  • 1. Data: 2009-11-13 21:20:35
    Temat: makefile i pare osobnych projektow z make
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Takie pytanie: jak poprawnie napisac makefile "główny" majac sytuację taką:

    Istnieją trzy projekty A,B,C.

    Kazdy z projektów jest w katalogu a,b i c i każdy ma osobnego makefile
    (unifikacja jest ciężka, to kompletnie rózne projekty).

    Zbudowanie projektu C zalezy od zbudowania projektów A i B.

    Wyobrażam sobie teraz taki makefile:

    all: C

    C: A B
    cd c; make; cd ..

    A:
    cd a; make; cd ..
    B:
    cd b; make; cd ..

    Niestety projekty A i B sa zawsze up-to-date w taki wypadku.

    Teraz pytanie: jak powinienem to poprawnie zrobić? Nie chcę rezygnować z
    osobnych makefile, ale chciałbym zlożyć te 3 projekty w jeden make.
    Próbowałem trochę googlać, ale w sumie nie wiem za czym. Mógłby mnie
    ktos nakierować? W zasadzie najbardziej mnie interesuje co nalezy wpisać
    za dwukropkami A: i B: ;)

  • 2. Data: 2009-11-13 21:34:43
    Temat: Re: makefile i pare osobnych projektow z make
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 13 Nov 2009 21:20:35 -0000, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Takie pytanie: jak poprawnie napisac makefile "główny" majac sytuację
    > taką:
    >
    > Istnieją trzy projekty A,B,C.

    > all: C
    >
    > C: A B
    > cd c; make; cd ..
    >
    > A:
    > cd a; make; cd ..
    > B:
    > cd b; make; cd ..

    C: A B

    A::
    make -C a

    B::
    make -C b

    zob. też $(MAKE) $(MFLAGS)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2009-11-14 11:51:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    porneL wrote:
    > A::
    > make -C a

    Chyba zadzialało, dziękuję.

  • 4. Data: 2009-11-14 12:42:00
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 13.11.2009, porneL wrote:

    > C: A B
    >
    > A::
    > make -C a
    >
    > B::
    > make -C b

    A po co "::"? Poza tym ja bym użył ".PHONY: A B", żeby ktoś czasem nie
    utworzył pliku A albo B (zakładam GNU make).

    --
    Stanislaw Klekot