  • 91. Data: 2011-02-03 12:37:24
    Temat: Re: ksišżka o programowniu AVR w C
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 13:06, JDX pisze:
    > On 2011-02-02 12:43, Michoo wrote:
    > [.....]
    > Także początek i koniec stosu dynamicznie tworzonych wątków/zadań? :-)

    Use RTOS Luke. We Freertosie definiujesz wielkość stosu dla każdego taska.

    MD

  • 92. Data: 2011-02-03 13:05:32
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2011-02-03 13:37, Mario wrote:
    [.....]
    > Use RTOS Luke. We Freertosie definiujesz wielkość stosu dla każdego taska.
    No popatrz, to podobnie jak pod Linuksem. Lub pod Windows. Lub pod
    NutOS. Lub pod "moim własnym" OS-em. :-) Pytanie jest tylko skąd
    kompilator C ma wiedzieć jaką wielkość stosu dla jakiegoś wątku wymyślił
    sobie użytkownik i pod jakim adresem postanowił umieścić jego dno. :-)

  • 93. Data: 2011-02-03 14:47:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-03 14:05 JDX napisał(a):

> [...]
    > kompilator C ma wiedzieć jaką wielkość stosu dla jakiegoś wątku wymyślił
    > sobie użytkownik i pod jakim adresem postanowił umieścić jego dno. :-)

    Jeżeli używasz nieco większych procków niż AVR (powiedzmy chociażby
    ARM7TDMI) to kompilatorowi gcc możesz powierzyć sprawdzanie
    przekroczenia stosu na początku każdej funkcji. Oczywiście jest to
    sprawdzane podczas wykonywania kodu i nieco go zwalnia a nie podczas
    kompilacji. Jeden rejestr procesora wtedy jest zarezerwowany na adres
    końca obszaru stosu i twój system operacyjny musi go odpowiednio
    przełączać przy zmianie wątku (podobnie jak przełącza sam wskaźnik stosu
    i inne rejestry). Poczytaj o opcji kompilatora -fstack-check.
    Teoretycznie to samo można by zrobić w AVRach ale nie wiem czy
    kompilator avr-gcc obsługuje tą opcję. Przy procesorach z ochroną
    pamięci (np. ARM926EJ-S) jest jeszcze prościej.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 94. Data: 2011-02-03 15:58:39
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 14:05, JDX pisze:
    > On 2011-02-03 13:37, Mario wrote:
    > [.....]
    > No popatrz, to podobnie jak pod Linuksem. Lub pod Windows.

    Była mowa o programowaniu mikrokontrolerów.

> [...]
    > kompilator C ma wiedzieć jaką wielkość stosu dla jakiegoś wątku wymyślił
    > sobie użytkownik i pod jakim adresem postanowił umieścić jego dno. :-)

    A co mnie obchodzi jak on to znajduje. Jest skrypt xTaskCreste który
    używam do tworzenia zadania. W nim podaję wielkość stosu. Jak to w
    czasie kompilacji gcc odczyta i gdzie umieści początek stosu to już nie
    moja sprawa. Nie jestem programistą systemowym. Po to piszę w c i pod
    rtosem żeby nie zarządzać pamięcią podczas pisania aplikacji. Jak
    pisałem w asemblerze też robiłem durnowate sztuczki żeby zdjąć coś ze
    stosu i wyskoczyć na chama z procedury ale nie jest to wystarczający
    powód żeby trwać we własnoręcznym generowaniu kodu maszynowego ubranego
    w słówka MOV, ADD czy LJMP.

    MD

  • 95. Data: 2011-02-21 21:51:16
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 01 Feb 2011 10:01:53 +0100, J.F. napisał(a):

    > Redac. Uzywalem. Takze pod nazwa Cadstar.

    A czy on miał coś wspólnego z programem obecnie dostępnym pod nazwą
    Cadstar?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 96. Data: 2011-02-21 23:38:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cadstar