  • 11. Data: 2009-12-10 10:34:25
    Temat: Re: kolejny dowód...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > Sa tam osoby, ktore znaja sie na foto ale dobry material nie
    > powstaje na komende i hurra tranzytem po Polsce...

    Nie wiem, ale miałem okazję spróbować jak to jest - ten materiał
    powstał ostatnio, w pięć dni:
    http://www.tymczasowy.neostrada.pl/!/x.jpg
    (tylko to zdjęcia specyficzne - trójwymiarowe i będące pierwszymi
    ujęciami filmu - stąd nie wszędzie ''akcja'' jest już w kadrze.
    Warszawka musi być i musi być taka - sorry).

    > Tak w temacie Polski w obiektywie na targach ksiazki wpadl
    > mi miedzy innymi album Bujaka o Polsce. Kuzwa ten gosc to
    > dopiero niema pojecia o dobrej fotografii. Takiej kupy dawno
    > nie ogladalem. Nuda, ze az strach. Przy takich nazwiskach i
    > takich knotach czuje sie czasem naprawde dowartosciowany
    > swoimi Bieszczadami z Nieba a uwazam sie za bardzo
    > przecietnego pstrykacza.
    > Przespacerowalem sie po tych targach w poszukiwaniu jakosci
    > dobrej fotografi i przyznam szczerze, ze powinnismy sie
    > wstydzic. Smutne to.

    Bo ludzie dzielą się na takich, którzy lubią robić zdjęcia i robią je
    dobrze i na takich, którzy lubią wydawać albumy i wydają je często :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-12-10 10:34:58
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Sorry, ze troche nie w temacie ale czy moglbys zdradzic jakie wymiary ma
    > Twoje studio foto z tego linku?
    > http://www.studio-roger.pl/studio1.php

    w gruncie nie moje tylko wspolne ze znajomymi
    i troche nie mam pojecia ile tam metrow jest. Na szer pewnie
    ze 4m +/- 0,5 a na dlugosc to bez problemu cala postac
    na FF z obiektywu 85mm i jeszcze za soba mam z
    metr do sciany.

    Roger

  • 13. Data: 2009-12-10 11:16:50
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    > Glupi tytul , glupia teza.
    > kokos jak zwykle pieprzy bez sensu.

    Nie do końca

    > to jest oczywistym ze nie kazde zdjecie jest rownie udane.
    > kazdy kto robi dobre zdjecia , robi takze i slabe.
    > dobre zdjecie zdaza sie raz na ilesc tam zdjec slabych.

    Jeżeli autorzy zdjęć uważają, że te zdjęcia są warte uwagi i pokazują -
    to współczuję, a jeżeli widzą, że są słabe to po co pokazują?
    Tak czy owak nie traktują widza poważnie.
    Każdy robi gorsze zdjęcia, zgoda, ale większość się nimi nie chwali.

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 14. Data: 2009-12-10 11:17:57
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    >Glupi tytul , glupia teza.
    >kokos jak zwykle pieprzy bez sensu.

    podważ ta tezę:)

    >to jest oczywistym ze nie kazde zdjecie jest rownie udane.
    >kazdy kto robi dobre zdjecia , robi takze i slabe.
    >dobre zdjecie zdaza sie raz na ilesc tam zdjec slabych.

    głupia teza

    >Nie da sie robic wylacznie zdjec wspanialych , gdyz wowczas stalyby
    >sie norma , a wiec tym samym przestalby byc wspaniale. Istnieje nawet
    >statystyczne podejscie do tworczosci , ktore mowi ze na iles tam prac
    >tylko co ktoras ma szanse byc udana.
    >Te wspaniale portfolio , kilkanascie zdjec znanych autorow sa wybrane
    >z tysiecy fotek.

    nikt nie kaze robić zdjec wspaniałych, wsytarczą w miare dobre i ciekawe

    >To co fotograf ma miec 2 rodzaje wyposarzenia - jedno do tych zjec
    >slabszych , drugi do lepszych ?
    >Do ujec slabych ma wyjmowac z kieszeni kompakta a do dziel nikona ?
    >Czyli zeby gosc kiedys zrobil i dobre zdjecie musi poczynic i takie.
    >A wiec nieudane ujecia naleza do czesci tego wysilku , ktory wkladamy
    >w celu uzyskania dobrych.
    >Leza jakby po drodze i obejsc ich nie sposob.

