  • 1. Data: 2014-08-16 22:11:49
    Temat: jak zafiksować wysokość dla akapitu zmieniającego zawartość
    Od: j...@p...onet.pl

    Poznaję technologie webowe. Mam na stronie akapit którego treść jest dynamicznie
    "rozwijana":

    Tu jest rozwijany dynamicznie tekst.

    przy pomocy animacji JavaScriptowej:

    // Rozwijany napis:
    var itemIntro;
    var lettersIntro = 0;
    var textIntro = "";
    function animateIntro(idText) {
    if (idText !== null) {
    itemIntro = document.getElementById(idText);
    textIntro = itemIntro.innerHTML;
    }
    itemIntro.innerHTML = textIntro.substr(0, lettersIntro) +
    ((lettersIntro % 2) && lettersIntro < textIntro.length ?
    "&#10162;" : "");
    lettersIntro++;
    if (lettersIntro <= textIntro.length) {
    setTimeout("animateIntro(null)", 33);
    }
    }

    To znaczy tekst w akapicie dynamicznie się wydłuża, przez co wysokość akapitu się
    zwiększa, co powoduje przesuwanie reszty strony. Chciałbym zarezerwować na stronie
    pewną wysokość dla tego akapitu, ale nie wiem jak to zrobić bo jestem początkujący.
    Zrobiłem tak:

    Tu jest rozwijany dynamicznie tekst.

    ale nie działa. Byłbym wdzięczny za pomoc.

  • 2. Data: 2014-08-17 03:03:40
    Od: Tomasz Sowa <t...@N...ttmath.org>

    Witam, dnia Sat, 16 Aug 2014 13:11:49 -0700 (PDT)
    j...@p...onet.pl napisał:

> [...]

    > Chciałbym zarezerwować na stronie pewną wysokość dla tego akapitu,
    > ale nie wiem jak to zrobić bo jestem początkujący. Zrobiłem tak:

    p#to_read {
    min-height: 500px; /* czy ile tam potrzeba */
    }

    o ile nie zmieniłeś <p> z display block na co innego

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2014-08-17 17:58:36
    Od: j...@p...onet.pl

    Zrobiłem:

    ale nie podoba mi się to rozwiązanie ponieważ jeśli użytkownik zmniejszy bardzo
    szerokość okna przeglądarki to tekst się nie mieści, a jeśli dam min-height>70px
    to brzydko wygląda (za duży odstęp).
    Czy da się naprawić moje rozwiązanie z przypisaniem height do min-height?

  • 4. Data: 2014-08-17 20:30:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 17 Aug 2014 08:58:36 -0700 (PDT), j...@p...onet.pl
    napisał(a):

> [...]
    > to brzydko wygląda (za duży odstęp).
    > Czy da się naprawić moje rozwiązanie z przypisaniem height do min-height?

    Nie da się, jeśli szerokość ma być zmienna. To przecież jest oczywiste -
    jak chcesz zachować powierzchnię prostokąta zmianiając wyłącznie jeden
    wymiar?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2014-08-18 10:07:42
    Od: j...@p...onet.pl

    Masz rację, dziękuję, problem zamknięty.