  • 1. Data: 2009-01-07 15:41:28
    Temat: Canon 350d vs 450d - starszy lepszy ???
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    Witam !

    Pewnie jakies herezje plote ale nie daje mi to spokoju wiec niech sie
    fachowcy wypowiedza.
    Dlaczego ogladajac testy Canona 350d vs 450d na Steves digicams o wiele
    bardziej podobaja mi sie fotki ze starszego modelu ?
    Dpreview zachwyca sie nowa matryca 450d i podaje, ze jest tu wieksza
    dynamika tonalna niz w poprzednikach ale jak dla mnie to bardziej naturalne
    zdjecia sa z 350d.
    Natomiast 450d wydaja sie byc przesycone, zbyt kontrastowe i mniej ostre
    (!). Niech mnie ktos oswieci o co tu chodzi ?

    Oto link do 350d:

    http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt_
    samples.html

    A teraz 450d i wg mnie rozczarowanie:

    http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/canon_re
    bel_xsi_samples.html

    Porównajcie sobie fotki kajakow, plac zabaw i biały budynek kawiarni - ktore
    sie Wam bardziej podobaja.

    Krotko - z tego co tu widze to 350d wyglada bardziej naturalnie a 450d -
    blizej mu tutaj do kompatkowego sposobu produkowania JPEGow - "byle kolorowo
    i kontrastowo" !

    Adameck

  • 2. Data: 2009-01-07 15:51:31
    Temat: Re: Canon 350d vs 450d - starszy lepszy ???
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Adameck" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Natomiast 450d wydaja sie byc przesycone, zbyt kontrastowe i mniej ostre (!).
    > Niech mnie ktos oswieci o co tu chodzi ?

    te parametry sie ustawia w aparacie, jak jest zbyt kontrastowe, to zmniejsz
    kontrast, jak za mało ostre, to zwieksz ostrość, to samo z nasyceniem...

  • 3. Data: 2009-01-07 15:53:52
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > te parametry sie ustawia w aparacie, jak jest zbyt kontrastowe, to
    > zmniejsz kontrast, jak za mało ostre, to zwieksz ostrość, to samo z
    > nasyceniem...

    Czyli jesli zestawi sie RAWy z obu modeli wygra tutaj jednak 450d ?

    Adameck

  • 4. Data: 2009-01-07 16:09:43
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Adameck pisze:

    > Oto link do 350d:

> [...]

    Moim zdaniem, trudno porównywać. Zdjęcia niekoniecznie zrobione w tym
    samym miejscu i czasie. Czasami zrobisz fotkę rano i jest beautiful, a
    potem zrobisz po południu i już jest nie za bardzo...
    Jeszcze najbardziej można porównać te dwie:
    http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt/
    samples/IMG_4854.JPG
    http://www.steves-digicams.com/2008_reviews/canon_re
    bel_xsi/samples/IMG_0058.JPG
    imho są dosyć podobne, poza tym kit na 8MPx całkiem fajnie rysuje, a na
    12Mpx już nie do końca daje sobie radę.
    Albo zresajzuj to drugie do rozdzielczości tego pierwszego z lekkim
    promieniem wyostrzającym. Albo załóż na obydwa korpusy jakiś ostrzejszy
    obiektyw, najlepiej jakąś przymkniętą stałkę 50mm.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 5. Data: 2009-01-07 19:52:55
    Od: "Giltoniel" <g...@g...pl>

    > Dlaczego ogladajac testy Canona 350d vs 450d na Steves digicams o wiele
    > bardziej podobaja mi sie fotki ze starszego modelu ?

    jako użytkownik obu modeli mogę Cię zapewnić, że moje wrażenia są dokładnie
    odwrotne :) Nie mówię, że są jakieś kolosalne, superzauważalne różnice -
    jednak wolę swoje fotki z 450D niż z wcześniej używanego 350D

