  • 31. Data: 2013-01-09 13:12:16
    Temat: Re: konferencja o bezpieczenstwei na drogach - teraz tvn24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >Eureka!
    >Podali, że 60% wypadków na drogach powodują kierowcy!
    >A niby kto by miał powodować?

    Piesi, konie, dziki :-)
    Z rowerzystami klopot, bo to w zasadzie kierujacy a nie kierowcy.

    >Ilość ofiar śmiertelnych spadła o 15% w 2012 bez dodatkowych
    >fotoradarów.

    No, te FR to zaczeto instalowac, a wstepne dane zazwyczaj okazuja
    zanizone.

    J.

  • 32. Data: 2013-01-09 13:24:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-01-09, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Trzeba było słuchać Tuska jak straszył że jak wygra PiS, to benzyna będzie
    > po 4zł ;)
    >
    > A poważnie - rozbić obecny system partyjny, zamiast niego taki żeby to
    > wyborcy ustalali skład parlamentu, a nie szefowie tych partii.
    > To pozwoli rozliczyć konkretnych polityków z konkretnych pomysłów, co w
    > obecnym systemie z zasady jest bardzo trudne.

    http://zmieleni.pl

    Podejrzewam, ze ciezko bedzie...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 33. Data: 2013-01-09 13:38:23
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    zaleta jazdy na swiatlach jest jedna - ze szarobury samochod w zimie
    ma szanse zobaczyc babcia z zacma ktora jedzie na rowerze na wsi

    wiecej zalet tego rozwiazania nie ma

  • 34. Data: 2013-01-09 13:47:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >Przed chwilą Nowak wspomniał o pomyśle "zero ofiar na drogach" jako o
    >celu ich działań. Ten cel da się osiągnąć tylko w jeden sposób: zakaz
    >poruszania się po drogach.

    No nie calkiem - podobny cel maja w bodajze w Szwecji..

    I da sie zrealizowac - np ograniczywszy predkosc do 70, dopuszczajac
    tylko "bezpieczne" samochody, i separujac ruch pieszy od drogowego
    betonowa bariera ...

    J.

  • 35. Data: 2013-01-09 14:11:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-09 13:47, J.F pisze:

> [...]
    >
    > I da sie zrealizowac - np ograniczywszy predkosc do 70, dopuszczajac
    > tylko "bezpieczne" samochody, i separujac ruch pieszy od drogowego

    A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?
    O to właśnie chodzi, że się nie da, a dążenie do "zerowej wypadkowości"
    winduje koszty do nieskończoności.

    --
    MN

  • 36. Data: 2013-01-09 14:14:59
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 12:24:42 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > http://zmieleni.pl
    >
    > Podejrzewam, ze ciezko bedzie...

    Z całą pewnością ciężko, ale nie wiem jak innym, ale mi niezbyt odpowiadają
    wybory gdzie mam opcje:
    a) Maciarewicz
    b) Niesiołowski
    c) Biedroń
    + jakiś tam plankton...

    Tu już nie ma mniejszego zła - tu już są same większe zła.
    I do tego prowadzi taki system wodzowski.

    Natomiast w JOW nie wierzę - jest to coś czemu zgodnie przeciwni będą Tusk,
    Kaczyński, Palikot, Miller i każdy wódz każdej partii, zastosouje się więc
    dyscyplinę poselską i 460 posłów zagłosuje przeciw.

  • 37. Data: 2013-01-09 14:20:13
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 9 Sty, 14:11, Marcin N <m...@o...pl> wrote:

    > A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?

    beda czuwaki jak w puciongach i bedziesz wciskal co 15 sekund zeby nie
    pikalo

  • 38. Data: 2013-01-09 14:21:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-01-09 14:11, Marcin N pisze:
    > A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?
    > O to właśnie chodzi, że się nie da,
    Jak się nie da? Trzeba wyeliminować zawały i wylewy :->

    Maciek

  • 39. Data: 2013-01-09 14:31:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 09 Jan 2013 14:11:31 +0100, Marcin N napisał(a):

    > A jak oddzielisz kierowcę, który ma zawał albo wylew od pedału gazu?
    > O to właśnie chodzi, że się nie da, a dążenie do "zerowej wypadkowości"
    > winduje koszty do nieskończoności.

    Chcieć to móc - zresztą Szwedzi już na takie pomysły wpadają, bo u nich po
    praktycznym wyeliminowaniu wielu głównych przyczyn wypadków, teraz
    przymierzają się do takich, bo na te 300 ofiar które tam nadal mają tego
    typu przyczyny zaczynają się wybijać jako znaczące.

    Zamontują w samochodach czujniki świadomości kierowcy i będa hamować
    podejrzane samochody.

    Tylko to oczywiście też wymaga znaczącego ograniczenia prędkości.
    Z 30/70/110 zejdą do 20/50/90, do tego oczywiście system egzekwowania tych
    ograniczeń, wysokie wymagania bezpieczeństwa od sprzętu i dróg i pewnie do
    tego zera się zbliżą.

  • 40. Data: 2013-01-09 14:36:51
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    w Szwecji nie bedzie nigdy zero wypadkow bo oni majom losie