  • 1. Data: 2011-08-04 08:44:49
    Temat: kablowka analogowa i DVB-T
    Od: "tokaj" <n...@n...pl>

    Mam pytanie - zapewne nieco laickie...

    W domu mam dwa telewizory i mam wpieta do nich kablowke analogowa z UPC
    (poprzez trojnik).
    W moim regionie w ofercie naziemnej TV cyfrowej jest TVP Historia ktorej nie
    ma w pakiecie analogowym UPC.
    Chcialbym postawic na budynku antene i podlaczyc ja jakos do kabla z
    sygnalem z UPC abym mogl odbierac sygnal z naziemnej naprzemian z UPC bez
    koniecznosci zmieniania kabla za kazdym razem.
    Czy ktos moze mi doradzic czy to w ogole jest mozliwe a jesli tak to co
    powinienem kupic aby wykonac takie polaczenie?

    Tomasz

  • 2. Data: 2011-08-04 08:59:54
    Temat: Re: kablowka analogowa i DVB-T
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 04.08.2011 10:44, tokaj pisze:
> [...]
    > Czy ktos moze mi doradzic czy to w ogole jest mozliwe a jesli tak to co
    > powinienem kupic aby wykonac takie polaczenie?

    można spiąć dwa sygnały spliterem i wejść jednym kablem do tv.
    wszystko jednak zależy jak szerokie pasmo zajmuje kablówka i czy kanały
    z kablówki nie nakładają się na te z naziemnej.
    można też dokupić taki odbiornik dvb-t i podłączyć go niezależnie:
    http://allegro.pl/tuner-dvb-t-msd-dekoder-mpeg4-h-26
    4-pvr-hit2011-i1735190761.html

  • 3. Data: 2011-08-04 09:05:30
    Od: "tokaj" <n...@n...pl>

> [...]
    > wszystko jednak zależy jak szerokie pasmo zajmuje kablówka i czy kanały
    > z kablówki nie nakładają się na te z naziemnej.

    Jak to moglbym sprawdzic?
    Kanaly kablowki znajde zapewne w UPC, a skad wziac czestotliwosci naziemnej
    i jak je pozniej "nalozyc" na zestawienie kanalow?
    Czy moglbys przeslac mi link do takiego przykladowego splitera jaki
    powinienem kupic (jak rozumiem tradycyjny "trojnik" odpada)?

    t.

  • 4. Data: 2011-08-04 09:21:49
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 04.08.2011 11:05, tokaj pisze:
    > U?ytkownik "pawell32"<p...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Jak to moglbym sprawdzic?
    > Kanaly kablowki znajde zapewne w UPC, a skad wziac czestotliwosci naziemnej
    > i jak je pozniej "nalozyc" na zestawienie kanalow?

    na stronie emitela:
    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t/harmonogram-wdrazania-mux-3

    http://www.awpol.pl/131821/rozgaleznik-1-2

  • 5. Data: 2011-08-04 12:46:11
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > można spiąć dwa sygnały spliterem i wejść jednym kablem do
    > tv.

    Nie proponuj mu takich rzeczy, bo jest duża szansa że zasyfi
    sieć. Nadajnik naziemny nadaje na kilku kanałach, zapewne
    któryś dubluje się z kanałem w kablu. Kolega założy trójnik,
    zasyfi sieć, a potem będzie płakał że wpadli technicy z UPC
    i każą mu zapłacić za ingerencję w sieć.
    Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zewnętrzny tuner
    DVB-T.

  • 6. Data: 2011-08-04 13:24:04
    Od: "t-1" <t...@o...spam.pl>

    Użytkownik "tokaj" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy ktos moze mi doradzic czy to w ogole jest mozliwe a jesli tak to co
    > powinienem kupic aby wykonac takie polaczenie?

    Bo gamonie produceńci powinni montować w telewizorach 2 oddzielne wejścia na
    kabel i antenę, sygnał sterujący mają w systemie. Przecież to naturalne, że
    można mieć kabel i antenę. Ja zastosowałem przełącznik wcz. dostępny np. w
    firmie Dipol w cenie ok. 10zł.

    t-1

  • 7. Data: 2011-08-04 13:43:10
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Robert_J <d...@o...pl> napisał(a):

    > Najlepszym rozwią…zaniem jest po prostu zewnÄętrzny tuner
    > DVB-T.

    Znacznie tańsze będzie zastosowanie przełącznika anten - ręcznego lub
    sterowanego pilotem, pierwsze pozycje z linku:
    http://tinyurl.com/3s7pfcr

    Ja zrobiłem inaczej - nie oglądamy programów nadawanych w mojej kablówce na
    zakresie UHF więc podłączyłem na stałe kablówkę i zewnętrzną antenę przez
    zwrotnicę VHF/UHF, takie metalowe pudełko z dwoma "damskimi" wejściami
    antenowymi, jak w telewizorze i jednym wyjściem,ze starych zapasów - nie wiem,
    gdzie teraz to kupić.

  • 8. Data: 2011-08-04 14:24:26
    Od: "tokaj" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że wpadli technicy z UPC i każą mu zapłacić za ingerencję w sieć.
    > Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zewnętrzny tuner DVB-T.

    Hm... to sie pogubilem.
    Obydwa moje TV maja wbudowany tuner DVB-T, wiec chyba nie ma koniecznosci
    kupowania jeszcze jednego?
    http://www.dipol.com.pl/tv-tv-sat-osprzet-tv,4435.ht
    m - tu sa rozne
    zwrotnice antenowe, tylko kompletnie nie wiem ktora kupic?
    Doradzicie cos?

    T.

  • 9. Data: 2011-08-04 19:18:41
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 04.08.2011 14:46, Robert_J pisze:

> [...]
    > kanałem w kablu. Kolega założy trójnik, zasyfi sieć, a potem będzie
    > płakał że wpadli technicy z UPC i każą mu zapłacić za ingerencję w sieć.

    masz rację

    > Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zewnętrzny tuner DVB-T.

    jak go nie ma wbudowanego.
    co do kablówki - doczytałem później, że idzie przez dekoder,
    więc nie ma co dyskutować - dwa osobne kable

  • 10. Data: 2011-08-04 20:52:13
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-08-04 14:46, Robert_J pisze:

> [...]
    > płakał że wpadli technicy z UPC i każą mu zapłacić za ingerencję w sieć.
    > Najlepszym rozwiązaniem jest po prostu zewnętrzny tuner DVB-T.

    To rozwiązanie należałoby uzupełnić filtrem kanałowym dobranym do
    czestotliwości danego MUX-a. Wtedy będzie działać na 100%.