eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetmam pewien problem w starszym komputerze z napięciami z zasilacza › mam pewien problem w starszym komputerze z napięciami z zasilacza
    From: bumbarumba <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: mam pewien problem w starszym komputerze z napięciami z zasilacza
    Date: Wed, 22 Apr 2009 18:03:05 +0200

    witam

    ostatnio mam dziwne wskazania napięcia zasilania na AsusProbe:
    +12V pokazuje ~12,224
    +5V pokazuje ~4,869
    +3,3V pokazuje ~2,928 (tu problem, bo doczytałem, że MIN=3,14V, a
    MAX=3,47 V)
    VCore = 1,648

    Ponadto od miesiąca nie chce mi działać na tym komputerze zewnętrzny
    dysk USB 2,5 cala, który na innych komputerach działa dobrze i na tym
    wcześniej też. Nie pomaga nawet podpięcie dwoma kabelkami do usb. Dysk
    co chwila montuje się i odmontowuje oraz wydaje odgłosy jakby co chwila
    zaczynał ruszać i ponownie stawać. Prawdopodobnie chodzi o za słabe
    napięcie na USB.

    I tutaj pytanie. Zasilacz nie jest markowy, kupiony z jakąś obudową, o
    mocy 300W. Czy da się jeszcze coś z tym zasilaczem zrobić czy to jest
    problem innego typu? Nie mam możliwości zdobycia do przetestowania
    drugiego zasilacza. Jeżeli to zasilacz i trzeba kupić nowy, to chciałbym
    aby był jakiś tani, ale nie najgorszy badziew. Komputer mam stary i nie
    chcę już do niego więcej dokładać. Prosiłbym o podanie jakiej mocy byłby
    potrzebny i najlepiej, żeby kosztował maksymalnie 100 PLN. Względy
    głośności i jakichś tam dodatkowych bajerów są na szarym końcu - ma być
    sprawny i nie spalić mi wnętrzności.

    Tutaj wypiszę bebechy, które taki zasilacz miałby poddźwignąć:
    (piszę z pamięci)
    płyta: Asus A7V8X-X
    karta graficzna: Gigabyte Radeon 9550
    Nagryarka DVD: LG
    Dysk twardy: Western Digital 80GB
    monitor: LG Flatron 795FT
    czasami dopinany zewnętrzny dysk USB 2,5 cala

    Znalazłem np takie:
    ZASILACZ ATX 350W MODECOM FEEL PFC 69,50 zł z VAT
    ZASILACZ ATX 500W MODECOM FEEL 2 PFC 91,00 zł z VAT
    ZASILACZ ATX 350W MODECOM FEEL III 92,00 zł z VAT

    Zasilacz w obudowie mam skierowany największą płaszczyzną do góry i
    dołu, a nie na boki.

    Z góry dziękuję za podpowiedzi

    bumbarumba