  • 11. Data: 2010-07-14 22:08:03
    Temat: Re: kraków <-> kołobrzeg jak wyglądają trasy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 21:36:28 +0200, rk wrote:
    >Możesz rozwinąć dlaczego "nic szybciej" ?
    >Ja liczę tak - jadąc cały czas autostradą, na interesującym odcinku
    >zrobię zamiast 280 km 380. Zakładając, że autostradą utrzymam średnią
    >prędkość 130km/h - wychodzi mi nie całe 3h.

    Nie utrzymasz.

    > Jadąc przez polskę (trasa 1)
    > myślę, że utrzymanie średniej 80km/h będzie trudne - co daje 3,5h.

    No i to jest wlasnie "nic szybciej" - cala trasa z 8h, zyskasz pol
    godziny.

    >Oczywiście, mogę jechać szybciej po polskich drogach - ale wtedy może
    >się okazać, że dodatkowo będę musiał zapłacić za jakaś piękną foteczke

    Moze, to jest rzecz do rozwazenia.

    >;). Nadrabiając 100 km to koszt ~ 25pln.

    Wiecej, jak sie okaze ze na autostradach jednak wiecej spala. I np nie
    jest to lpg tylko benzyna. I w dwie strony juz sie pol fotki zwraca
    :-)
    A jak LPG to zyskasz pol godziny, stracisz 15 minut na tankowaniu :-)

    J.

  • 12. Data: 2010-07-14 22:43:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 14 Jul 2010 21:44:09 +0200, rk wrote:

    >Mapa mówi - 5:30 ... rozumiem, jak bardzo trzeba gnać by taki czas
    >osiągnąć? Tzn do jakich prędkości na autostradzie i później na tych
    >dróżkach zwanych S3 :) ?

    Bez szalenstwa - 150 na autostradzie, do 130 na 3-ce, i jesli w nocy
    to wychodzi ;-)

    J.

  • 13. Data: 2010-07-15 00:01:45
    Temat: Re: kraków <-> ko3obrzeg jak wygl?daj? trasy
    Od: "Jacek" <s...@w...pl>

    Użytkownik "rk" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co znaczy "deptasz mocniej" - tak z ciekawości?
    > Ten odcinek to 420 km, przy średniej 130 wypada 3:15 - oczywiście
    > pamiętam, że w Polsce jest tam 100 km - nie wiem czego :/ (expresowa ?).
    > rk

    jeśli masz auto i nerwy ze stali zeby 2 godziny utrzymywać ponad 170kmh :)

    Jacek

  • 14. Data: 2010-07-15 07:49:23
    Temat: Re: kraków <-> kołobrzeg jak wyglšdajš trasy
    Od: rk <r...@o...pl>

    J.F. wrote:

    > Nie utrzymasz.
    A to dlaczego? 150km/h na autostradzie to nie problem, wiec u Zachodnich
    sąsiadów nadrobię to co stracę przed granicą ;).

    > No i to jest wlasnie "nic szybciej" - cala trasa z 8h, zyskasz pol
    > godziny.
    Tylko te 80km/h wydaje mi się mniej realne niż 130km/h na autostradzie...

    > Moze, to jest rzecz do rozwazenia.
    Pytanie na ile szarżowanie na tym odcinku jest bezpieczne - dla zdrowia
    i portfela ;).

    > Wiecej, jak sie okaze ze na autostradach jednak wiecej spala. I np nie
    > jest to lpg tylko benzyna. I w dwie strony juz sie pol fotki zwraca
    > :-)
    To zależy od tego co będzie na fotce ;).

    > A jak LPG to zyskasz pol godziny, stracisz 15 minut na tankowaniu :-)

    Diesel - 6,5 l/100 przy 130-150km/h, paliwa mi wystarczy w baku na całą
    drogę ;).

    rk

  • 15. Data: 2010-07-15 11:52:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "rk" <r...@o...pl> napisał

    > A to dlaczego? 150km/h na autostradzie to nie problem, wiec u
    > Zachodnich sąsiadów nadrobię to co stracę przed granicą ;).

    Tak po prostu zapamietalem z praktyki, gnasz gnasz, wskazowka
    dochodzi do 200, a srednia 120 :-)

    Ale sobie popatrzylem w ostatni log ... srednia 137, tankowanie,
    srednia 129 .. moze i utrzymasz. Ale to tak nie mozna sie bac 170
    na liczniku - gps odnotowal najwyzsza 176km/h.

    Paradoksalnie - to u nas sie szybciej po autostradzie jezdzi. W
    niemczech jednak wiekszy ruch, sa korki, zatory, ograniczenia,
    roboty, wyprzedzajace sie ciezarowki, na deszcz mozna trafic itp.
    Choc to wrazenia nie z tej trasy - byc moze na tych peryferiach
    bedzie lepiej, szczegolnie noca.

    > Tylko te 80km/h wydaje mi się mniej realne niż 130km/h na
    > autostradzie...

    mniej wiecej tak samo - tzn 75 i 120 jest realne, a 80 i 130 to juz
    szczescie trzeba miec.
    Ale akurat nie na tej trasie - droga dosc dobra, tereny zabudowane
    omija, i np ostatnia srednia od Legnicy do Gorzowa - 92km/h.
    Fakt ze w nocy i bez deszczu. W dzien bedzie znacznie mniej bo
    wyprzedzac nie ma jak.

    > Pytanie na ile szarżowanie na tym odcinku jest bezpieczne - dla
    > zdrowia i portfela ;).

    Dla zdrowia calkiem bezpieczne, dla portfela dosc :-)

    > To zależy od tego co będzie na fotce ;).

    No wiesz, jedziesz na urlop wiec zwalniasz w miejscach
    niebezpiecznych bo sie przeciez nigdzie nie spieszysz :-)
    Dodatkowo wlaczasz CB i szanse na fotke spadaja :-)

    > Diesel - 6,5 l/100 przy 130-150km/h, paliwa mi wystarczy w baku
    > na całą drogę ;).

    A ile mniej pali przy 80-110 ? Bo niestety tak to trzeba liczyc.

    http://moto.onet.pl/1542480,1,dwa-sposoby-na-polskie
    -drogi,artykul.html?node=11

    Przy czym to tez nie jest tak do konca miarodajne, bo ograniczenia
    byly niezyciowe :-) no i nie wiem jak pojechal ten drugi - przez
    Legnice i A4, czy przez Srode 94 - ale clue imprezy - pol godziny
    za 120zl. Pogratulowac takich zarobkow ?

    J.

  • 16. Data: 2010-07-20 00:24:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 14 Jul 2010 21:44:09 +0200, rk napisał(a):

    > Mapa mówi - 5:30 ... rozumiem, jak bardzo trzeba gnać by taki czas
    > osiągnąć? Tzn do jakich prędkości na autostradzie i później na tych
    > dróżkach zwanych S3 :) ?

    Autostrada 150-160, potem 110.

    --