  • 11. Data: 2009-02-14 09:45:35
    Temat: Re: [ mallware doklejajacy zdalnie kod do stron ]
    Od: a...@g...com

    On Feb 13, 9:34 pm, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

    > to nie robi człowiek, tylko bot. niemniej poszukaj w logach serwera ftp.
    > ja 100% masz połączenia, ze user sie zalogował, potem pobrał plik
    > index.php i od razu go wgrał znowu. po czym się rozłączył :)
    >
    > Wojtek

    Wczoraj, po ataku, zapisałem dokładną godzinę tegoż ataku (data
    ostatniej modyfikacji zaatakowanych plików). Dzisiaj zajrzałem we
    wczorajsze logi, i około tej godziny nikt nie wchodził na stronę.
    Czyli to coś musi się przez FTP łączyć? Można gdzieś sprawdzić
    historię logowań na FTP? W DirectAdminie mam tylko historię logowań na
    DirectAdmina i logi. Są gdzieś w ogóle zapisywane IPy kompów (i
    godziny) łączących się z FTP?

  • 12. Data: 2009-02-14 10:11:57
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    a...@g...com pisze:

    > historię logowań na FTP? W DirectAdminie mam tylko historię logowań na
    > DirectAdmina i logi. Są gdzieś w ogóle zapisywane IPy kompów (i
    > godziny) łączących się z FTP?

    no taaaaak, DirectAdmin ...

    logujesz się przez ssh na roota albo na usera i przechodzisz na roota
    przez komendę sudo -s
    i oglądasz plik /var/log/syslog albo /var/log/pure-ftpd/transfer.log
    albo /var/log/xferlog
    zależnie od dystrybucji i serwera ftp mogą być inne ...

    Wojtek

  • 13. Data: 2009-02-14 12:19:39
    Od: Matt Rutkowski <m...@g...com>

    Generalnie ujmujac sprawe to lekarstwem 'na szybko' przeciwko
    problemowi moze byc:

    1) jesli ktos ma niewieli ruch do serwera (rzedu kilku Mb/s) i uzywa
    linux'a z kernelem z rodziny 2.6 mozna zastanowic sie nad taka regolka
    w iptables:

    iptables -A INPUT -p tcp -m string --string "rkfg(jflq)" --algo bm -j
    DROP

    choc z doswiadczenia powiem, ze inspekcja pakietow w > 3 warstwie ISO/
    OSI ma drastyczny wplyw na wydajnosc systemu

    jesli ktos ma czas i ochote polecam poprobowac z wyborem wlasciwego
    (lepszego?) algorytmu (opcja: --algo bm)

    2) drugie rozwiazanie, nie zawsze do wprowadzenia - ograniczyc dostep
    do ftp tylko dla klientow z wybranych sieci (np. 83.0.0.0/11,
    79.184.0.0/13 czy pula przewidziana dla firmy). Wirus laczy sie z
    zagranicznych systemow.

    --
    Matt Rutkowski

  • 14. Data: 2009-02-14 12:35:26
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Matt Rutkowski <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > w iptables:
    >
    > iptables -A INPUT -p tcp -m string --string "rkfg(jflq)" --algo bm -j

    To jest zły, a nawet bardzo zły pomysł. Taki ciąg może trafić
    się we wszystkim, zaczynając od sesji ssh, a kończąc na sesji
    nntp do serwera news i próbie pobrania tego posta. ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 15. Data: 2009-02-14 12:43:27
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > To jest zły, a nawet bardzo zły pomysł. Taki ciąg może trafić
    > się we wszystkim, zaczynając od sesji ssh, a kończąc na sesji
    > nntp do serwera news i próbie pobrania tego posta. ;)

    poza tym blokujesz tylko wyjście wirusa na zewnątrz. A problem jest,
    żeby go nie dopuścić ...

    na pewno można poszukać wpisów wirusa na całym serwerze:
    wejść do katalogu se stronami (np. /home) i komenda:
    grep -r -l ohhe *

    oczywiście ciąg może się znaleźć w wielu plikach, to bierzemy pod uwagę
    tylko .html, .htm, .php
    Wszystkie konta, na których są zmienione pliki najlepiej zacząć od
    zmiany hasła do ftp i czyścić pliki ...

    Wojtek

  • 16. Data: 2009-02-14 14:27:12
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On Feb 14, 1:43 pm, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

> [...]
    > tylko .html, .htm, .php
    > Wszystkie konta, na których są zmienione pliki najlepiej zacząć od

    Jk usuniesz ten kod z plików i zmienisz hasło do FTP, to już więcej to
    gówno się nie doklei. Ale jak tylko znowu sie połączysz z FTP
    (używajac nowego hasła), wirus znowu przechwyci twoje hasło i zabawa
    zaczyna się od początku.

    Czy komuś udało się usunąć tego wirusa z komputera? Norton Internet
    Security nic mi nie wykrywa =(

  • 17. Data: 2009-02-14 14:45:10
    Od: "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com>

    > Czy komuś udało się usunąć tego wirusa z komputera?

    Moze wystarczy odinstalowac pirackiego Total Commandera z "niespodzianka" w
    srodku? ;)

    pzdr.

  • 18. Data: 2009-02-14 19:04:50
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    On Feb 14, 3:45 pm, "Michal Podsiadly" <p...@n...grupy.com> wrote:

    > Moze wystarczy odinstalowac pirackiego Total Commandera z "niespodzianka" w
    > srodku? ;)
    >
    > pzdr.

    Co masz na mysli?

  • 19. Data: 2009-02-15 11:10:36
    Od: a...@g...com

    On Feb 14, 8:04 pm, "b...@g...com" <b...@g...com> wrote:

    > Co masz na mysli?

    Doszedłem do tego, że to coś jakoś wykrada hasła. Po zmienieniu hasła
    i nie zapisaniu go u siebie w menegerze haseł, atak został
    przeprowadzony na inne strony (do których hasło mam zapisane na
    kompie), a na tą, gdzie zmieniłem hasło - nie. Siedzę na linuksie, a
    na linuksa wirusów podobno nie ma... Te hasła zapisane też ma kumpel,
    który siedzi na winxp, jak robił skan kompa, wykryło mu niby jakieś
    trojany, może to u niego wykradało te hasła.

  • 20. Data: 2009-02-15 14:02:52
    Od: "b...@g...com" <b...@g...com>

    > Moze wystarczy odinstalowac pirackiego Total Commandera z "niespodzianka" w
    > srodku? ;)
    >
    > pzdr.

    Rzeczywiście problem był z Total Commanderem, używałem starej wersji,
    zainstalowałem najnowszą i na razie jest ok
    Dzięki