  • 21. Data: 2013-04-09 14:39:55
    Temat: Re: karta pojazdu a ochrona danych osobowych
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
    news:kjihnb$gko$1@node1.news.atman.pl...

    > w karcie pojazdu wpisani sa wszyscy poprzedni wlasciciele poczawszy od
    > pierwszego ktory auto zarejestrowal. nie rozumiem jakim prawem dziesiaty
    > wlasciciel po mnie ma znac moje dane osobowe.

    Ale jeżeli będzie je miał w formie faktur to prawo nie będzie łamane.

  • 22. Data: 2013-04-09 16:03:46
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Ale jeżeli będzie je miał w formie faktur to prawo nie będzie łamane.

    jakich faktur?

  • 23. Data: 2013-04-10 09:13:37
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > jakich faktur?
    No dobrze. Faktur - bo kupiłem auto z komisu. Mam dane poprzedniego właściciela. Może
    być tez umowa KS.
    Czy to nie wszystko jedno czy dane te będą spisane na kartach czy karcie pojazdu?

  • 24. Data: 2013-04-11 12:34:26
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No dobrze. Faktur - bo kupiłem auto z komisu. Mam dane poprzedniego
    > właściciela. Może być tez umowa KS.
    > Czy to nie wszystko jedno czy dane te będą spisane na kartach czy karcie
    > pojazdu?

    Z faktury, czy umowy poznasz dane poprzedniego właściciela. I bardzo dobrze,
    bo chyba powinieneś wiedzieć z kim zawarłeś umowę. Z karty pojazdu poznasz
    natomiast dane wszystkich poprzednich właścicieli, a ta wiedza nie jest Ci
    do niczegi o potrzebna.
    Michał

  • 25. Data: 2013-04-11 13:50:43
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Michal" <f...@h...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > natomiast dane wszystkich poprzednich właścicieli, a ta wiedza nie jest Ci

    A nie chciałbyś znać historii pojazdu? Co prawda proste "zgubiłem kartę pojazdu"
    rozp...ala całą ideę
    jaką miała być karta pojazdu ale nie można przewidzieć wszystkiego.

  • 26. Data: 2013-04-11 14:11:48
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

> [...]
    > pojazdu" rozp...ala całą ideę
    > jaką miała być karta pojazdu ale nie można przewidzieć wszystkiego.

    Wszystko zależy, po której stronie barykady się ustawię :)
    Jako nabywca pewnie bym chciał, choć co mi przyjdzie z kompletu obcych
    nazwisk?
    Jako sprzedawca już mniej entuzjastycznie bym się odniósł do "wiecznego"
    życia moich danych i ich poniewierki nie wiadomo gdzie. Ale nie jestem
    maniakiem anonimowości więc nie rozpaczam, że karta mojego byłego samochodu
    z moimi danymi gdzieś tam wędruje.
    Michał

  • 27. Data: 2013-04-11 18:01:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013, Michal wrote:

> [...]
    > natomiast dane wszystkich poprzednich właścicieli, a ta wiedza nie jest Ci

    No chyba ze się okaże, że nabywany sprzęt miał "wady prawne".
    Wtedy pogląd o zbędności danych może się u aktualnego właściciela
    nieco zmienić :)

    Popatrz tak: na targowisku stoi dwu z takimi samymi cennymi sprzętami,
    niech będzie lepszy fotoaparat, w tym samym stanie w tej samej cenie.
    Jeden razem ze sprzętem daje ci "tu jest faktura, na którą kupił
    ten aparat mój teść, dam oświadczenie że od niego kupiłem", a drugi
    powiada "forsa za aparat i spadaj albo spadaj".
    Którzy bierzesz?

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2013-04-11 20:11:02
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    >"forsa za aparat i spadaj albo spadaj".

    kupilbys auto bez umowy?

  • 29. Data: 2013-04-11 20:12:01
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > No dobrze. Faktur - bo kupiłem auto z komisu. Mam dane poprzedniego właściciela.
    Może być tez umowa KS.
    > Czy to nie wszystko jedno czy dane te będą spisane na kartach czy karcie pojazdu?

    ponawiam pytanie: jakich faktur?

  • 30. Data: 2013-04-11 20:25:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013, h.w.d.p. wrote:

    > kupilbys auto bez umowy?

    Dobrze, przejaskrawiłem.
    Niech będzie że on umowę wystawi.
    Sąsiad ma dokument poprzedniego nabycia, fakturę.

    pzdr, Gotfryd