  • 1. Data: 2013-04-03 10:22:50
    Temat: Haki holownicze
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    Witam,

    chyba jest obowiązek demontażu haków, jeśli nie jest używany?
    Wydaje mi się, że sporo samochodów osobowych wozi z tyłu haki
    jako swoisty bufor od najechania (lekkiego) - ale przepisy wymagają
    "demontowalnych"?
    Jak to jest, jak ktoś ma stary niedemontowalny - nie dostanie akceptacji na
    badaniu technicznym?

    pozdrawiam,
    Ryszard G.

  • 2. Data: 2013-04-03 12:08:14
    Temat: Re: Haki holownicze
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "Ryszard G." <r...@i...eu> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > chyba jest obowiązek demontażu haków, jeśli nie jest używany?

    nie

    > Wydaje mi się, że sporo samochodów osobowych wozi z tyłu haki
    > jako swoisty bufor od najechania (lekkiego) - [...]

    tak

    > Jak to jest, jak ktoś ma stary niedemontowalny - nie dostanie akceptacji
    > na badaniu technicznym?

    dostanie (chyba że z innego powodu nie dostanie)

  • 3. Data: 2013-04-03 12:15:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Apr 2013 10:22:50 +0200, Ryszard G. napisał(a):

    > chyba jest obowiązek demontażu haków, jeśli nie jest używany?

    Pierwsze słyszę.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-04-03 14:42:18
    Od: "Ryszard G." <r...@i...eu>

    net...

    Dnia Wed, 3 Apr 2013 10:22:50 +0200, Ryszard G. napisał(a):

    > chyba jest obowiązek demontażu haków, jeśli nie jest używany?

> [...]

    u nas chyba jeszcze niw obowiązuje, ale producenci piszą że takie są wymogi
    UE, ciekawe kiedy do nas dojdzie epidemia ;)

    np.: http://www.holownicze.waw.pl/przepisy.html
    lub
    http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=n
    umery&page=czytaj&id=124

    i stąd pytam jakie praktyki.
    Inne fora piszą że diagności na razie się nie czepiają

    R.G.

  • 5. Data: 2013-04-03 15:05:55
    Od: max441 <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-03 12:08, PH pisze:

    > dostanie (chyba że z innego powodu nie dostanie)

    Potwierdzam. Mam niedemontowalny i tydzień temu przeszedł przegląd.

  • 6. Data: 2013-04-03 16:46:19
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2013-04-03 10:22, Ryszard G. pisze:
> [...]
    > "demontowalnych"?
    > Jak to jest, jak ktoś ma stary niedemontowalny - nie dostanie akceptacji

    Na pewno nie w Polsce. Owszem w Niemczech trzeba demontować.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 7. Data: 2013-04-03 16:55:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Apr 2013 14:42:18 +0200, Ryszard G. napisał(a):

    > np.: http://www.holownicze.waw.pl/przepisy.html
    > lub
    > http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=n
    umery&page=czytaj&id=124

    Faktycznie, coś się dzieje. Może ktoś kumaty wyjaśni co właściwie trzeba
    odejmować i po jaką cholerę. Piszą o odejmowanej kuli i nie widzę w tej
    czynności żadnego sensu, a wręcz przeciwnie, zagrożenie. Coś co jest
    demontowalne urywa się znacznie łatwiej :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2013-04-03 22:07:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 03 Apr 2013 16:46:19 +0200, Marcin Jan napisał(a):
    > Na pewno nie w Polsce. Owszem w Niemczech trzeba demontować.

    Nowo montowane ?

    Bo mi sie wydaje ze wiekszosc samochodow w kraju z niedemontowanymi hakami
    jeszcze do niedawna po Niemczech jezdzila :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-04-03 23:25:28
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-04-03 10:22, Ryszard G. pisze:

    > Jak to jest, jak ktoś ma stary niedemontowalny - nie dostanie akceptacji
    > na badaniu technicznym?

    mam hak, demontowalny, ale nie pamiętam kiedy był zdemontowany ostatnio.
    Aaaaa, już wiem - jak samochód z Niemiec przyjechał.
    Nikt nigdy na żadnym przeglądzie od niego nic nie chciał.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 10. Data: 2013-04-04 14:30:26
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-03 08:22:50 +0000, "Ryszard G." <r...@i...eu> said:

    > Witam,
    >
    > chyba jest obowiązek demontażu haków, jeśli nie jest używany?

    Daj przepis, że nie wolno jeździć bez przyczepy.
    ;>

    --
    Bydlę