  • 11. Data: 2016-06-20 16:52:53
    Temat: Re: linka stalowa w roli karnisza
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 14:40, masti pisze:

    > http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60075295/
    > były kiedyś jeszcze podobne łapane w linii linki
    > i boczne z płaskowniekiem - mam gdzieś w domu to mogę fotnąć.
    > wkręcane na kołki 5-6mm (na oko)

    Ja zrobię na zwykłych kołkach tego typu:
    http://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/kolki-ko
    twy/mocowania-w-mat-pelnych/kolek-ramowy-12x160mm-wk
    ret-met,p387363,l2223.html

    Wygląd nie ma znaczenia, bo to będzie i tak zasłonięte "osłoną".

  • 12. Data: 2016-06-20 16:57:32
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 14:33, Konrad Anikiel pisze:
    > Stanowczo w ścianie. Wkręty chcesz dać jak najmniejsze (względy
    > estetyczne), a dużo łatwiej taki świński ogonek zgiąć niż urwać, czy
    > wyprostować mu pętelkę.

    O właśnie tego nie wiedziałem: czy łatwiej urwać, czy wygiąć.
    Boję się że te w ścianach, pracujące na rozciąganie, w miarę naciągania
    linki będą się wysuwać ze ściany.
    Jeżeli chodzi o wygląd, to nie ma znaczenia. To będzie zasłonięte, schowane.

  • 13. Data: 2016-06-20 17:04:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 16:52, robot pisze:
> [...]
    ret-met,p387363,l2223.html

    > Wygląd nie ma znaczenia, bo to będzie i tak zasłonięte "osłoną".

    Jak już dobry kołem to ten

    http://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/kolki-ko
    twy/mocowania-w-mat-z-pustkami/kolek-ramowy-fur-8x10
    0mm-fischer,p70600,l2224.html

    Ale i tak plastiku tego nie widzę.

    Dołóż 20 zł i kup kotwę chemiczną. Są takie w połówce katusza.

    http://www.leroymerlin.pl/artykuly-metalowe/kolki-ko
    twy/mocowania-chemiczne-i-akcesoria/uniwersalna-kotw
    a-chemiczna-evolution-i-tytan,p178473,l2227.html

    Robert

  • 14. Data: 2016-06-20 17:10:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    twy/mocowania-chemiczne-i-akcesoria/uniwersalna-kotw
    a-chemiczna-evolution-i-tytan,p178473,l2227.html

    miałem te ikeowskie od ściany do sciany mocowane w cegle na zwykłych
    plasticzanych kołeczkach. rozpiętość ok 5m z zasłonami. Wytrzymały kilka
    lat bez problemu.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2016-06-20 17:27:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Myślałem że chcesz to dać na haku huśtawkowym. A jeśli to masz zamiar zasłonić, to
    faktycznie wszystko jedno. Wierć tam gdzie łatwiej wiertarkę przyłożyć, rozmiar daj
    taki jaki masz pod ręką. Plastik, drewno, żywica, bez znaczenia. Ważny jedynie
    naciąg, palcami tego możesz nie dać rady napiąć wystarczająco mocno.

  • 16. Data: 2016-06-20 19:20:00
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 09:46, robot pisze:
    > Chcę w roli karnisza zastosować napiętą linkę stalową.
    > Elementem mocującym będą wkręty rozporowe.
    > Ściany i sufit to prefabrykowane płyty żelbetonowe - stary klasyczny blok.
    > Który układ będzie pozwalał na lepsze naciągnięcie linki?
    > (Chodzi mi o wytrzymałość mocowania wkrętu,
> [...]

    U siebie pokombinowałem w ten sposób że zastosowałem dokładnie obydwa
    rozwiązania na raz. Do kąta utworzonego przez ścianę i sufit wpasowany
    jest kątownik, w jednym ramieniu są otwory mocujące do ściany, w drugim
    do sufitu. Linka siedzi w przewierconych w osi śrubach, a te w
    nagwintowanych w kątowniku otworach. Linka na której szurają żabki jest
    osłonięta.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2016-06-21 09:07:21
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    twy/mocowania-chemiczne-i-akcesoria/uniwersalna-kotw
    a-chemiczna-evolution-i-tytan,p178473,l2227.html

    Myślę, że jak walnę duże kołki to się obejdzie bez chemicznej.

  • 18. Data: 2016-06-21 09:11:45
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 17:27, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    > drewno, żywica, bez znaczenia. Ważny jedynie naciąg, palcami tego
    > możesz nie dać rady napiąć wystarczająco mocno.

    Śrubą rzymską skręce se.

  • 19. Data: 2016-06-21 09:15:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 09:11:46 UTC+2 użytkownik robot napisał:
    > Śrubą rzymską skręce se.

    O! Popieram.