    To niech leżą gdzieś tam w folderku na kompie, albo głęboko w szufladzie,
    nie nalzey ich pokazywać.
    Ansel Adams tez robił pewnie nieudane foty, tylko nie wydawał ich w formie
    albumów lub nie chwalił sie nimi tylko wywalał je do kosza.
    Niestety coś takiego jak edycja i selekcja zdjęć to najwiekszy problem w
    tych czasach, czasach 3 tysięcy fotek z jednego wypadu w góry...

    Widze ze ostro bronisz "kolegów"? Niestety takie foty mógł pstryknąć każdy,
    oni na pewno narobili ich tysiące, jezeli to sa najlepsze ich zdjecia, to
    chyba powinni zanieść wypowiedzenia i zwolnić miejsce innym bardziej
    utalentowanym fotografom...

    >Kokos masz w mozgu siano kokosowe i przestan siac demagogie - alez sie
    >wyslil z dowodem .Szczyt mozliwosci intelektulanych zes wlasnie
    >osiagnal baranie.

    czyżbyś był autorem tych zdjec?:) dlatego tak sie zatelepałeś?:)
    nie martw sie , jeszcze 2-3 tysiace fotek i zrobisz jakas jedną dobrą:)

  • 15. Data: 2009-12-10 11:49:53
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 10 Dec 2009 02:29:03 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

> [...]
    > tylko co ktoras ma szanse byc udana.
    > Te wspaniale portfolio , kilkanascie zdjec znanych autorow sa wybrane

    Wiadomo, ale spora część tych fotek z artykułu jest zwyczajnie nudna. Są -
    owszem - poprawne technicznie, ale nie widać w nich próby podejścia do
    tematu nieszablonowo. Duża część fotek została już n-razy zrobiona... nic
    nie stoi na przeszkodzie zrobić sobie własne, ale po co to prezentować?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 16. Data: 2009-12-10 11:58:35
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    Widzę, że komentarze do wątku są różne - jak zwykle.
    Tak czy owak, jedno trzeba autorom tych zdjęć oddać - gdyby nie te
    zdjęcia nie dowiedzielibyśmy się jak się oni poświęcili, aby "walnąć" te
    parę knotów... :-D

    Jeśli z zestawem w rodzaju: D300s + D3s + 24-70/2.8 + 70-200/2.8 + 600/4
    + dobry_statyw + cholera więc co jeszcze...
    ... chodzili po górach w sumie bez konkretnego celu - to szacuneczek! :-D

    Bardziej to więc do działu "reklama" (jeśli chodzi o Nikona) lub "sporty
    wyczynowe"... ;-)

    No chyba, że tragarzy wynajęli, albo to wszystko lipa i fotomontaż... ;)

    Pozdrawiam,
    syriusz

    Kokos wrote:
    > że to nie sprzęt robi zdjecia tylko człowiek....:
    > http://www.swiatobrazu.pl/polska_przez_pryzmat_nikon
    a_gory__czesc_12.html

  • 17. Data: 2009-12-10 12:08:20
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    On 10 Gru, 11:29, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > to jest oczywistym ze nie kazde zdjecie jest rownie udane.
    > kazdy kto robi dobre zdjecia , robi takze  i slabe.
    > dobre zdjecie zdaza sie raz na ilesc tam zdjec slabych.

    Racja, ale dla mnie - jako widza tej galerii - nie ma to absolutnie
    żadnego znaczenia czy inne zdjęcia autora są dobre czy nie. Natomiast
    te przedstawione obejrzałem z niemałym zażenowaniem. Jeśli osoby,
    które je wykonały są wybitnymi fotografami to fakt, że firmują swoim
    nazwiskiem tak kiepskie prace świadczy jedynie na ich niekorzyść.
    Domyślam się, że firma Nikon sponsorująca w jakiś sposób cały ten cyrk
    zrobiła to aby umocnić swoją pozycję w Polsce - moim zdaniem
    zakończyło się to kompletną klapą.

