  • 11. Data: 2015-04-30 22:51:47
    Temat: Re: kiedy Adobe Photoshop Lightroom 6
    Od: Marcin Kulas <h...@k...net>

    Piotr Kosewski wrote:
    > Z czystej ciekawości: DSLR czy MILC/kompakt?

    DSLR, amatorsko.

    > Jak sądzisz: ile czasu oszczędzasz na tym, że LR jednak działa
    > coraz szybciej z edycji na edycję? I nieporównywalnie szybciej
    > od większości alternatywnych programów?

    Czasu raczej niewiele oszczędzam, bo i tak najwolniejszym ogniwem
    jest człowiek. Tu raczej chodzi o ergonomię, a raczej komfort
    psychiczny.

    > Trudno mi ocenić jak używasz LR i po co go często włączasz
    > i wyłączasz. Może trzeba było sobie RAMu kupić więcej, a nie
    > SSD...

    Po co często? Bo np. coś zrobię i wydaje mi się, że skończyłem.
    Potem zmieniam zdanie i tak parę razy. RAM-u więcej już moja płyta
    nie uciągnie. To naprawdę nie jest problem sprzętu, a zmiany sposobu
    działania softu. Ja na chmury wszelakie reaguję alergicznie i chciałbym,
    żeby mi się LR tam nie łączył, bo i po co, skoro nie planuję ich używać?

    > Ja za RAWy zabieram się najczęściej 2 razy w miesiącu, ale jak już
    > włączę edytor, to na 2-3 dni.

    To ja zdecydowanie inaczej postępuję. Jak mówiłem, amatorsko.

    > Aktualnie używam Nikon Capture NX-D i mówiąc zupełnie szczerze:
    > pogodziłbym się z włączaniem przez godzinę, gdyby płynność pracy
    > była choćby bliska tej z LR.

    Moje pierwsze spotkanie z LR, to była wersja 2.0 i przeżyłem szok.
    Jak on się potwornie ślimaczył... i tak aż do wersji 4.0. Potem
    przeskoczyłem na 6.0 i czuć, że GPU pomaga.

    > Czyli jak widzisz: są różne potrzeby i może po prostu Adobe nie
    > trafił w Twoje, a bardziej wycelował w ludzi, którzy np. używają
    > LR w pracy, więc mają włączonego przez te przysłowiowe 8 godzin.

    Ja zawsze się plasuję gdzieś na skraju krzywej Gaussa. :)

    > LR6 nie mam, więc trudno mi sprawdzić, co przez te 8 sekund robi.
    > Na Twoim miejscu przyglądałbym się raczej operacjom na plikach,
    > a nie komunikacji z serwerami. Dzisiejsze programy przesyłają
    > mnóstwo badziewia non-stop, więc trudno ocenić.

    Będę się w wolnej chwili przyglądał. Jeśli coś istotnego znajdę,
    dam znać. Albo ktoś na świecie mnie wyprzedzi i skorzystam.

    > Odchodząc od wydajności kodu: ile czasu oszczędzasz na tym, że
    > interfejs LR jest po prostu znacznie wygodniejszy niż u większości
    > konkurencji?

    Nie umiem oszacować, bo nie używam programów konkurencji.

    > Czy gdyby się okazało, że to wczytanie lepszych elementów tegoż
    > pochłania ekstra czas, zdołałbyś wybaczyć Adobe? :)

    Gdyby się okazało. Póki co obstawiam inną przyczynę.

    --
    [ Marcin Kulas jid: h...@j...kropka.net ]
    [ ,,Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]