  • 1. Data: 2012-12-30 19:01:52
    Temat: jaki obiektyw do zdjec z daleka?
    Od: Artek <A...@i...pl>

    Mam sony alpha 65 i chcialbym zakupic obiektyw do zdjec z okolo 300-500m
    lub wiecej na ktorych bedzie mozna rozpoznac osobe.
    czy obiektyw 200 mm wystarczy?

  • 2. Data: 2012-12-30 19:27:18
    Temat: Re: jaki obiektyw do zdjec z daleka?
    Od: r...@g...pl (roman)

    Artek napisal i wyslal takie slowa:

    > Mam sony alpha 65 i chcialbym zakupic obiektyw do zdjec z okolo 300-500m
    > lub wiecej na ktorych bedzie mozna rozpoznac osobe.
    > czy obiektyw 200 mm wystarczy?
    min.300mm.i porządny statyw.

    --
    Wyslano z Jastarni
    http://www.Augustyna.pl

  • 3. Data: 2012-12-30 19:35:02
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze roman:

    > min.300mm.i porządny statyw.

    Moim zdaniem 300 nie wystarczy, rozpoznanie osoby z pół kilometra wymagałoby
    chyba 1000mm.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 4. Data: 2012-12-30 19:35:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Artek:

    > Mam sony alpha 65 i chcialbym zakupic obiektyw do zdjec z okolo 300-500m
    > lub wiecej na ktorych bedzie mozna rozpoznac osobe.
    > czy obiektyw 200 mm wystarczy?

    Kup lustrzanego Samyanga 500mm, ale jakość i tak będzie denna.
    --
    Mateusz Ludwin m...@g...com

  • 5. Data: 2012-12-30 20:20:32
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2012-12-30 19:01, Artek pisze:
    > Mam sony alpha 65 i chcialbym zakupic obiektyw do zdjec z okolo 300-500m
    > lub wiecej na ktorych bedzie mozna rozpoznac osobe.
    > czy obiektyw 200 mm wystarczy?

    ten:
    http://www.optyczne.pl/index.html?producent=62&obiek
    tyw=1036&typ=0&moc=0
    lub: http://www.optyczne.pl/index.html?producent=73&obiek
    tyw=406&typ=0&moc=0

  • 6. Data: 2012-12-30 20:36:10
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-30 19:35, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze roman:

    > Moim zdaniem 300 nie wystarczy, rozpoznanie osoby z pół kilometra wymagałoby
    > chyba 1000mm.

    Da radę. Przy użyciu 300 mm na A65 osoba o wzroście 1,80 m oddalona o
    500 m od fotografującego zajmie ok. 270 pikseli, to powinno wystarczyć.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2012-12-30 23:04:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Da radę. Przy użyciu 300 mm na A65 osoba o wzroście 1,80 m oddalona o 500
    > m od fotografującego zajmie ok. 270 pikseli, to powinno wystarczyć.

    270px na całą postać to będzie jakieś 30 na twarz, może być mało. To zależy
    od tego kto ma być rozpoznawany.
    Kiedyś widziałem wyniki eksperymentu i aby rozpoznać na zdjęciu nieznaną
    osobę potrzeba 100px na wysokość twarzy, dla znanych i charakterystycznych
    osób najmniejsza wymagana ilość to 10px - tak tylko 10.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-12-31 00:22:42
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Rosyjski MTO 11CA (100/1000), najlepiej na stabilnym, drewnianym statywie z
    metalowa glowica.

    Do ustawienia ostrosci przydatny jest mieszek makro.
    http://zdjecia.astronomia.pl/artykuly/obserwacje/zac
    mienie_ksiezyca_11.12.10/IMG_1175.jpg
    Przed tym moze okazac sie koniecznie przeogniskowanie poprzez wykrecenie
    sruby na obudowie:
    http://images1.fotosik.pl/8/1sr0o30ruktdvga4.jpg

    Mieszek powienien byc zsuniety, gdyz oddalajac aparat od obiektywu (w
    systemie Maksutowa-Cassegraina) wydluzsza sie jego ogniskowa i zwiekszaja
    wady optyczne.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 9. Data: 2012-12-31 17:26:40
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-30, astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Mieszek powienien byc zsuniety, gdyz oddalajac aparat od obiektywu (w
    > systemie Maksutowa-Cassegraina) wydluzsza sie jego ogniskowa i zwiekszaja

    Na litość... XXI wiek w pełni, a Ty komuś polecasz rosyjską armatę
    z mieszkiem.

    Ja wiem, że takie zestawy są ogromnie popularne wśród amatorów
    astrofotografii, ale istnieją na świecie obiekty poruszające się
    szybciej niż punkty na sferze niebieskiej. Autor wątku chce
    fotografować ludzi - pewnie zazwyczaj żywych. Raczej chciałby
    móc w miarę wygodnie ostrzyć i ew. poruszać się ze sprzętem. I pewnie
    jego szczytem marzeń nie jest f/10.

    W stosunkowo niskim budżecie można kupić jakiś obiektyw 300mm,
    konwerter x2 i aparat z x1.5-2.
    A jeśli to jest zestaw do podglądania celebrytek uprawiających seks
    ze swoimi ochroniarzami na zamkniętej plaży, to pewnie nawet jakaś
    profesjonalna 800stka by się zwróciła :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 10. Data: 2012-12-31 19:45:28
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    PK wrote in <news:slrnke3f8f.24h.PK@notb-dante.notb-home>
> [...]
    > fotografować ludzi - pewnie zazwyczaj żywych. Raczej chciałby
    > móc w miarę wygodnie ostrzyć i ew. poruszać się ze sprzętem

    Zgadza sie, ale na duzych odleglosciach glebia ostrosci tez jest duza,
    szczegolnie przy tej swiatlosile. Raz ustawione parametry wystarcza na
    jakis czas nawet dla obiektu poruszajacego sie z pewna predkoscia radialna.
    Swoja droga Ksiezyc oddalony o 1,3s swietlnej od nas fotografuje sie z
    takim samym ustawieniem ostrosci, jak Galaktyke Andromedy oddalona o 2,5
    mln lat swietlnych ;-)
    MTO (pod warunkiem, ze nie trafi sie na rozwalony egzemplarz) da raczej
    lepsze efekty, niz lustrzane Samyangi.
    I podstawowy problem: pytajacy nie zadeklarowal budrzetu.

    Swoja droga Canon PowerShot SX50 HS, w podobnych zastosowaniach:
    www.youtube.com/user/DigitalMediaProTV/videos
    Canon Powershot SX50 HS Jupiter & Moons 200x Zoom Test Hand Held
    www.youtube.com/watch?v=aEawtWokSF0
    Canon PowerShot SX50 HS Zoom Test Moon HD
    www.youtube.com/watch?v=rU5zVcCCDBc
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info