    Z tego co pamiętam jakiś czas temu Sigma sponsorowała wyprawę w Andy
    (nie mogę niestety tego wygooglać teraz). To co z niej pamiętam, to
    bardzo fajne zdjęcia wykonane przez uczestników, które będą mi się w
    jakiś sposób kojarzyć ze szkłami Sigmy. Natomiast z "Polski przez
    pryzmat Nikona" najlepsze są te zdjęcia:

    http://www.swiatobrazu.pl/hashphoto-300x300_ok_pgadf
    zrwtutrktihjufan.jpg

> [...]
    > tylko co ktoras ma szanse byc udana.
    > Te wspaniale portfolio , kilkanascie zdjec  znanych autorow sa wybrane

    To prawda, ale widza interesuje poziom prac które ogląda, a nie reszty
    dorobku. Słuchając najnowszej płyty np. Stonesów* albo Pink Floyd* nie
    interesują mnie ich arcydzieła sprzed lat. Jeśli to czego słucham nie
    podoba mi się to nie jestem szczęśliwy. Na szczęście za w/w artykuł
    nie musimy płacić :)

    Tu proszę sobie wstawić dowolnego wykonawcę ;)

> [...]
    > w celu uzyskania dobrych.
    > Leza jakby po drodze i obejsc ich nie sposob.

    Racja, ale -na Boga! - niech ich nie pokazuje (przez szacunek dla
    widzów) albo niech nie firmuje swoim nazwiskiem (dla własnego dobra).

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 18. Data: 2009-12-10 12:25:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl>
    a_gory__czesc_12.html
    > Pomożecie mi to zrozumieć?
    > Sam też robię często takie zdjęcia, nasz kraj zresztą też się
    > rodakom dość
    > "owidział" i ciężko już czymś zaskoczyć czy zaintrygować, ale
    > no... nie
    > zdobyłbym się na takich przeciętnych fotach zbudować artykułu.
    > Zostają dla
    > mnie i przyjaciół :)

    Mysle ze mylisz cele.
    Celem niniejszej pracy jest uzyskanie tylulu .. oj nie,
    przepraszam, zarobienie pieniedzy od firmy nikon.

    I to imo zrobili dobrze - na zawolanie nie wyczarujesz pieknej
    pogody ani ciekawego tematu.
    A zdjecia pokazuja ze sobie sprzet radzi calkiem dobrze.

    J.

  • 19. Data: 2009-12-10 12:33:07
    Od: scooby <s...@g...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > http://www.tymczasowy.neostrada.pl/!/x.jpg
    ładne toto, masz większe ?
    potrzebuję dzisiaj/ w tym tygodniu zwiększonej dawki kolorów, na widok
    za oknem nie mam co liczyć :\
    pzdr, scby

  • 20. Data: 2009-12-10 12:36:23
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Kokos" napisał
    > że to nie sprzęt robi zdjecia tylko człowiek....:
    > http://www.swiatobrazu.pl/polska_przez_pryzmat_nikon
    a_gory__czesc_12.html

    Odmiennie do niedawnej, żenującej wrzutki ze strony Leicy tu chociaż wiadomo
    o co chodzi.
    Wiadomo kto to zorganizował i po co. Jest tu co prawda kupa śmiechu bo
    zrobienie trasy w takich warunkach pogodowych pozostawiło autorów bez szans
    na wyciągnięcie maksimum ze sprzętu, który mieli.
    No ale to, jak podejrzewam, zasługa dystrybutora Nikona, który decydował o
    momencie użyczenia zabawek. To trochę jakby mieć pretensje do dziennikarza
    motoryzacyjnego za to, że przeprowadził test cabrio w zimę na błotnistych
    drogach południowo-wschodniej Polski podczas gdy tylko wtedy miał użyczony
    do dyspozycji samochód ; )
    Zdjęcia jak na warunki pogodowe są dość przyzwoite. Ja raz po takim
    plenerze, w takiej właśnie pogodzie, wróciłem z niczym - tutaj chociaż
    widać, że owszem sprzęt czasem jednak robi zdjęcia, a człowiek to se
    najwyżej może pożałować, że gdyby miał inne zabawki to...
    Jest sensowna i estetycznie napisana relacja. Parę ciekawostek.
    Z czegoś żyć trzeba, a krawiec tak kraje jak.... ; )

    To przynajmniej nie jest jakiś bełkot okraszony histerycznym ochami,
    gównianymi zdjęciami i w atmosferze markowego szlachectwa i cyfr z WuZetki
    na widok których wujek Stefan mało nie zszedł ; ))))

    Nikon : Leica - 1 : 0

    ; )

    adam