z płytą i włożyć do starej obudowy:

    Wygląda na to, że jesteś już zdecydowany i czekasz tylko aż ktoś Ci
    tylko przytaknie? Proponuję jednak inne rozwiązanie:
    Skoro masz obudowę, zasilacz i napędy, to zamiast inwestować w prawie
    10-letni złom, weź czterowątkowego Pentiuma G4560 z jakąś tanią płytą i
    pamięciami DDR4, zapłacisz ze 200 zł więcej niż te części z wersji
    "alternatywnej", a będziesz miał zestaw rozwojowy (możliwość upgrade'u
    do i7) i pamięci np. do 32GB gdybyś kiedyś potrzebował więcej niż 8, ze
    znikomym poborem prądu w porównaniu z tymi 140-watowymi piecykami, we
    wszystkich zadaniach, a w tych jednowątkowych pewnie ponad dwukrotnie..
    Na cichym, boksowym chłodzeniu.

  • 3. Data: 2017-04-23 10:52:31
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-04-22 o 22:09, knrdz pisze:

> [...]
    > znikomym poborem prądu w porównaniu z tymi 140-watowymi piecykami, we
    > wszystkich zadaniach, a w tych jednowątkowych pewnie ponad dwukrotnie..

    Potwierdzam słowa kolegi. Dokładnie to samo chciałem doradzić.
    Ten Pentium G4560 za 250 zł (2 rdzenie, 4 wątki) jest ogólnie 20%
    szybszy niż Phenom II x4 (4 rdzenie) oraz dwukrotnie szybszy w zadaniach
    jednordzeniowych. Analizowałem to tutaj: http://www.passmark.com/
    Sam mam zamiar zmienić z podobnego Phenoma na tego Pentiuma.

    Płyta główna np: Gigabyte GA-H110M-S2PV za 250 zł która ma dużo
    starych, czasem przydatnych złączy (jest 2xPCI, COM, LPT, Dsub, DVI,
    brak HDMI, 4xSATA, RAID brak obsługi przez chipset).

    Do tego DDR 4 8GB za 250 zł i już.

    pozdro

    --
    mahe

  • 4. Data: 2017-04-23 16:59:57
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 23 Apr 2017 10:52:31 +0200, w
    <58fc6b4f$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>, mahe <m...@g...pl>
    napisał(-a):

    > Potwierdzam słowa kolegi. Dokładnie to samo chciałem doradzić.
    > Ten Pentium G4560 za 250 zł (2 rdzenie, 4 wątki) jest ogólnie 20%

    Skoro tak radzicie to coś w tym musi być :). Dzięki za opinie, rozejrzę się w
    takim razie za tym prockiem. Może i za całym pudłem, bo obudowę też bym
    wymienił ze względu na szwankujące przednie USB.

  • 5. Data: 2017-04-24 19:22:55
    Od: Doxent <d...@g...pl>

    > Płyta główna np: Gigabyte GA-H110M-S2PV za 250 zł która ma dużo
    > starych, czasem przydatnych złączy (jest 2xPCI, COM, LPT, Dsub, DVI,
    > brak HDMI, 4xSATA, RAID brak obsługi przez chipset).

    Tylko trzeba brać wersję z wgranym nowym biosem. G4560 na tej płycie nie
    ruszy bez tego. Lepiej wybrać płytę z serii 200 dla świętego spokoju.

  • 6. Data: 2017-04-25 02:07:24
    Od: mahe <m...@g...pl>

    W dniu 2017-04-24 o 19:22, Doxent pisze:

    > Tylko trzeba brać wersję z wgranym nowym biosem. G4560 na tej płycie nie
    > ruszy bez tego. Lepiej wybrać płytę z serii 200 dla świętego spokoju.

    A faktycznie zapomniałem wspomnieć. Sklepy w których patrzyłem (Morele,
    Proline) mają już taką standardową usługę p.t. upgrade BIOSu dla procków
    Kaby Lake w cenie około 20-25 zł więc trzeba to doliczyć.

    --
    mahe

  • 7. Data: 2017-04-25 14:52:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-04-23 o 10:52, mahe pisze:
    > Potwierdzam słowa kolegi. Dokładnie to samo chciałem doradzić.

    Ja też. Ja też. :-) Cichy zasilacz + SSD i jest błogość.

    Tylko czasem trzeba tego wyjca HDD odpalić :-)

  • 8. Data: 2017-04-25 16:57:52
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 22 kwietnia 2017 13:15:57 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > W zasadzie najbardziej zależy mi na dobrym czasie kompresji do mp4 (czyli
    > szybkość procesora to 75% wagi).

    A ja zaproponowałbym inne - lepsze i tańsze - rozwiązanie: HP Z200 Intel Xeon X3470.

    http://allegro.pl/hp-z200-intel-xeon-x3470-2-93-4-16
    0-win7-i6701973125.html#

    Jednak co 8 wątków, to nie 4. Dodatkowo karta NVidia Quadro NVS 300 pozwoli na
    rozszerzenie sfery zainteresowań na CAD, dwa wolne gniazda pamięci umożliwią łatwe
    powiększenie RAM'u, a nalepka Win7pro COA, według jednych nic nie warta, według
    zdania innych pozwoli cieszyć się legalnym Windows, a nawet zdaje się umożliwić
    zamianę na W10. W razie czego podobno dobry adwokat po kilku miesiącach bojów w
    sądzie potrafi skutecznie wybronić od zakusów MS, BSA, PRO, agencji Hetman,
    kancelarii prawnej Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak i tym podobnych. Jak można kupić
    coś lepszego, to po co przepłacać za gorsze?

  • 9. Data: 2017-05-19 21:41:51
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-04-25 14:52, z wrote:

    > Ja też. Ja też. :-) Cichy zasilacz + SSD i jest błogość.
    >
    > Tylko czasem trzeba tego wyjca HDD odpalić :-)

    Scythe Hard Disk Stabiliser

  • 10. Data: 2017-05-20 21:08:10

    W dniu 2017-05-19 o 21:41, m4rkiz pisze:
    > Scythe Hard Disk Stabiliser

    Ale co to da skoro ja słyszę dysk położony na gąbce na blacie? :-)