  • 1. Data: 2017-03-29 20:55:29
    Temat: jaka nawigacja samochodowa
    Od: zdzisław dyrman <r...@w...pl>

    Czołem, ja po prośbie.
    Ojcu na starość zachciało się w samochodzie nawigacji.
    Ja nie używam, oprócz tej w telefonie, i chciałem prosić Was o pomoc w
    wyborze.
    Z konkretów to wiem że ma być 7 calowa i łatwa w obsłudze. Ojciec jeździ
    po Małopolsce i okolicach, za granicę Polski nie będzie się wypuszczał.
    Cena w okolicach 400 zł.
    Czytam opinie i jedni chwalą że świetna i wszystko gra za to inni jakby
    mieli zupełnie inny model, prawie nic nie działa, rozlatuje się i co dla
    mnie najważniejsze słaba widoczność w słoneczne dni.
    Może ktoś ma lub zna coś godnego polecenia?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-03-30 00:30:55
    Temat: Re: jaka nawigacja samochodowa
    Od: m...@g...com

    W dniu środa, 29 marca 2017 20:55:31 UTC+2 użytkownik zdzisław dyrman napisał:
> [...]
    > mnie najważniejsze słaba widoczność w słoneczne dni.
    > Może ktoś ma lub zna coś godnego polecenia?

    Uzywalem juz kliku różnych. Zawsze albo Garmin albo TomTom sprawdzaly sie najlepiej.
    Mio i Becker to szajs, kiepski ekran, soft, uchwyt.
    Ale za 400 zl 7 cali to .... bedzie slabo.

  • 3. Data: 2017-03-30 09:28:48
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 29 Mar 2017 20:55:29 +0200
    zdzisław dyrman <r...@w...pl> wrote:

    > Ja nie używam, oprócz tej w telefonie, i chciałem prosić Was o pomoc w
    > wyborze.

    A czemu nie przekonasz go do tego samego?
    Osobiście, pewnie jak i Ty nie widzę najmniejszego sensu używania osobnej navi jak
    mam w telefonie darmowe Google i Yanosika, czy też Waze, czy inne płatne rozwiązania.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 4. Data: 2017-03-30 10:00:27
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Pozdrawiam
    tomtom tzw odnowiony albo igo wrzucone w jakas skrznynie, sa na allegro.

  • 5. Data: 2017-03-30 10:43:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > A czemu nie przekonasz go do tego samego?

    Zgaduję, że skoro gość chce 7", to wzrok nie ma juz takiej zdolności do
    akomodacji, jak u młodych ludzi, a wpatrywanie się w mały ekranik
    podczas jazdy to dosyć ekstremalny pomysł.
    Phablety co prawda istnieją, ale...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2017-03-30 10:48:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-03-29 o 20:55, zdzisław dyrman pisze:

> [...]
    > mnie najważniejsze słaba widoczność w słoneczne dni.
    > Może ktoś ma lub zna coś godnego polecenia?

    Weź jakiś tablet 7 cali z Androidem, znajdziesz stary nieużywany u
    siebie/rodziny/znajomych lub kupisz tani. Naklejasz mu na ekran matową
    folię ochronną, wgrywasz Automapę lub inny wybrany program do nawigacji
    i wio.

  • 7. Data: 2017-03-30 13:15:03
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 30 Mar 2017 10:43:50 +0200
    "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> wrote:

    > Zgaduję, że skoro gość chce 7", to wzrok nie ma juz takiej zdolności do
    > akomodacji, jak u młodych ludzi, a wpatrywanie się w mały ekranik
    > podczas jazdy to dosyć ekstremalny pomysł.

    5" czy 5,5" to nie taki mały ekranik, a wpatrywanie się w jakikolwiek ekranik podczas
    jazdy to proszenie się o kłopoty :) Poza tym navi również gada i to w większości
    wypadków wystarcza.

    > Phablety co prawda istnieją, ale...

    Skoro akomodacja taka kiepska to i na codzień jak znalazł ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 8. Data: 2017-03-30 14:26:00
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > mnie najważniejsze słaba widoczność w słoneczne dni.
    > Może ktoś ma lub zna coś godnego polecenia?

    Kup dowolny tablet z GPS z Adroidem. Wtedy wgrasz np. Maps.Me i masz
    nawigację. Tablety są tanie - poniżej 300 zł można do tego celu kupić
    całkiem niezły. Znajomy ma np. Omna N7 (kupił wysyłkowo na Omna.pl),
    który śmiga w Internecie całkiem dobrze. Markowy z tymi parametrami to
    pewnie ze 3 razy tyle kosztuje. Mozna też sobie na Aliexpress zamówić
    dowolny model w odpowiedniej cenie.
    Jeśli chcesz mieć coś lepszego - kup tableta z kartą SIM (jak rzeczona
    Omna) - wtedy wykupujesz np. Aero za 2 zł miesięcznie (bo ten darmowy
    trzeba aktywować co godzinę) i możesz korzystać np. z Yanosika czy
    Google Maps.
    Można też wykorzystać tableta tylko z GPS, ale kupić płatny program, np.
    Automapę. Możliwości i kombinacji jest wiele.
    Ps. Ja używam świetnego telefonu Xiaomi Mi Max (6,5") i mam kilka
    aplikacji nawigacyjnych, Internet mam praktycznie za darmo w nim (10 GB
    transferu miesięcznie).
    Zwykle podczas prowadzenia auta słucha się komunikatów, nie ma aż takiej
    potrzeby oglądać ekranu. Ale jedna uwaga - programy mają błędy i warto
    przed podróżą obejrzeć wytyczoną drogę, czy jest ok.
    T.

  • 9. Data: 2017-03-31 08:20:21
    Od: quent <x...@x...com>

    On 29.03.2017 20:55, zdzisław dyrman wrote:
> [...]
    > mnie najważniejsze słaba widoczność w słoneczne dni.
    > Może ktoś ma lub zna coś godnego polecenia?

    Od 13 lat używam tomtoma i zdecydowanie polecam.
    Ostatnio jednak używam częściej google maps (tylko w PL) bo ma tę
    zaletę, że można do niego mówić.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2017-04-03 18:38:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Weź pod uwagę, że mapy trzeba często (minimum raz na kwartał, żeby to miało sens)
    aktualizować, co może kosztować znacznie więcej, niż samo urządzenie.
    Może są obecnie dobre "dożywotnie" oferty?
    Z hardware'u to mi 5-calowy TomTom pasował (7-calowy to chyba do ciężarówek)?
    Nawet "tylko" 5-calowy czasami jest trudno sensownie zamocować.

    -----