  • 1. Data: 2016-06-18 20:19:45
    Temat: jak sprawdzić dysk
    Od: m...@g...com

    czesc i czolem

    Windows 10, procesor Amd phenom 9100e oraz 4GB RAM

    wszystko chodzi tak mulowato, za mam ochote, tak naprawdę, kopnąć ten sprzęt.

    Mam wrażenie ze HDD pracuje jakby chciał a nie mógł.

    Niby wszystkie HDD tune i inne dziadowsta pokazują ze dysk jest OK.

    Ale za pomoca jakiegos polecenia "winsat disk" zobaczylem niepokojace informacje ze
    WRITE mam na poziomie 7MB/s !!!

    READ jest ok (110MB/s)

    Panowie..pomozcie

  • 2. Data: 2016-06-19 00:19:24
    Temat: Re: jak sprawdzić dysk
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-06-18 o 20:19, m...@g...com pisze:
    > za pomoca jakiegos polecenia "winsat disk" zobaczylem niepokojace
    > informacje ze WRITE mam na poziomie 7MB/s !!!
    >
    > READ jest ok (110MB/s)
    >

    > Panowie..pomozcie

    Objawy są dość charakterystyczne, wolne pisanie, przy dość jeszcze
    przyzwoitym czytaniu to *może* być kwestia b. dużej fragmentacji dysku.
    Dawne pliki, które zostały zapisane wtedy, gdy fragmentacja była
    niewielka - też nie są poszatkowane. Późniejsze będą się czytać już
    wolniej e.t.c.

    Zapuść defragmentację, może pomóc. Lecz jeśli masz już na dysku mało
    wolnej przestrzeni, to scalanie plików będzie trwało wieki! Niezłym
    sposobem byłoby podłączenie drugiego, najlepiej pustego dysku, i
    przekopiowanie w te i nazad...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2016-06-19 12:28:03
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    <m...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Panowie..pomozcie

    Sprobuj wyłączyć usługę Windows Search.

  • 4. Data: 2016-06-22 01:20:23
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sat, 18 Jun 2016 11:19:45 -0700, mirekgutowski napisał(a):

    > Ale za pomoca jakiegos polecenia "winsat disk" zobaczylem
    > niepokojace informacje ze WRITE mam na poziomie 7MB/s !!!
    >
    > READ jest ok (110MB/s)

    Pytasz, jak *sprawdzić dysk*.

    Podpowiedź jest jedyna słuszna: NIE spod Twojego działającego systemu.
    Odpal z DVD lub USB Hiren's Boot CD, z niego WIndows Mini XP (MiniPE,
    OdpMini 7) i tam pobaw się programami typu Victoria czy inne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 5. Data: 2016-06-22 09:19:21
    Od: "zhbick" <n...@p...tu>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Niby wszystkie HDD tune i inne dziadowsta pokazują ze dysk jest OK.

    A jak wygląda wykres w tym HDTune: gładki czy poszarpany? Jak wygląda
    podczas pomiaru obciążenie CPU?

  • 6. Data: 2016-06-24 14:10:05
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Tue, 21 Jun 2016 23:20:23 -0000 (UTC), Marsjanin napisał(a):

> [...]
    > Odpal z DVD lub USB Hiren's Boot CD, z niego WIndows Mini XP (MiniPE,
    > OdpMini 7) i tam pobaw się programami typu Victoria czy inne.

    dokladnie. zwykle kopuj/wklej i bedzie wiadomo czy to dysk, czy cos z
    systemem.

    --
    jg

  • 7. Data: 2016-06-27 11:25:16
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >Ale za pomoca jakiegos polecenia "winsat disk" zobaczylem niepokojace
    >informacje ze WRITE mam na poziomie 7MB/s !!!

    Jaka jest kolejka do dysku podczas "mulenia". ?
    i jak ktoś napisał defragmentacja nie zaszkodzi.

    A na koniec -> SSD :)

    Buniek

  • 8. Data: 2016-06-27 14:22:39
    Od: Em Gie <m...@g...com>

    > Jaka jest kolejka do dysku podczas "mulenia". ?
    > i jak ktoś napisał defragmentacja nie zaszkodzi.
    >
    > A na koniec -> SSD :)

    wlasnie rozwazam zakup ssd.