  • 11. Data: 2009-11-22 15:53:54
    Temat: Re: kiejm w mrowisko -- kontrast kontra faza w C 450 D
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" a...@k...goo
    glegroups.com

    : wcisnelo mi sie za wczesnie.

    ??

    : jesli sadzisz ze Twoj 450d z tym obiektywem rysuja ostro to sie bardzo mylisz.

    Nigdzie nie piszę, że ten obiektyw rysuje ostro.
    To inni mnie zwymyślali, gdy pokazałem Księżyc zdjęty tym szkłem. :)

    : Jesli jestes z tej ostrosci zadowolony - to mozna tylko pozazdroscic samopoczucia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-11-22 15:59:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 16:53, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > "XX YY" a...@k...goo
    glegroups.com

> [...]
    >
    > Nigdzie nie piszę, że ten obiektyw rysuje ostro.
    > To inni mnie zwymyślali, gdy pokazałem Księżyc zdjęty tym szkłem. :)

    moze gdybys pokazal Venus moze zostalbys zwymyslany.
    Venus z Milo lub jej zywy odpowiednik .

  • 13. Data: 2009-11-22 16:00:50
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 16:59, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > On 22 Nov., 16:53, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    glegroups.com

    moze gdybys pokazal Venus NIE zostalbys zwymyslany.
    Venus z Milo lub jej zywy odpowiednik .

  • 14. Data: 2009-11-22 16:55:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 5...@o...goo
    glegroups.com

    : moze gdybys pokazal Venus NIE zostalbys zwymyslany.
    : Venus z Milo lub jej zywy odpowiednik .

    Przyślij -- pstryknę jej sesję i pokażę. :)

    -=-

    Słowo 'Węgry' na moich fotkach ma 8 mm -- aby było jasne.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2009-11-22 17:17:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" heb7sf$jds$...@i...gazeta.pl

    > Mogę (ale nie teraz, bo mi się spieszy) postawić kolejne testy -- razem z lupką na
    LV. :) Mogę chlasnąć w ciemności, aby wykluczyć
    > światło zastane.

    http://www.leszekc.w.tkb.pl/lotzen/kij_w_mrowisku/uu
    / <--- trochę potrwa, zanim doślę

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2009-11-22 18:53:14
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:hebmqq$it4$1@inews.gazeta.pl...

    > "XX YY" a...@k...goo
    glegroups.com

    > : wcisnelo mi sie za wczesnie.
    >
    > ??
    >
    > : jesli sadzisz ze Twoj 450d z tym obiektywem rysuja ostro to sie bardzo
    > mylisz.

    ...jestem zaskoczony, mam też 450D i 70-300 is i u mnie rysuje ostro.
    Domniemuję, że canon nie trzyma parametrów produkcji - jeśli jest taka
    rozbieżność ostrości między egzemplarzami. Może obiektyw był walnięty?
    Pozdrawiam R.

  • 17. Data: 2009-11-22 19:09:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Nov., 19:53, "aadax" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    glegroups.com

> [...]
    > Domniemuję, że canon nie trzyma parametrów produkcji - jeśli jest taka
    > rozbieżność ostrości między egzemplarzami. Może obiektyw był walnięty?

    10:1 stawiam , ze jesli zrobisz zdjecie w podobnych warunkach to w
    skali 100 zaobserwujesz podobna nieostrosc.

    Moim zdaniem canon dotrzymuje parametrow produkcji - tyle ze dla tego
    ukladu apart - obiektyw taka nieostrosc miesci sie w zalozonych
    parametrach.

  • 18. Data: 2009-11-22 19:29:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@c...goo
    glegroups.com

> [...]

    : Moim zdaniem canon dotrzymuje parametrow produkcji - tyle ze dla tego
    : ukladu apart - obiektyw taka nieostrosc miesci sie w zalozonych

    Niestety myślę podobnie -- taka nieostrość mieści się w założonych
    parametrach Canona dla tej klasy obiektywu.

    Obiektyw nie był walnięty przeze mnie. W samochodzie jeździ
    w plecaku, pionowo, zamontowany w aparat leżący na gąbkach
    grubości około 5 cm. :)

    Mogę powtórzyć ten test na lepszym statywie -- ten miał być do flesza
    i nie trzyma aparatu. :)

    Stopkowy obiektyw wypada bardzo dobrze w zestawieniu z tym ISem.

    -=-

    chętnie zapoznam się z Twoimi doświadczeniami, czy raczej z ich wynikami. :)

    -=-

    Luzy... Może warto dodać, że luzy pierścienia ostrości są tak duże,
    iż można bez obracania silnikiem uczynić obraz całkowicie nieczytelnym? :)
    Pierścień ledwo drga, ale efekt tego drgania jest koszmarny. Mile widziane
    drobniejsze ślimaki (gwinty) lub precyzyjna budowa obiektywu. :)

    Mówienie o nieostrzenie C 450 D w tych okolicznościach mija się z jakimkolwiek
    sensem.
    Mogę jednak zauważyć, że brak ISa wpływa negatywnie na skuteczność ostrzenia fazowego
    bardziej niż na skuteczność ostrzenia kontrastowego. Lupka jest absurdem na tym
    statywie. Może postawię aparat na stole, aby nie drgał. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 19. Data: 2009-11-22 19:30:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "CSM" heb9b4$9p7$...@n...news.atman.pl

    > Cieszyć się z rezultatów... Na moje oko - brak różnić w ostrości. I tyle.

    Chyba chciałeś napisać -- brak różnić w nieostrości. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 20. Data: 2009-11-22 19:53:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" he8jq8$hkq$...@i...gazeta.pl

    http://www.leszekc.w.tkb.pl/lotzen/kij_w_mrowisku/st
    opkowy/ <-- obiektyw ze stopki

    odległość napisów od matrycy 150 cm +/- 1 cm :)
    F 9, 1/200, flesz, ISO 100, długość napisu 'parlament' 13 mm

    Coś dodać czy coś ująć?

    --