  • 1. Data: 2013-07-26 20:41:07
    Temat: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
    ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
    rootowanie telefonu daje korzyści? <rs>

  • 2. Data: 2013-07-26 20:44:15
    Temat: Re: lamerskie pytanie o rootowanie
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik rs napisał:
    > czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
    > ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
    > rootowanie telefonu daje korzyści? <rs>

    podobno zostajesz panem swojego telefonu wtedy :)

  • 3. Data: 2013-07-26 20:47:58
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą rs
    naskrobał(a):

    > czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
    > ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
    > rootowanie telefonu daje korzyści? <rs>

    Jeśli nie chcesz zmieniać niczego w systemie telefonu to sobie daj spokój z
    rootem.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Stirlitz szedł ulicami Berlina, coś jednak zdradzało w nim szpiega: może

  • 4. Data: 2013-07-26 20:55:29
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 26/07/2013 19:41, rs wrote:
    > czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
    > ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
    > rootowanie telefonu daje korzyści? <rs>

    zabijacz reklam
    smb
    ftp

    --
    Pozdr

  • 5. Data: 2013-07-26 21:00:38
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/26/2013 2:55 PM, G Nowak wrote:

    > zabijacz reklam
    > smb
    > ftp

    reklam nie dostaje. ftp (klient) mam bez rootowania, smb rowniez. cos
    jeszcze? <rs>

  • 6. Data: 2013-07-26 21:04:30
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 7/26/2013 2:47 PM, ...:::WISKOLER:::... wrote:
    > Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą rs
    > naskrobał(a):

    > Jeśli nie chcesz zmieniać niczego w systemie telefonu to sobie daj spokój z
    > rootem.

    tak tez wlasnie sobie mysle i mysle, sobie tez, po co ludzie rootuja
    telefony, skoro wiekszosc z nich rowzniez nie potrzebuje miec praw do
    edycji plikow systemowych (rozumiem z ciekawoscii dla sportu). niby mam
    jedna rzecz, ktora bym chcial zmienic w swoim telefonie. kiedys
    rootowalem inny egzemplarz i doszedlem do wniosku, ze nie warta skorka
    wyprawki, ale moze czegos nie wiem, wiec pytam. <rs>

  • 7. Data: 2013-07-26 21:36:09
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 26.07.2013 21:00, rs pisze:

    > reklam nie dostaje. ftp (klient) mam bez rootowania, smb rowniez. cos
    > jeszcze? <rs>

    możliwość załączenia firewala. Wtedy program "X" nei dostanie dostępu do
    netu, żeby wysłać anonimowe dane o tym kto i gdzie(gps) używa (ma
    zainstalowany) programu. Ale kogo obchodzi że telefon bez wiedzy
    właściciela coś tam wysyła?
    TAk samo mozesz zabronić komunikacji w celu nie wyświetlania reklam.
    JAki program? telefonuje, smsuje (raz nawet przez przypadek włączyłem
    kalkulator) i żadnych reklam nie widzę :)
    Nagrywanie rozmów - oczywiście zabronione.
    parę zaawansowanych programów wymaga roota. skoro ich nie znasz, znaczy
    ze nie potrzebujesz.
    ToMasz

  • 8. Data: 2013-07-26 21:37:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jul 2013 14:41:07 -0400, rs napisał(a):
    > czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
    > ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
    > rootowanie telefonu daje korzyści? <rs>

    Ten cholerny android zyje wlasnym zyciem, mam nadzieje ze po
    zrootowaniu da sie na nim lepiej zapanowac.

    Np. uslugi w tle - wylaczylbym. Ale programu odinstalowac nie chce, bo
    moze sie kiedys przydac. Wtedy by sie wlaczylo.
    Prawa dostepu - ograniczylbym mocno. A teraz akceptujesz wszystko
    czego niby program wymaga lub nie instalujesz.

    J.

  • 9. Data: 2013-07-26 22:22:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-26 21:37, J.F. pisze:

    > Ten cholerny android zyje wlasnym zyciem, mam nadzieje ze po
    > zrootowaniu da sie na nim lepiej zapanowac.

    Jesteś paranoikiem? Idąc tropem tego co napisałeś, to każdy
    OS żyje własnym życiem. Rootowanie tak naprawdę wiele nie
    zmienia.

    > Np. uslugi w tle - wylaczylbym. Ale programu odinstalowac nie chce, bo
    > moze sie kiedys przydac. Wtedy by sie wlaczylo.

    Bez roota też można.

    > Prawa dostepu - ograniczylbym mocno.

    Kombinuj :)

    > A teraz akceptujesz wszystko
    > czego niby program wymaga lub nie instalujesz.

    Jak obetniesz to czego program wymaga, to jak chcesz
    z niego korzystać? Przyjęte jest pewne sprofilowanie
    uprawnień i tyle.

  • 10. Data: 2013-07-26 23:32:23
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    rs <n...@n...spam.info> wrote:
    > czy ma sens rootowanie, jeśli np. nie mam zamiaru zmieniać providera,
    > ani nie jest mi potrzebne grzebanie w systemowych plikach? jakie
    > rootowanie telefonu daje korzyści? <rs>

    Zrootowalem w celu zablokowania ładowania mapy przez endomondo
    (chciałem mieć podgląd śladu innego użytkownika endomondo, ale bez
    ładowanej mapy w tle - bo to sporo danych w roamingu).
    Użyłem iptables i działało jak chciałem.

    a.