  • 1. Data: 2013-09-03 22:12:59
    Temat: mikrofon zasilany kablem sygnałowym
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jest sobie taka rzecz :

    mikrofon MEMS, z wyjściem analogowym (ADMP504 na przykład).
    Potrzebuję mieć ten mikrofon na długim kablu (1 żyła w ekranie).

    Czyli - trzeba go zasilać po tym samym drucie co sygnał.
    Sam mikrofon jest zasilany do 3.3V, ja natomiast chciałbym, żeby dało
    się to zasilać napięciem 9-12V, czyli widzę to tak;

    przy mikrofonie musi być układ obniżający napięcie do tych 3V, oraz
    układ separujący zmienny sygnał wyjściowy z mikrofonu (czy tam ew.
    jakiegoś dodatkowego wzmacniacza przy samym mikrofonie).

    Po stronie "odbiorczej" to wiadomo - zasilanie przez rezystor +
    kondensator i dalej na wzmacniacz.

    Ale, na czym tu zrobić ten układ obniżający napięcie przy mikrofonie ?
    Musi to być coś analogowego, żeby mi nie wprowadzać żadnego dodatkowego
    szumu (nie jest to rzecz audiofilska, no ale jednak sygnał audio ma być
    w miarę bezszumowy...).

    No i czy wystarczy po prostu wrzucić sygnał z mikrofonu (ew. lekko
    wzmocniony) na linię zasilającą - przez kondensator jakoś ?
    Może ktoś kojarzy takie rozwiązanie gdzieś, i może zapodać.
    Chętnie bym zobaczył jakiś przykład.