  • 61. Data: 2012-07-28 23:06:12
    Temat: Re: lobby oponiarskie dziala
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 28 Jul 2012 17:14:26 +0200, ToMasz wrote:

    > PAństwo na
    > tym oszczędzi na koszach leczenia. przynajmniej ktoś taki operat
    > wykonał, z którego te oszczędności wynikają.

    Na czym opierasz teorię że obowiązek używania zimowych opon zmnieszy liczbę
    wypadków? (jest to absolutnie poważne pytanie)

  • 62. Data: 2012-07-28 23:06:59
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 07:47:01 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup

    > Wystarczy, że dany kapelusznik na letnich oponach nie będzie się wlókł przez
    > miasto 5 km/h gdy spadnie trochę śniegu.
    > Wtedy wypadków może sobie zostać tyle samo (to akurat mi wisi i powiewa), a
    > już jest zysk.
    Gówno prawda.. Taki kapelusznik nagle może dostać fantazji, że przecież on
    jest bezpieczny bo ma super opony i dopiero wtedy będzie miazga, bo nie
    wyhamuje jak będzie trzeba..

  • 63. Data: 2012-07-28 23:23:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 28 Jul 2012 17:23:34 +0200, nazgul wrote:

    > jemu pewnie też źle
    > a moze ubezpieczyciel powinien wtedy się wypiąć i nie pokryć strat lub
    > wystąpić z regresem?
    > ha tylko kto takiego ubezpieczyciela wybierze
    > no ale moze składka dla ludzi na zimówkach będzie niższa..?
    > a moze nie będzie bo wcale to sie na statystyki nie przekłada?

    Prawdę mówiąc tego bym się spodziewał - gdyby taką zależność dawało się
    wyłapać statystycznie, to firmy ubezpieczeniowe chętnie przyciągnęłyby do
    siebie takich bardziej bezszkodowych kierowców dając w zamian zniżkę.

    A mając obstawiać, to zgaduję że pojazdy z zimówkami powodują więcej
    kolizji niż pojazdy bez zimówek - chociażby ze względu na niemały odesetek
    pojazdów które zimą nie jeżdżą i zapewne te zimówek nie mają, a siłą rzeczy
    nie powodują kolizji.

    > tiry mają opcję zimówek?
    > bo to one przeważnie mają problem z podjechaniem pod górkę.

    Opcje mają, ale w naszym klimacie rzecz niestosowana.
    Typowy bieżnik opony ciężarówki przystosowany jest do jazdy we wszystkich
    temperaturach, z tymże te opony też można mieć z bieżnikiem w miarę
    świeżym, albo prawie łyse padalce.
    Do tego mają łańcuchy na pokładzie.

    Z podjeżdżaniem to problem mają bo tam zazwyczaj jest pięć osi z czego
    tylko jedna napędzana, blokady dyferencjału też nie każdy ma, rozkład
    ładunku na naczepie może być niekorzystny to i ciężka walka z grawitacją na
    podjazdach.

    Dochodzi do tego kombinowanie, no bo oczywiście wygodniej spróbować pokonać
    podjazd siedząc w ciepłej kabinie niż zasuwać z zakładaniem i zdejmowaniem
    łańcuchów (a nie są to takie lekkie łańcuszki jak w osobówkach).

    Potem się kończy to tak że jeden stanie, drugi próbuje go ominąć, też
    stanie i koniec.

  • 64. Data: 2012-07-29 01:44:35
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    anacron <a...@a...pl> napisał(a):

    > A ile masz IQ? :)

    > Nie, lepiej wprowadzić przepis, że leczenie pokrywa OC sprawcy, ale
    > takie myślenie rodem z PRL jak Twoje niestety jeszcze dominuje w tym
    > pseudo demokratycznym kraju.

