  • 1. Data: 2009-05-06 11:30:00
    Temat: mainboard GA-7VASFS i BIOS F9b
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    Poszukuję BIOSU koniecznie(!) w wersji F9b do płyty Gigabyte'a GA-7VASFS.
    Jeżeli ktoś z grupowiczów posiada w swoich archiwach tego białego kruka to
    proszę o kontakt na adres prywatny (w adresie BEZ _wyczysc.to).

    Płyta produkowana była dla Fujitsu-Siemens przez Gigabyte'a.
    Na stronie producenta nie ma już nawet wzmianki o niej.
    Przez angielskie strony F-S trzeba się niemal przekopać żeby dotrzeć do
    wersji F8 tego firmware'u.
    Polska strona PRONOXA dysponuje w dziale Download tylko wersją F9a.

    Sęk w tym, że F9b pozwala (podobno?) na manipulację mnożnikiem a nie tylko
    częstotliwością FSB.

  • 2. Data: 2009-05-06 14:02:34
    Temat: Re: mainboard GA-7VASFS i BIOS F9b
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 May 2009, kamilk wrote:

    > Polska strona PRONOXA dysponuje w dziale Download tylko wersją F9a.

    Z ciekawości - sprawdzałeś?
    "link który podałem zawiera bios w wersji F9b, mimo, że przy œcišganiu nic
    na to nie wskazuje, Po zainstalowaniu przedstawia się jako F9b"

    I chyba najlepiej popytać uczestników tych dyskusji :)

    > Sęk w tym, że F9b pozwala (podobno?) na manipulację mnożnikiem a nie tylko
    > częstotliwością FSB.

    Rzeczywiscie, w tych linkach:
    http://www.altavista.com/web/results?itag=ody&q=GA-7
    VASFS+bios+f9b&kgs=0&kls=0
    ...tak piszą :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-05-06 17:14:58
    Od: kamilk <k...@w...to_wseip.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > "link który podałem zawiera bios w wersji F9b, mimo, że przy œcišganiu nic
    > na to nie wskazuje, Po zainstalowaniu przedstawia się jako F9b"

    Przeklikałem się przez wszystkie linki i część z nich nie działa
    (np. elserv) a BIOS ze strony Pronoxa to w rzeczywistości F9a, który na
    over/underclocking nie pozwala. Efektem ubocznym tej wersji była
    temperatura procka wyższa o 3-4 st. C (sprawdziłem, nie polecam).

    Swoją drogą. Był kiedyś świetny rosyjski albo ukraiński serwer FTP, gdzie
    można było znaleźć BIOS-y/firmware'y do niemal wszystkich urządzeń
    komputerowych, nawet do tych, których produkcję już daaawno zakończono.
    Wystarczyło, że producent raz taki soft opublikował i kopia była w tym
    miejscu...
    Za Chińczyka nie mogę sobie przypomnieć URL-a :( (a krótki był taki ;P).

    > I chyba najlepiej popytać uczestników tych dyskusji :)
    O to jest jakiś pomysł :)

    Pozdrawiam
    Kamil