  • 11. Data: 2010-08-11 10:23:46
    Temat: Re: jednoczesne usuwanie tego samego JPEG i RAW jednym kliknieciem
    Od: Marx <M...@n...com>

    Taka funkcjonalnosc powinna byc w samym programie graficznym, i powinna
    obejmowac nie tylko usuwanie, ale takze przenoszenie, kopiowanie i
    przegladanie. Myslalem ostatnio czy nie dalo by sie wsadzic tego jpg do
    RAWa jako miniaturke (tyle ze to juz nie bylaby miniaturka...). Wtedy w
    FS byloby to prawie idealnie rozwiazane, bo mozna go tak skonfigurowac
    ze pokazuje tylko miniaturki i wtedy dziala blyskawicznie, a po
    nacisnieciu A doczytuje RAWa. Pozostalby jedynie problem jak uzyc JPG
    gdy potrzeba, czyli jest potrzebny program do wyciagania i wkladania
    miniaturek z pliku RAW. Byc moze juz taki istnieje - nie szukalem.
    No i nie wiem czy miniaturka nie ma jakichs ograniczen np na
    rozdzielczosc. Moze daloby sie to zrobic poprzez konwersje do DNG?
    Marx

  • 12. Data: 2010-08-11 16:48:26
    Od: jurekk <j...@j...pl>

    Ptas pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Mam katalog, w którym siedzi na przyklad 100 plikow JPG i korespondujace z
    > nimi 100 plikow RAW (te same nazwy). Szukam przegladarki fotek, ktora w
    > momencie usuwania pliku JPG jednoczesnie wykasuje (lub przeniesie do kosza)
    > plik RAW o tej samej nazwie.
    >
    > Jeszcze lepiej byloby, gdyby mozna miec podglad tylko JPG a pliki RAW by
    > sobie cicho "siedzialy" w tle i znikaly wraz z kasowanymi JPG.
    >
    > W tej chwili kasuje na dwa razy, lenistwo mnie dopada, w rezultacie nie
    > kasuje i trzymam tych smieci cala mase .... Fast Stone mi sie ostatnio
> [...]
    najprościej w Total Comanderze, po co tyle przepisów na takie kombinacje