    From: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: jaki obiektyw do zdjec z daleka?
    Date: Mon, 31 Dec 2012 19:45:28 +0100

    PK wrote in <news:slrnke3f8f.24h.PK@notb-dante.notb-home>
    > Ja wiem, że takie zestawy są ogromnie popularne wśród amatorów
    > astrofotografii, ale istnieją na świecie obiekty poruszające się
    > szybciej niż punkty na sferze niebieskiej. Autor wątku chce
    > fotografować ludzi - pewnie zazwyczaj żywych. Raczej chciałby
    > móc w miarę wygodnie ostrzyć i ew. poruszać się ze sprzętem

    Zgadza sie, ale na duzych odleglosciach glebia ostrosci tez jest duza,
    szczegolnie przy tej swiatlosile. Raz ustawione parametry wystarcza na
    jakis czas nawet dla obiektu poruszajacego sie z pewna predkoscia radialna.
    Swoja droga Ksiezyc oddalony o 1,3s swietlnej od nas fotografuje sie z
    takim samym ustawieniem ostrosci, jak Galaktyke Andromedy oddalona o 2,5
    mln lat swietlnych ;-)
    MTO (pod warunkiem, ze nie trafi sie na rozwalony egzemplarz) da raczej
    lepsze efekty, niz lustrzane Samyangi.
    I podstawowy problem: pytajacy nie zadeklarowal budrzetu.

    Swoja droga Canon PowerShot SX50 HS, w podobnych zastosowaniach:
    www.youtube.com/user/DigitalMediaProTV/videos
    Canon Powershot SX50 HS Jupiter & Moons 200x Zoom Test Hand Held
    www.youtube.com/watch?v=aEawtWokSF0
    Canon PowerShot SX50 HS Zoom Test Moon HD
    www.youtube.com/watch?v=rU5zVcCCDBc
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info