  • 1. Data: 2009-12-09 19:10:54
    Temat: nasycenie kolorow - slad takie roznice?
    Od: "michaaa" <m...@m...com>

    Witam, bardzo prosze o porade jaki moze byc powod tak duzych roznic w
    nasyceniu kolorow. Zestaw to EOS 500D i Tamronie 17-50. Dzieki za pomoc.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c02910a9af6f0a0e
    .html

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e7e2b9f877059a0
    .html

    Pozdr.
    Wor Sadla

  • 2. Data: 2009-12-09 19:18:35
    Temat: Re: nasycenie kolorow - slad takie roznice?
    Od: StaM <a...@g...com>

    On 9 Gru, 20:10, "michaaa" <m...@m...com> wrote:
    > Witam, bardzo prosze o porade jaki moze byc powod tak duzych roznic w
    > nasyceniu kolorow. Zestaw to EOS 500D i Tamronie 17-50. Dzieki za pomoc.

> [...]

    No to ty musisz wiedziec, przeciez sam ustawiales.
    StaM

  • 3. Data: 2009-12-09 19:21:19
    Od: StaM <a...@g...com>

    On 9 Gru, 20:18, StaM <a...@g...com> wrote:

    e.html

    0.html

    Zreszta zgaduje, pierwsze z lampa blyskowa , drugie bez.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-12-09 20:17:44
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "michaaa" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup

    > Witam, bardzo prosze o porade jaki moze byc powod tak duzych roznic w
    > nasyceniu kolorow. Zestaw to EOS 500D i Tamronie 17-50. Dzieki za pomoc.
> [...]

    Nie większe nasycenie, tylko inny balans bieli. To cieplejsze dłużej się
    naświetlało (1/20s) stąd większy wpływ oświetlenia żarowego, natomiast to
    zimniejsze (1/60) jest już naświetlone głównie dzięki lampie błyskowej.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 5. Data: 2009-12-09 20:53:28
    Od: "michaaa" <m...@m...com>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hfp17i$17t$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > naświetlało (1/20s) stąd większy wpływ oświetlenia żarowego, natomiast to
    > zimniejsze (1/60) jest już naświetlone głównie dzięki lampie błyskowej.

    jedna i druga fotka zrobiona z lampa jak mozna odczytac wartosc balansu
    bieli tzn dostosowac go wlasciwie?

    czyli aby ostudzic zdjecie (obnizyc nasycenie lepiej skrocic czas
    naswietlania?)

    Dzieki z gory
    mi

  • 6. Data: 2009-12-09 21:43:24
    Od: smila <w...@g...pl>

    michaaa wrote:
> [...]
    .html

    > jedna i druga fotka zrobiona z lampa jak mozna odczytac wartosc balansu

    zdj pierwsze
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/74bd289cbbf58617
    .html
    zdj drugie
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e2e8637588c93ad
    .html

    > czyli aby ostudzic zdjecie (obnizyc nasycenie lepiej skrocic czas
    > naswietlania?)
    >
    > Dzieki z gory

    balans bieli
    http://lmgtfy.com/?q=balans+bieli

  • 7. Data: 2009-12-10 07:52:33
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > jedna i druga fotka zrobiona z lampa jak mozna odczytac wartosc balansu
    > bieli tzn dostosowac go wlasciwie?

    Zastosować ręczne ustawienie wg wzorca. Jak masz czas...

  • 8. Data: 2009-12-10 13:11:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > balansu bieli tzn dostosowac go wlasciwie?
    > czyli aby ostudzic zdjecie (obnizyc nasycenie lepiej skrocic czas

    Hm, czy one maja rozne nasycenie ? Po prostu jedno bardziej
    czerwone.

    Zdac sobie sprawe jak to dziala.

    Wydluzenie czasu zwieksza udzial swiatla postronnego w
    naswietleniu.
    Lampa blyskowa daje swiatlo dosc "ladne" - biale i dobrze oddajace
    kolory.

    Swiatlo postronne .. no to zalezy z czego i jakie ono jest.
    Zarowki daja swiatlo zolte, ktore podbija kolory czerwone, a tlumi
    niebieskie.
    P.S. Jako ze zarowki zakazane, trzeba bedzie przepisac podreczniki
    jak sie fotografuje przy swietlowkach :-)

    Niezaleznie od powyzszego sam aparat ma ustawienie balansu bieli i
    mozna "przesuwac" zdjecie w strone niebieskiego [wybierajac
    zarowki] lub czerwonego [slonce, lampa]. I zapewne ma tez ustawiane
    nasycenie kolorow i tez mozna to zmieniac.
    Oba ustawienia mozliwe ze sie zmieniaja automatycznie w zaleznosci
    od tego czy zamierza blyskac lampa.

    A w ogole jak to zrobiles ? EXIF sugeruje ze to bardziej niebieskie
    zrobione "z automatu".
    A to drugie .. preselekcja przyslony. przyslona mniejsza, czas
    dluzszy, czulosc ta sama .. co sie stalo ze swiatlem lampy ?

