  • 31. Data: 2009-05-11 06:39:31
    Temat: Re: mBank - 33 gr/min do wszystkich
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 10 May 2009 23:12:38 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > tym samym mimo, że mandat
    > zapłaciłem jak należy, tak naprawdę nie został on zapłacony. Co zatem
    > będzie robił komornik, który po roku zabierze się za egzekucję długu?
    > Blokuje mi konto? - jeżeli tak to na jakiej podstawie?

    Na podstawie przepisów o egzekucji w administracji ;-) Powinien zwolnić
    środki do wysokości wskazanej w prawie bankowym -- tak w ogóle to
    powinien raz-dwa ściągnąć te 50 zł i dać spokój człowiekowi -- ale w
    praktyce jest tak, że niestety, w pierwszym rzędzie blokowane jest 100%
    środków i to na kilka lub kilkanaście dni.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 32. Data: 2009-05-11 07:00:35
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Olgierd" news:pan.2009.05.11.06.39.30@rudak.org

> [...]
    > praktyce jest tak, że niestety, w pierwszym rzędzie blokowane jest 100%
    > środków i to na kilka lub kilkanaście dni.

    Ludzie kochani ale z jakiej czapy? IMHO to jest chore, że tracę dostęp do
    pieniędzy bo jakiś tępy urzędas (których niestety nie brakuje w PL) nie
    potrafił zaksięgować mojej wpłaty za mandat(y) karne, które uczciwie
    zapłaciłem jak należy.

    Ehh kiedy miał bym przerabiać taką sytuacją, "rozpierduchę" mają murowaną
    ;) - oczywiście urzędasy i komornik :)

  • 33. Data: 2009-05-11 07:13:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 11 May 2009 09:00:35 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

> [...]
    > do pieniędzy bo jakiś tępy urzędas (których niestety nie brakuje w PL)
    > nie potrafił zaksięgować mojej wpłaty za mandat(y) karne, które uczciwie

    Z czapy takiej, że niezapłacone. Do odkręcenia rzecz jasna, ale przypadki
    chodzą po ludziach (w miarę normalne).

  • 34. Data: 2009-05-11 08:28:59
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Olgierd" news:pan.2009.05.11.07.13.45@rudak.org

    > Z czapy takiej, że niezapłacone. Do odkręcenia rzecz jasna, ale przypadki
    > chodzą po ludziach (w miarę normalne).

    Niezapłacone według mniemania urzędnika bo w rzeczywistości przelew/zapłata
    za mandat została zrealizowania.
    Jednak z drugiej strony czy sytuacja nie jest dziwna? Czy przypadkiem dana
    osoba nie dostaje jakiegoś listu, że jakiś postępowanie komorniczne zostaje
    wszczęte w celu ściągnięcia należności za zapłacony mandat?

    PS. Zakładając sytuację, że ktoś pada ofiarą niekompetencji urzędnika,
    której wynikiem jest wspomniane "zagubienie wpłaty" za mandat karny - jak
    wygląda procedura prostowania takiego klopsika? Jak przedstawię wydruk
    potwierdzenia przelewu dają człowiekowi spokój?

  • 35. Data: 2009-05-11 08:58:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 11 May 2009 10:28:59 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Niezapłacone według mniemania urzędnika bo w rzeczywistości
    > przelew/zapłata za mandat została zrealizowania. Jednak z drugiej strony
    > czy sytuacja nie jest dziwna?

    Jest tak samo dziwna jak inne błędy czy nieprawidłowości. Czyli nie jest
    dziwna ;-)

    > Czy przypadkiem dana osoba nie dostaje
    > jakiegoś listu, że jakiś postępowanie komorniczne zostaje wszczęte w
    > celu ściągnięcia należności za zapłacony mandat?

    Dostaje, aczkolwiek -- to dość logiczne -- troszkę później ;-)

  • 36. Data: 2009-05-11 09:32:08
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Olgierd" news:pan.2009.05.11.08.58.56@rudak.org

    [wyciąłem]

    To może inaczej: :)
    1. Po jakim czasie od niezapłacenia mandatu (przyjmujemy wersję, że urzędas
    "zgubił" moją wpłatę) komornik wchodzi mi na konto?
    2. Skąd komornik wie w jakim banku mam konto?
    3. Co się dzieje kiedy "dłużnik" płacący mandaty jak należy posiada kilka
    kont?
    4. Czy aby odblokować konto bankowe, które zajął komornik trzeba robić
    jakieś wycieczki do niekompetentnych, tkwiących w PRLu urzędników? :)
    5. List od komornika/US przychodzi jako zwykły list czy też jest nadawany
    jako polecony?

  • 37. Data: 2009-05-11 11:09:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 11 May 2009 11:32:08 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > To może inaczej:
    > 1. Po jakim czasie od niezapłacenia mandatu (przyjmujemy wersję, że
    > urzędas "zgubił" moją wpłatę) komornik wchodzi mi na konto? 2.

    Robi się już nawet nie OT ale NTG. Zapraszam na psp ;-)

  • 38. Data: 2009-05-11 11:30:55
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Olgierd" news:pan.2009.05.11.11.09.18@rudak.org

    > Robi się już nawet nie OT ale NTG. Zapraszam na psp ;-)

    He he he no raczej :)
    A mamy już tam założony temacik czy też trzeba będzie go stworzyć :)?

  • 39. Data: 2009-05-11 11:39:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 11 May 2009 13:30:55 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > He he he no raczej
    > A mamy już tam założony temacik czy też trzeba będzie go stworzyć

    Temat czasem wraca, więc pewnie będzie coś w archiwum. A jak nie to
    sensownie wypowiedzą się koledzy, którzy wiedzą więcej ode mnie nt.
    egzekucji.

  • 40. Data: 2009-05-11 12:30:52
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Olgierd" news:pan.2009.05.11.11.39.01@rudak.org

    > Temat czasem wraca, więc pewnie będzie coś w archiwum. A jak nie to
    > sensownie wypowiedzą się koledzy, którzy wiedzą więcej ode mnie nt.
    > egzekucji.

    Przeglądnąłem archiwum i są pewne kwestie, które nie zostały wyjaśnione,
    więc trzeba będzie wystukać kilka słów/pytań na grupę psp. Może mnie tam
    towarzystwo nie zlinczuje :)