    Nie ma sprawy, jestem za. Żeby nie spowodować drastycznej podwyżki cen OC dla
    wszystkich to w ramach prewencji podwyżka OC o 15% za każdy posiadany punkt
    karny. Dla jeżdżących bezwypadkowo i bezpunktowo zniżki oczywiście zostają.
    Zostają również dotychczasowe zwyżki. No i koniecznie nie występowanie z
    regresem w stosunku do sprawcy jeśli zdarzenie spełnia definicję wypadku.
    Czyli nagłego zdarzenia którego nie dało się przewidzieć. Przykład. Fundusz
    występuje o zwrot wypłaconego odszkodowania do sprawcy. Gdy ten wjechał na
    skrzyżowanie przy czerwonym świetle. Ale nie występuję kiedy się okaże że było
    to spowodowane awarią hamulców a samochód miał ważny przegląd.

  • 65. Data: 2012-07-29 06:58:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    .net...

    .net...

    > Kierowcy wloką się nie z powodu opon

    Pozwolę się nie zgodzić.

  • 66. Data: 2012-07-29 07:00:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Woszczynski" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Gówno prawda..

    PLONK WARNING !!!
    To nie piaskownica na Twoim podwórku, więc bluzgi możesz sobie darować.

    > Taki kapelusznik nagle może dostać fantazji, że przecież on
    > jest bezpieczny bo ma super opony i dopiero wtedy będzie miazga, bo nie
    > wyhamuje jak będzie trzeba..

    Jasne, widziałeś Ty kiedyś kapelusznika szalejącego zimą na drodze.....
    Myślisz że bez powodu to najlepszy okres do jeżdżenia autem?

  • 67. Data: 2012-07-29 09:31:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 29 Jul 2012 06:58:01 +0200, Cavallino wrote:

    > Pozwolę się nie zgodzić.

    No to wyjaśnij dlaczego wleką się też w czasie deszczu, chociaż
    przyczepność jest niewiele mniejsza niż po suchym?

    Wleką się też jadąc po asfalcie, z powodu śniegu na poboczu i również na
    zimówkach.

  • 68. Data: 2012-07-29 10:09:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:23:00 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Prawdę mówiąc tego bym się spodziewał - gdyby taką zależność dawało się
    > wyłapać statystycznie, to firmy ubezpieczeniowe chętnie przyciągnęłyby do
    > siebie takich bardziej bezszkodowych kierowców dając w zamian zniżkę.

    Kiedys PZU zrobil jakies doplaty do zmiany opon, ale to byla jednorazowa
    akcja. Nie wiem - efektow nie bylo, za duzo kosztowalo, liczyli ze inni
    pomoga ?

    Nie slyszalo sie tez zeby takie znizki byly w Niemczech ... aczkolwiek
    ludzie bywaja dziwni - czytam np ze na antypodach po paru napadach na
    taksowkarzy ci protestuja i domagaja sie od rzadu zeby im nakazal montaz
    szyb ochronnych. Bedzie to i tak na ich koszt, moga zamontowac juz teraz
    sami, ale nie - oni domagaja sie nakazu :-)

    >[...]
    > Potem się kończy to tak że jeden stanie, drugi próbuje go ominąć, też
    > stanie i koniec.

    Ja tam nie wiem skad sie to w niemczech bralo, ale potrafili stac dlugo.
    Na zwyklej drodze to widzialem - faktycznie - tir byl problemem i
    zablokowal pas, ale wszystkie osobowki stracily ochote do omijania go i
    wolaly sobie postac i poczekac do wiosny ...

    J.

  • 69. Data: 2012-07-29 10:11:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 23:06:12 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Na czym opierasz teorię że obowiązek używania zimowych opon zmnieszy liczbę
    > wypadków? (jest to absolutnie poważne pytanie)

    Wystarczy sie przejechac na prawdziwie letnich i dobrych zimowkach :-)

    Ale ... statystyka pokazuje ze im ciezsza zima tym wypadkow mniej.
    I to u nas, bez nakazu zimowek.

    J.

  • 70. Data: 2012-07-29 10:14:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    et...

    > No to wyjaśnij dlaczego wleką się też w czasie deszczu

    5 km/h?
    Nie spotkałem się.
    Podobnie jak nie spotkałem się w środku zimy.
    Takie coś zdarza się tylko przy pierwszy opadach, ewidentnie wtedy gdy
    kapelusznicy są zaskoczeni śniegiem.
    Potem już zgodnie z tym co zawsze powinni robić, samochodami nie jeżdżą.

    Wleką się również latem.
    Ale nie aż tak i nie o tym mowa.