    Balans bieli reczny .. zapewne ustawiles lampe blyskowa lub slonce,
    to wyszlo takie czerwone :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-12-10 19:15:24
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 14:11:13 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > niebieskie.
    > P.S. Jako ze zarowki zakazane, trzeba bedzie przepisac podreczniki
    > jak sie fotografuje przy swietlowkach :-)

    Niestety, obecnie sprzedawane 'żarówki energooszczędne' czyli świetlówki
    mają w większości temperaturę bieli ok. 2700K *. Czyli nadal czerwono
    mi, a do tego pasmo typu zebra ;).

    Większość świetlówek szumnie opisywanych 'daylight' ma temperaturę ok.
    4000K (4200, 4400, etc.), a dopiero w seriach 'foto' bywają takie 6500K.

    *) Opieram się na ostatnich poszukiwaniach na alledrogo, w Internecie i
    w kilku sieciach handlowych. Ogólnie poza sklepami internetowymi nie ma
    nic o temperaturze ok. 6500K, rzadko kiedy są te ok. 4000K, a w ogóle te
    z jakimkolwiek oznaczeniem temperatury to może z 10-20% przejrzanych.
    Oczywiście zakładam, że barwa dzienna to jest 5000-6500K (wg upodobań),
    a nie 4000K.

    P.S. Pisząc świetlówka mam na myśli świetlówki ze złączem E27 - żarówka
    energooszczędna.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 10. Data: 2009-12-10 21:40:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 20:15:24 +0100, Sylwester Zarębski wrote:

    >Niestety, obecnie sprzedawane 'żarówki energooszczędne' czyli świetlówki
    >mają w większości temperaturę bieli ok. 2700K *. Czyli nadal czerwono
    >mi, a do tego pasmo typu zebra ;).

    Tak chca klienci - ma byc "cieple rodzinne" swiatlo, a nie biel
    arktycznego lodu :-)

    W sklepach moze i tego nie ma, ale rzut oka do katalogu Philipsa
    pokazuje ze sporo swietlowek jest w wersji /865, /827 i czasem /840.

    nie wiem czy linki wyjda, wiec kody i nazwy
    712226 10 , 873590 10 , 751430 10
    MASTER PL-Electronic 20W/865 E27 230-240V 1CT
    MASTER PL-Electronic 20W/840 E27 230-240V 1CT
    MASTER PL-Electronic 20W/827 E27 230-240V 1CT

    http://www.prismaecat.lighting.philips.com/ecat/Ligh
    t/ApplicationRouter.aspx?fh_secondid=929746197304_2&
    fh_reftheme=pl_PL_promo_75024506%2cseeall%2c%2f%2fpr
    of%2fpl_PL%2fcategories%3c%7bfepplg%7d%2fcountries%3
    e%7bpl_PL%7d%2fstatus%3e%7bact%7d%2fcategories%3c%7b
    c_0002fepplg_75_ep01%7d%2fcategories%3c%7bc_0022fepp
    lg_1155_ep01lcfi%7d%2fcategories%3c%7bc_0002fepplg_1
    181_ep01lpl%7d&fh_location=%2f%2fprof%2fpl_PL%2fcate
    gories%3c%7bfepplg%7d%2fcountries%3e%7bpl_PL%7d%2fst
    atus%3e%7bact%7d%2fcategories%3c%7bc_0002fepplg_75_e
    p01%7d%2fcategories%3c%7bc_0022fepplg_1155_ep01lcfi%
    7d%2fcategories%3c%7bc_0002fepplg_1181_ep01lpl%7d%2f
    categories%3c%7bf_0002fepplg_1181_phl_cplem%7d&fh_ed
    s=%c3%9f&fh_refview=lister&tab=&family=&&left_nav=pl
    _pl&

    a tu porownanie:
    http://www.prismaecat.lighting.philips.com/ecat/Ligh
    t/Compare.aspx?fh_location=//prof/pl_PL/categories<{
    fepplg}/countries>{pl_PL}/status>{act}/categories<{c
    _0002fepplg_75_ep01}/categories<{c_0022fepplg_1155_e
    p01lcfi}/categories<{c_0002fepplg_1181_ep01lpl}/cate
    gories<{f_0002fepplg_1181_phl_cplem}&fh_reftheme=pl_
    PL_promo_75024506,seeall,//prof/pl_PL/categories<{fe
    pplg}/countries>{pl_PL}/status>{act}/categories<{c_0
    002fepplg_75_ep01}/categories<{c_0022fepplg_1155_ep0
    1lcfi}/categories<{c_0002fepplg_1181_ep01lpl}&fh_ref
    view=summary&&left_nav=pl_pl&

    zeby bylo ciekawiej to ta /827 jest niby lepsza niz reszta - i
    wydajnosc, i trwalosc, i wspolczynnik oddawania barw - wesze tu jakis
    zabieg marketingowy :-)

    Wsrod rurowych tez od dawna mieli wiele typow.

    J.