  • 1. Data: 2010-08-17 17:20:01
    Temat: jaki ARM7 + zewnętrzna pamięć
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Właśnie zaczynam poszukiwania, zatem jednocześnie proszę o podpowiedź :

    Potrzebny niedrogi ARM7, możliwie najszybszy (ale cena ważniejsza) , z
    obsługą LCD i możliwością podłączenia "jakiejś"
    zewnętrznej pamięci (program będzie mieć dużo grafiki, cholerycznie
    pamięciożernej).

    Niby można by to dać na jakiejś karcie SD - ale wolałbym coś "lutowalnego"
    na stałe... jakiś flash dodatkowy czy coś
    takiego...

    Mogę prosić o jakieś sugestie ?

    Aha, no i dostępny "jednostkowo" co by był :)

  • 2. Data: 2010-08-17 17:50:15
    Temat: Re: jaki ARM7 + zewnętrzna pamięć
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 19:20:01 +0200, sundayman wrote:
> [...]
    >Niby można by to dać na jakiejś karcie SD - ale wolałbym coś "lutowalnego"
    >na stałe... jakiś flash dodatkowy czy coś takiego...

    A ta choleryczna grafika to multum obrazkow wymagajacych zapamietania
    czy szybki RAM na potrzeby przetwarzania ?

    Moze sie jednak z SD przeprosic ? Przylutowac mozesz na stale :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-08-17 18:11:04
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > A ta choleryczna grafika to multum obrazkow wymagajacych zapamietania
    > czy szybki RAM na potrzeby przetwarzania ?

    multum obrazków, fragmentów GUI. Nie jakieś tam animacje, bo to przecież nie
    wyrobi...
    Po prostu GUI ma być pienkne, panie, kolorowe, no cacy :)

    > Moze sie jednak z SD przeprosic ? Przylutowac mozesz na stale :-)

    No tak, też o tym pomyślałem...ale bo ja wiem...

    Jak tak patrze, to pasuje niby NXP LPC 2478 na przykład...
    No, bo może i dobrze by było coby obudowa nie BGA (tfu)...

    Ale to jednakowoż krowa olbrzymia, a ja potrzebuję tylko ten LCD (też
    śliczny musi być,
    czyli TFT 7-8", graficzny rzecz jasna), do tego dotykowy, i w sumie to
    wszystko :)
    Jak będzie USB to już cud-miód (o ethernecie nie marzę nawet),

    Na razie nie dotarłem do Atmeli...

  • 4. Data: 2010-08-17 18:23:54
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-17 20:11, sundayman pisze:

> [...]
    > wszystko :)
    > Jak będzie USB to już cud-miód (o ethernecie nie marzę nawet),

    Seria LPC23xx ma na pokładzie USB i Eth. Można podpiąć pamięć ram
    równoległy. Z flaszką nie ma problemu bo podpinasz szeregowo. Oprócz BGA
    masz też też obudowy LQFP. Możesz na to wrzucić Freertosa z obsługą
    http. Chodzi na tym też ucLinux jeśli dasz odpowiednio duży Ram.

    MD

  • 5. Data: 2010-08-17 18:53:43
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >masz też też obudowy LQFP. Możesz na to wrzucić Freertosa z obsługą http.
    >Chodzi na tym też ucLinux jeśli dasz odpowiednio duży Ram.

    Ale LPC23 nie mają drivera LCD... A tak jakoś mi się widzi, że lepiej co by
    był...

    Znaczy pewnie z jakimś szeregowym, to ok, tylko się boję raz - o szybkość
    (nie chciałbym żeby mi się
    obrazek ładował pół roku) a dwa - coś nie widzę paneli LCD 5-7 cali z
    szeregowym wejście.

    Bo to wszystko jeszcze musi być, wiecie, dostępne (u nas albo w UE) jakoś
    przewidywalnie...

    hmmmm

  • 6. Data: 2010-08-17 20:42:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-17 19:20 sundayman napisał(a):

> [...]
    >
    > Niby można by to dać na jakiejś karcie SD - ale wolałbym coś "lutowalnego"
    > na stałe... jakiś flash dodatkowy czy coś

    Flash? No to panie standardowo obecnie modny NAND Flash.
    Taniocha w przeliczeniu za GB, gadanie z kostką bardzo prostym
    interfejsem równoległym (8 lub 16 bitów i stroby), trzeba tylko łyknąć
    jakiś gotowy system plików pod NANDy równoważący zużycie pamięci i z ECC.

    Prawie każda kość NAND Flash działa tak samo (dobra standaryzacja, jak
    za czasów starych NOR Flashy - CFI), można podłączyć nawet do AVRa tak
    że z ARMem też poradzisz sobie. Jedyny czasochłonny element to algorytm
    ECC, można go mieć w sofcie (tak robi np. Linux na ARM9) ale lepiej gdy
    procek ma wsparcie NAND Flashy i obliczania/korekcji ECC w sprzęcie.

    Ile potrzebujesz tego MB / GB? Spojrzyj jakie NAND Flashe montuje Propox
    w modułach z AT91xxx - pewnie te kostki można łatwo kupić.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-08-17 22:11:42
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > można go mieć w sofcie (tak robi np. Linux na ARM9) ale lepiej gdy procek
    > ma wsparcie NAND Flashy i obliczania/korekcji ECC w sprzęcie.

    hmmm, to warte przemyślenia... Muszem się zorientować.

    > Ile potrzebujesz tego MB / GB? Spojrzyj jakie NAND Flashe montuje Propox w
    > modułach z AT91xxx - pewnie te kostki można łatwo kupić.

    Ile, to jeszcze sam nie wiem... Ale że GB to przesada :)
    Myślę, że parę MB wystarczy.

    A tak w ogóle, to czy Atmel ma gdzieś na stronie taki fajny selektor jak NXP
    ?
    Bo jakby nie widzę...

  • 8. Data: 2010-08-18 20:39:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-18 00:11 sundayman napisał(a):

> [...]
    [...]
    > Ile, to jeszcze sam nie wiem... Ale że GB to przesada :)

    Dlaczego? Jakieśtam kolorowe animacje wstawisz bez kompresji i już lecą
    grube megabajty. Ile kosztuje karta pamięci 1GB? 10zł? No to samą kostkę
    NAND policz nawet za 2x tyle i tak wychodzi taanioo.

    > A tak w ogóle, to czy Atmel ma gdzieś na stronie taki fajny selektor jak NXP
    > ?
    > Bo jakby nie widzę...

    :-o A co to jest fajny selektor?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-08-19 02:24:25
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > :-o A co to jest fajny selektor?

    no na przykład to : http://www.nxp.com/#/ps/ps=[i=45994]|pp=[t=pfp,i=459
    94]

    chociaż ten, w którym grzebałem ostatnio był nawet fajniejszy, bo bardziej
    "skompresowany"

  • 10. Data: 2010-08-23 13:36:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wszystko :)
    > Jak będzie USB to już cud-miód (o ethernecie nie marzę nawet),

    A nie lepiej kupić jakąś gotową tabliczkę 7" z WinCE na pokładzie?
    Chinczyki pewnie zrobią coś takiego dla Ciebie za $40-50/sztukę.