  • 1. Data: 2010-08-16 20:37:49
    Temat: Warsztatowy zasilacz - jaki?
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    W sieci mozna znalezc wiele schematow zasilaczy. Trudno sie w koncu
    zdecydowac. Czy mozecie z wlasnego doswiadczenia polecic jakas konstrukcje
    do samodzielnego wykonania? Parametry napiecie wyjsciowe DC regulowane 0-24
    (moze byc 0-15), prad max. ok. 3 do 5A z regulacja. Odorny na zwarcia itp
    itd. Wazne aby byl do wykonania z ogolnie dostepnych elementow. Co
    polecacie?

  • 2. Data: 2010-08-16 22:05:25
    Temat: Re: Warsztatowy zasilacz - jaki?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-08-16 22:37, Chomik wrote:
    > Co polecacie?

    Kupić gotowca.

    Np. takiego:

    http://tinyurl.com/28v5ygr

    Działa przyzwoicie, czas montowania i odpalania też da się przeliczyć na
    pieniądze i chyba znacznie wyższe niz cena tej zabawki. Na allegro do
    wyboru pare typów. Myślę, że nie warto bawić się samodzielnie.

  • 3. Data: 2010-08-17 05:34:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 00:05:25 +0200, Sebastian Biały wrote:
    >Kupić gotowca.
    >Np. takiego:
    >http://tinyurl.com/28v5ygr
    >
    >Działa przyzwoicie,

    A posiada tryb stabilizacji pradu, czy wylacza sie po przekroczeniu
    maksymalnego ? Bo inne tak wlasnie maja, i to wcale nie jest
    przyzwoite.

    J.

  • 4. Data: 2010-08-17 06:54:20
    Od: <k...@w...pl>

    > A posiada tryb stabilizacji pradu, czy wylacza sie po przekroczeniu
    > maksymalnego ? Bo inne tak wlasnie maja, i to wcale nie jest
    > przyzwoite.

    Tak jak pracujesz w elektronice i nie masz czasu to możesz przeliczać.

    Jest jedno pytanie, zasilacz symetryczny pojedyńczy wskaźnik napięcia, a co
    jak potrzebuje napięcia -5V i +12V, też w nim ustawię?

  • 5. Data: 2010-08-17 06:56:14
    Od: <k...@w...pl>

    Nie chcę się czepiać, ale czy te przewody wytrzymają 5A przy 30V?

  • 6. Data: 2010-08-17 07:39:23
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 17.08.2010 08:56, k...@w...pl pisze:
    > Nie chcę się czepiać, ale czy te przewody wytrzymają 5A przy 30V?

    Przez pierwsze 30sek jeszcze się nie palą :-) Z tych 30V z zasilacza na
    obciążeniu będzie ze 20V ;-) To są klasyczne kable wysokoprądowe z
    hipermarketu :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2010-08-17 08:39:05
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    > pieniądze i chyba znacznie wyższe niz cena tej zabawki. Na allegro do
    > wyboru pare typów. Myślę, że nie warto bawić się samodzielnie.

    Trzeba uważać na tego typu zasilacze. Kolega ma chyba ten z TME:
    http://tinyurl.com/35eohrw
    Podczas włączania wyłącznikiem sieciowym wali jakimiś dużymi szpilkami
    napięciowymi. Pod rząd poleciało nam kilka, niestety drogich układów na 3,3V
    zanim zorientowaliśmy się, że to wina zasilacza. Gdy będę u kolegi odpiszę
    symbol.
    Poza tym ten model ma cały czas włączony wentylator na full i szumi on
    bardzo nieznośnie. Po 3-4 godzinach ma się dosyć. Po wyłączeniu cisza, że aż
    w uszach piszczy.

    Michał

  • 8. Data: 2010-08-17 14:19:32
    Od: Patryk <a...@o...pl>

    Chomik <c...@h...pl> wrote:
> [...]
    > (moze byc 0-15), prad max. ok. 3 do 5A z regulacja. Odorny na zwarcia itp
    > itd. Wazne aby byl do wykonania z ogolnie dostepnych elementow. Co

    IMHO ważne jest, żeby nie miał za dużego kondensatora na wyjściu. Na szybko
    możesz to sprawdzić, czy ustawiając np. 20V i 10mA czy po zwarciu będzie
    trzaskać iskrą. Jeśli tak, to wyobraź sobie co się stanie z urządzeniem
    podpiętym do niego, gdy nagle zrobi się gdzieś małe zwarcie - wtedy z
    zasilacza pójdą grube ampery zanim zadziała ograniczenie prądowe i po zabawie.

    --
    Patryk

  • 9. Data: 2010-08-17 18:20:55
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > pieniądze i chyba znacznie wyższe niz cena tej zabawki. Na allegro do
    > wyboru pare typów. Myślę, że nie warto bawić się samodzielnie.

    Wyjatkowe badziewie niewarte swojej ceny.

  • 10. Data: 2010-08-17 18:22:54
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    > Tak jak pracujesz w elektronice i nie masz czasu to możesz przeliczać.
    >
    > Jest jedno pytanie, zasilacz symetryczny pojedyńczy wskaźnik napięcia, a
    > co jak potrzebuje napięcia -5V i +12V, też w nim ustawię?

    Wystarczy mi pojedyncze napiecie ale tez ograniczenie (stabilizacja) pradu
    zeby byla.
    Nie szukam jakiegos najprostszego zasilacza bo wtedy pewnie cos na LM317 lub
    tym podobnym by sie zrobilo.
    Dodatkowo do tego zasilacza bede dorabial pelne sterowanie na
    mikrokontrolerze ktorym bedzie regulowane napiecie prad wykonywane pomiary
    itd.