  • 6. Data: 2009-01-07 21:09:07
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Giltoniel pisze:
    > jako użytkownik obu modeli mogę Cię zapewnić, że moje wrażenia są dokładnie
    > odwrotne :) Nie mówię, że są jakieś kolosalne, superzauważalne różnice -
    > jednak wolę swoje fotki z 450D niż z wcześniej używanego 350D

    Jak oceniasz roznice w autofocusie miedzy tymi dwoma? Uzywam w tej
    chwili 350D z 17-55/2.8 IS i jestem z aparatu bardzo zadowolony - ale
    autofocus potrafi byc ciut z boku. Przez chwile myslalem - po kupnie
    nowego obiektywu - ze moze front lub back focus, ale "testy kliniczne" w
    dobrze oswietlonym pomieszczeniu wykazuja, ze ostrzy idealnie w punkt. W
    plenerze w wiekszosci przypadkow tez nie mam problemu - ale np. na
    drzewach ze spora iloscia galezi, lub twarzy w sztucznie oswietlonym
    pomieszczeniu potrafi zglupiec. Potwierdza ostrosc, z zdjecie ma ostrosc
    wyraznie troche z boku - za, lub przed, bez reguly. Wiele czytalem, ze
    350D nie mialo najlepszego autofocusu i od 400D nastapila istotna
    poprawa - ale nie mam doswiadczen wlasnych. Jak to wyglada w praktyce?
    Poczules poprawe?

    W sumie nigdy nie planowalem wymiany aparatu na puszke z tego samegu
    segmentu - i chyba nadal nie planuje, ale jestem ciekawy jak to wyglada
    z ust kogos, kto uzytkowal obu aparatow.

    Z gory dzieki!

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 7. Data: 2009-01-07 21:17:23
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > Krotko - z tego co tu widze to 350d wyglada bardziej naturalnie a 450d -
    > blizej mu tutaj do kompatkowego sposobu produkowania JPEGow - "byle
    -----------------------------------
    Tak dokładnie porównywałeś a nie zauważyłeś, że na fotkach z 350d jest
    trochę chmórek na niebie. Przecież to właśnie one zmiękczają światło,
    zmniejszając kontrasty i dzięki temu "poprawiają" trochę zdjęcia. Pora
    dnia również ma znaczenie, pierwsze fotki były strzelone wcześniej, kiedy
    słośce jest niżej, co również wpływa na zmniejszenie kontrastów. To główna
    przyczyna, poza tym matryca z 450d jest rzeczywiście lepsza, choć i ta
    z 350d jest więcej niż wystarczająco dobra do większości amatorskich
    zastosowań.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 8. Data: 2009-01-07 21:50:27
    Od: "Giltoniel" <g...@g...pl>

    Wiele czytalem, ze
    > 350D nie mialo najlepszego autofocusu i od 400D nastapila istotna
    > poprawa - ale nie mam doswiadczen wlasnych. Jak to wyglada w praktyce?
    > Poczules poprawe?

    Żeby różnica powalała nie powiem ;) Ale faktem jest, że poprawa jest.
    Oczywiście w bardzo słabych warunkach oświetleniowych AF wariuje, dlatego
    wspomaganie jak w nikonach czasem by się przydało. Subiektywne wrażenie - ale
    podkreślam subiektywne, bo nie mierzyłem ze stoperem - jest takie, że AF jest
    odrobinę szybszy. Faktem też jest to, że na 350D miałem więcej nietrafionych
    z ostrością kadrów. Porównanie jest tak naprawdę bardzo trudne, bo róznice są
    znikome. Ciekawie za to wyszło mi porównanie na Okęciu 450D z leciwym 75-300
    z Nikonem D70s z jakmiś przyzwoitym 70-300. Tu możnaby się rozpisywać. Stare
    canonowskie tele podpięte pod 450D bardzo dobrze radziło sobie z ostrością na
    najdłuższej ogniskowej podczas gdy nikon wysiadał - gubił się co chwilę.