  • 11. Data: 2014-02-19 13:34:11
    Temat: Re: jedzenie telefonu komórkowego/dzwonienie z ciastka
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 19 Feb 2014 12:59:23 +0100 osobnik zwany Robson
    napisał:

    > Weź pod uwagę ilość samochodów ze skrzynią automatyczną w USA i w
    > Polsce. U nas rozmawiający przez komórkę uprawiają ekwilibrystykę
    > rozmawiając, kręcąc kierownicą, zmieniając biegi i włączając
    > kierunkowskazy. A jeszcze jak się trafi taki co pali w międzyczasie...
    > Bardziej o to chodzi a nie o dekoncentracją.

    bezedura. Chodzi o dekoncentrację. I to nie ma znaczenia czy gadasz
    trzymając w reku czy przez zestaw. Stąd przepis jest durny

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2014-02-19 13:36:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "meander" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Mimo absurdalnego tytułu, poważnie pytam o co tak naprawdę chodzi w
    > przepisie zabraniającym rozmowy przez telefon trzymany przy uchu?
    > Rozmowa dekocentruje, czy trzymanie czegoś przy uchu? Czy np trzymanie
    > banana przy uchu wg tego przepisu powinno być karane?
    > Wardęga ośmieszył policjantów (jeśli to nie ustawka)
    > http://www.youtube.com/watch?v=b31lg6DTgJw

    W Polsce nie jest zabronione rozmawianie przez telefon w trakcie jazdy tylko
    trzymanie go w ręce. Ot taki nasz absurd. Można zupełnie legalnie rozmawiać
    przez telefon i w tym czasie w ręce trzymać np. kanapkę. Stopień
    dekoncentracji ten sam, prowadzenie jedną ręką takie samo, a karalność inna.

    W zależności od tego co uważamy za niebezpieczne (rozmowę czy prowadzenie
    jedną ręką) Logiczne jest albo całkowity zakaz rozmów (zarówno przez
    telefon, jak i przez CB radio), albo zakaz trzymania czegokolwiek w dłoni (w
    tym palenia).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 13. Data: 2014-02-19 13:46:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-02-19 13:36, Ergie pisze:
    Logiczne jest albo całkowity zakaz rozmów
    > (zarówno przez telefon, jak i przez CB radio), albo zakaz trzymania
    > czegokolwiek w dłoni (w tym palenia).

    Jak to się dzieje że cały naród o tym wie i toleruje głupków przy władzy
    co o tym nie wiedzą?
    A może jest w tym jakieś drugie dno? Lobbing? Ideologia? Choroba?
    Marsjanie? ;-)

    PS.
    "Gdybym nie wiedział że to głupota to pomyślałbym że prowokacja" :-)

  • 14. Data: 2014-02-19 13:53:14
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2014-02-19 12:10, twistedme pisze:

    > To jak żona siedzi obok to mogę z nią gadać tylko o warunkach na drodze???

    W ogóle nie możesz jechać samochodem bo to niebezpieczne.
    Słyszałeś ile wypadków na drogach jest?

    --
    pozdro

  • 15. Data: 2014-02-19 13:58:01
    Od: tá´Ź

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Bardziej chodzi o dekoncentrację w trakcie rozmowy. Bo np. CB nie
    > ścigają, ale na CB rozmawia się na temat, tzn. o warunkach na drodze.
    > Natomiast przez telefon ludzie często rozprawiają o sprawach rodzinnych
    > lub zawodowych przestając się koncentrować na prowadzeniu.

    Ale z pasażerem jakoś można gadać.

    "Bardziej" to chodzi o to, żeby ktoś zarobił na zestawach
    głośnomówiących, tudzież żeby był pretekst do złupienia tych, którzy ich
    nie kupili.

    Czy przed wprowadzeniem tego przepisu przyczyna wypadku pt. "rozmowa
    przez telefon" znajdowała się na wysokich miejscach w polskich
    statystykach wypadków?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 16. Data: 2014-02-19 14:13:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > czegokolwiek w dłoni (w tym palenia).

    > Jak to się dzieje że cały naród o tym wie i toleruje głupków przy władzy

    Głupi naród wybiera głupich przedstawicieli....

    I nie prawdą jest że cały naród o tym wie. Mało ludzi ma zestawy
    głośnomówiące, a tym co ich nie maja marketing wcisnął kit że to lek na całe
    zło i ich następne auto koniecznie musi tę cechę posiadać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2014-02-19 14:26:21
    Od: Robson <r...@...pl>

    > bezedura. Chodzi o dekoncentrację. I to nie ma znaczenia czy gadasz
    > trzymając w reku czy przez zestaw. Stąd przepis jest durny

    Weź w jedną rękę papierosa, w drugą telefon i włącz kierunkowskaz,
    zredukuj bieg, skręć, wrzuć wyższy bieg..

  • 18. Data: 2014-02-19 14:26:31
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 19.02.2014 o 13:36 Ergie <e...@s...pl> pisze:

    > Logiczne jest albo całkowity zakaz rozmów (zarówno przez telefon, jak i
    > przez CB radio), albo zakaz trzymania czegokolwiek w dłoni (w tym
    > palenia).

    W sumie to teraz też jest logicznie. Rozmowa dekoncentruje i trzymanie
    czegoś przy uchu dekoncentruje ale kombinacja obu tych czynności
    dekoncentruje jeszcze bardziej i dlatego jest wprost zabroniona.

    --
    SW3
    ----

  • 19. Data: 2014-02-19 14:27:38
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-02-19 12:02, meander pisze:
    > Mimo absurdalnego tytułu, poważnie pytam o co tak naprawdę chodzi w
    > przepisie zabraniającym rozmowy przez telefon trzymany przy uchu?
    > Rozmowa dekocentruje, czy trzymanie czegoś przy uchu?
    Wiele razy zauważyłem sytuację, że przede mną jedzie ktoś jak
    kapelusznik, albo jakby na był promilach. Wyprzedzam - okazuje się, że
    kierownik/kierowniczka gada przez telefon.
    Sam złapałem się kilka razy na tym, że po skończonej rozmowie patrzę na
    szybkościomierz, a tam 80. Jak zaczynałem gadać było 100. Czyli
    podświadomie zwolniłem. Kilka razy też przegapiłem zjazd podczas
    rozmowy. Moje "badania" może nie dorównują temu, co robią "amerykańscy
    uczeni" ale o czymś to świadczy.
    Jacek

  • 20. Data: 2014-02-19 14:27:44
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > W dniu 2014-02-19 12:14, Marcin Kiciński pisze:
    (...)

    > To jest nonsens.

    Nonsens, ponieważ nikt tak sprawy nie stawiał.

    > Osobiście wcale nie uważam że zestaw HF jest
    > bezpieczniejszy niż komórka przy uchu.

    Badania naukowe przeczą temu co napisałeś powyżej
    i linki do nich już dawałem jakiś czas temu.