  • 31. Data: 2011-08-11 11:54:17
    Temat: Re: karta dvb-s2
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > pytanko jeszcze, na konwenterach jest podawana wargość w
    > dB 0,2dB ,0,3dB. czy to jest wartość tłumienia i im
    > mniejsze tym lepsze, czy wzocnienia?

    Ani tłumienie, ani wzmocnienie, tylko poziom szumów
    własnych. Ale nie masz co na ten parametr za bardzo patrzeć
    :-). Oczywiście im mniejszy tym lepszy, ale z reguły jest to
    pic na wodę... W tej chwili i tak zdecydowana większość ma
    poziom szumów ok. 0,2-0,3 dB (ten podawany na obudowie).

  • 32. Data: 2011-08-11 12:36:42
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik MaRc napisał:
    > nie, nie koniecznie. zreszta na astrze to nic ciekawego nie ma :(

    Ja swojego czasu kupiłem Golden Interstary GI-201 i raczej jestem z nich
    zadowolony.

  • 33. Data: 2011-08-11 12:39:26
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik MaRc napisał:
    > pytanko jeszcze, na konwenterach jest podawana wargość w dB 0,2dB
    > ,0,3dB. czy to jest wartość tłumienia i im mniejsze tym lepsze, czy
    > wzocnienia?

    To jest poziom szumów własnych konwertera, im mniejszy tym lepiej, ale
    dla sporej liczby typów jest to podobno parametr tylko na piśmie i nie
    ma wiele wspólnego z rzeczywistością. Nieliczne mają tę wartość
    zmierzoną i podaną bodajże w formie wykresu dla każdego egzemplarza z
    osobna.
    Możesz też poczytać testy porównawcze konwerterów w SatKurierze 5/2009.