  • 1. Data: 2009-05-05 20:21:00
    Temat: gorący Athlon X2
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    co jest grane jeśli Athlon X2 nagrzewa się do 80 stopni? przy
    maksymalnym obciążeniu...

  • 2. Data: 2009-05-05 20:28:43
    Temat: Re: gorący Athlon X2
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > co jest grane jeśli Athlon X2 nagrzewa się do 80 stopni? przy
    > maksymalnym obciążeniu...

    dzieje się tak po wymianie ramu z DDR 533 na DDR 800

  • 3. Data: 2009-05-05 20:47:11
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gtq7l0$flu$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > co jest grane jeśli Athlon X2 nagrzewa się do 80 stopni? przy maksymalnym
    > obciążeniu...

    dokładnie jaki model, jakie ma napięcie rdzenia, jaka płyta główna ?
    niektóre Gigabyte stosują zbyt wysokie napięcie zasilania do modeli 65nm o
    takiej samej nazwie jak 90nm. np Athlon X2 6000+. Gigabyte z uporem maniaka
    stosuje napięcia dla 90nm wersji (1.5V), pisałem do nich wiele razy i nadal
    często muszę redukować napięcia w biosie (do 1.35V). Efekt to przegrzewanie
    się procesora po kilku godzinach pracy lub szybciej jeżeli aplikacja ostro
    korzysta z procesora.

  • 4. Data: 2009-05-06 12:33:17
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > dokładnie jaki model, jakie ma napięcie rdzenia, jaka płyta
    > główna ?

    płyta jakiś ASUS, procek X2 4400... sprawa wygląda tak, jak
    windows się odpali i nic sie nie robi to procek trzyma 42
    stopnie... jak odpali się jakiś rendering i obciążenie skacze do
    100% temperatura wzrasta do 80 stopni i komp się wyłącza... co
    ważne, radiator procesora jest tylko lekko ciepły... ten procek
    przeżył wypadek samochodowy, może jednak coś się z nim stało i
    płytka rdzenia odkleiła się od radiatora - możliwe?

  • 5. Data: 2009-05-06 13:31:34
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Wed, 6 May 2009 14:33:17 +0200, identyfikator: 20040501 napisał(a):

> [...]
    > przeżył wypadek samochodowy, może jednak coś się z nim stało i
    > płytka rdzenia odkleiła się od radiatora - możliwe?

    Możliwe. Zdejmij radiator, poszukaj wszelkich mechanicznych uszkodzeń
    procesora, gniazda i radiatora. Jak wszystko będzie OK, to przesmaruj i
    załóż ponownie.

    --
    GLaF