  • 21. Data: 2014-11-18 15:42:24
    Temat: Re: kto uzywa filtrow ochronnych
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <m4fi1l$odb$1@news.icm.edu.pl>, Marek <p...@s...com>
    wrote:

    > Osobiście stosuję Marumi. Przekonałem się do produktów tej firmy. Nie
    > zauważyłem negatywnego wpływu na flary etc. Być może naukowe metody
    > badawcze coś wykażą, ale przy realnych zdjęciach jest ok.

    Ale jaki konkretnie Marumi, i z jakimi powlokami?
    --
    TA

  • 22. Data: 2014-11-18 19:44:45
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-11-18 10:11, cef wrote:
    > Nie, nie wydaje mi się.
    > Nie chodzi mi też o jakieś niemierzalne straty optyczne, dla mnie
    > to akurat nieistotne - chodzi o sam fakt przykręcania
    > kolejnego duperelka do aparatu. Jak ktoś nie umie się
    > obchodzić ze sprzętem, to uszkodzi go nawet jak będzie
    > trzymał go w pancernym opakowaniu.

    No to już zupełnie nie rozumiem.
    Nie przeszkadza Ci strata na jakości zdjęcia, sam fakt używania
    filtra? Twoja religia zabrania? O co chodzi?

    > Ale oczywiście jak ktoś lubi, to może używać.

    Naprawdę nie musiałeś tego napisać, żeby "ktoś" czuł, że mu
    wolno. Nadal jestem niezmiernie ciekaw powodów tej niechęci
    do filtrów. Mógłbyś to rozwinąć?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 23. Data: 2014-11-18 21:04:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-11-18 o 15:42, T...@s...in.the.world pisze:

    > Ale jaki konkretnie Marumi, i z jakimi powlokami?

    DHG, bez "super".

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2014-11-18 21:09:39
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-11-18 o 01:57, d...@v...pl pisze:

    > Dokładnie tak. Kurz piasek i rozpylony mazut. W takich warunkach też się
    fotografuje. A Bywa że i coś cięższego pacnie w obiektyw.

    Naprawdę martwisz się przednią soczewką gdy kurz, piasek i rozpylony
    mazut osiadają na soczewce z drugiej strony, we wnętrzu obiektywu
    i wnętrzu aparatu ?

  • 25. Data: 2014-11-18 21:24:40
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-11-18 21:09, MarcinF pisze:

    > Naprawdę martwisz się przednią soczewką gdy kurz, piasek i rozpylony
    > mazut osiadają na soczewce z drugiej strony, we wnętrzu obiektywu
    > i wnętrzu aparatu ?

    Dokładnie to miałem na myśli.

    JD

  • 26. Data: 2014-11-18 22:44:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-18 o 19:44, Piotr Kosewski pisze:

    > Naprawdę nie musiałeś tego napisać, żeby "ktoś" czuł, że mu
    > wolno. Nadal jestem niezmiernie ciekaw powodów tej niechęci
    > do filtrów. Mógłbyś to rozwinąć?

    Niepotrzebnie tak rozbierasz to na czynniki pierwsze.
    Nie było moją intencją "zezwalanie" na cokolwiek.
    Po prostu dla mnie to zwykły gadżet i jak ktoś tu zauważył
    wypełnia się luka rynkowa. Jak czytam, że ochronne oferuje się z
    jakimiś powłokami - to marketingowo uważam to za strzał w dziesiątkę.
    Może mój sprzęt nie jest jakiś cenny i dlatego specjalnie
    nie myślę w kategoriach, że a nuż mnie się coś przytrafi,
    ale kilkadziesiąt lat z aparatami i jakoś w żadnym obiektywie
    nie uszkodziłem soczewki. Jedyne uszkodzenia jakich doświadczyłem,
    to mechaniczne - uderzenie plecakiem a nie obiektywem i
    pad elektroniki po zamoknięciu, ale przed żadnym z tych
    przypadków ani dekiel ani filtr by nie chronił.

  • 27. Data: 2014-11-18 23:19:23
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-11-18 21:09, MarcinF wrote:
    > Naprawdę martwisz się przednią soczewką gdy kurz, piasek i rozpylony
    > mazut osiadają na soczewce z drugiej strony, we wnętrzu obiektywu
    > i wnętrzu aparatu ?

    Chyba nie ogarniam argumentu... :D

    Pomińmy już kwestię skali, żeby nie komplikować dyskusji.

    Powiedzmy, że obiektyw brudzi się z dwóch stron. Czy to, że
    brudzi się z jednej, oznacza, że nie warto o niego dbać z drugiej?

    Mam wrażenie, że dyskusja trochę schodzi na gdybanie (pewnie znowu
    sami informatycy w wątku :P).

    Prosta sprawa chłopaki. Filtry nie są obowiązkowe. Dobrze Wam bez,
    to nie używajcie. :D

    Niektórzy ludzie mieli już w życiu okazję wydłubywać wykałaczką błoto
    ze szczelin w aparacie. Pewnie niektórzy mają też wspomnienia gorsze
    niż te związane z zabrudzeniem. I pewnie tym osobom łatwiej jest
    docenić filtr ochronny, który najzwyczajniej w świecie przyspiesza
    pracę i ułatwia życie.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 28. Data: 2014-11-19 12:50:38
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2014 20:42:15 +0100, cef wrote:
    > Czyli to jednak Ty nie zrozumiałeś.
    > Załóż sobie kilka - zwiększysz bezpieczeństwo.

    Cudne. :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 29. Data: 2014-11-19 14:40:54
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 18 listopada 2014 21:09:43 UTC+1 użytkownik MarcinF napisał:

> [...]
    >
    > Naprawdę martwisz się przednią soczewką gdy kurz, piasek i rozpylony
    > mazut osiadają na soczewce z drugiej strony, we wnętrzu obiektywu

    Przednia soczewka jest najbardziej narażona w trakcie samego fotografowania. Tylna na
    ogół jest dobrze osłonięta, więc szansa zabrudzenia nawet w trudnych warunkach nikła.
    Pozdrawiam Marcin

  • 30. Data: 2014-11-19 14:43:30
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 18 listopada 2014 21:04:45 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > DHG, bez "super".
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Marek
    Dopiszę się- ja też DHG. Odnoszę wrażenie że nadmierne "ulepszanie" prowadzi do
    utraty jakości. Hoya Pro1 też kiedyś tam zebrała baty.
    Pozdrawiam Marcin