  • 11. Data: 2005-03-23 13:44:03
    Temat: Re: młodociany hosting
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Przemek Celej <n...@n...pl> wrote:
    > Ale ten tytuł "młodociany", co ma młodzież do oszustów ?

    młodzieńczą beztroskę?

    B.

  • 12. Data: 2005-03-23 20:41:34
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Lukasz Trabinski <l...@t...net> napisał(a):
    > Moderowanie polipa chyba nie było takie głupie. Widać można o wszystkim
    > dyskutować, ale nie o sednie sprawy. EOT z mojej strony.

    Nic się nie stanie jeśli dyskusja zejdzie na boczny tor, tym bardziej, że to
    tylko kilka postów. Ponadto uwagi Andrzeja są słuszne.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2005-03-23 23:12:34
    Od: "Jaroslaw Druzbinski" <comnet@[no_spam]cn.net.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > a wszystko zaczyna sie od cen łączy w Polsce.
    Dziwne stwierdzenie. Lacza dla osob prywatnych sa po sredni 40 zl
    (sieci) i 59 za neo. Czy uwazasz ze to za drogo ? Jezeli tak to popatrz
    w lustro i odpowiedz sobie na pytanie czago oczekuje od zycia.

    > Ceny sa wysokie więc i normalne hostingi są dość drogie.
    Hostingi z regoly kupuja firmy ktore robia interesy a reklama, promocja
    i prezentacja firmy niestty kosztuje. Pozatym coz to dla firmy za
    wydatek np. 600 zl rocznie (50 zl miesiecznie) ? Jezeli firme nie stac
    na cos takiego w polsce to ten jej wlasciciel jest niczym innym jak
    nieudacznikiem.
    Zrozumiem osoby prywatne chcace miec wlasna strone o sobie badz o
    wlasnym hobby. W tej kwestii owszem mozna sie zgodzic.

    > Ludzie szukają taniego hostingu i rynek odpowiada im
    > hostingiem za grosza ale w najlepszym przypadku marnych
    > jeśli nie normalnie oszukańczym.
    Firma kupujaca hosting za 5 zl miesiecznie (60 zl rocznie) ktora uwaza
    ze to dobra cena to jest firma ktora rowniez powinna tyle zarabiac.
    Niczym innym jak pazernoscia nie mozna nazwac bicie zyskow w 1000 a
    szukanie hostingu po 5 zl ;) No chyba ze to firma drucik czyli koles
    ktory zalozyl firme i kombinuje jakby tu zarobic 100 zl.
    Do czasu jak tacy beda biznesmeni w Polsce to nasz kraj nigdy nie bedzie
    normalny ;)

  • 14. Data: 2005-03-23 23:34:02
    Od: wer <a...@o...pl>

    Użytkownik Jaroslaw Druzbinski napisał:

    > Dziwne stwierdzenie. Lacza dla osob prywatnych sa po sredni 40 zl
    > (sieci) i 59 za neo. Czy uwazasz ze to za drogo ? Jezeli tak to popatrz
    > w lustro i odpowiedz sobie na pytanie czago oczekuje od zycia.

    Ale chodzi o ceny laczy dla firm hostingowych, a te sa wysokie, albo
    bardzo wysokie. Duzy udzial w tym ma dzialanie jednej firmy. Cena laczy
    dla osob prywatnych ma tu niewielkie znaczenie, no chyba, ze mowimy o
    hostingu na SDI.

> [...]
    > wydatek np. 600 zl rocznie (50 zl miesiecznie) ? Jezeli firme nie stac
    > na cos takiego w polsce to ten jej wlasciciel jest niczym innym jak

    Normalne jest, ze kazda firma szuka mozliwosci obnizenia kosztow. Te 500
    zl wiecej za hosting to np reklama w gazecie. Firma nie jest od tego,
    zeby wydac pieniadze na hosting, tylko od tego, zeby jak najwiecej zarobic.

    Dla wielu firm strona internetowa jest malym dodatkiem.

> [...]
    > ktory zalozyl firme i kombinuje jakby tu zarobic 100 zl.
    > Do czasu jak tacy beda biznesmeni w Polsce to nasz kraj nigdy nie bedzie

    Firma kupujaca przedstawicielom skody zamiast mercedesow jest pazerna.
    Dopoki kazdy przedstawiciel handlowy nie bedzie jezdzil mercedesem to
    nasz kraj nie bedzie normalny.

    Jest popyt na tanie uslugi, nie tylko ze strony osob prywatnych, ale
    rowniez ze strony firm. Sporo firm powstaje, sa to czesto firmy
    jednoosobowe, gdzie kazda zlotowka sie liczy. 600 zl to nie jest dla
    takiej osoby maly wydatek. Poza tym jest nacisk na obnizanie cen, bo ja
    widzialem, ze mozna miec hosting za 50 zl, a wy wolacie 600 zl. Trudno
    czesto wytlumaczyc, ze wynika to z wielu powodow, koszt lacza, koszt
    obslugi, koszt serwerow. Dla wiekszosci cena jest podstawowym kryterium
    wyboru. Jesli ktos zobaczy hosting za 50 zl rocznie, to nawet jesli mu
    sie nie spodoba oferta z innych powodow, to bedzie szukal hostingu w
    podobnej cenie. Niewiele osob zdaje sobie sprawe z kosztow utrzymania
    hostingu. Do tego dochodzi darmowy hosting w roznych serwisach. Sa
    ograniczenia, ale mamy to za darmo.

    Wytlumacz teraz firmie, ktora ma hosting za 50 zl rocznie, ze powinna
    placic 600 zl. Zycze duzo szczescia.

    wer

  • 15. Data: 2005-03-24 02:08:49
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> w
    artykule <news:d1ska7$v1h$1@opal.icpnet.pl> pisze:

    > Nic się nie stanie jeśli dyskusja zejdzie na boczny tor, tym bardziej,
    > że to tylko kilka postów. Ponadto uwagi Andrzeja są słuszne.

    Szkoda gadać, to właśnie jest przykład "młodocianego hostingu". Ladmin na
    linuchu uważa za punkt honoru zmieszać z błotem każdego windziarza, który mu
    wejdzie w drogę.
    Zwracanie uwagi, że windziarz ma rację, to już śmiertelna obraza dla każdego
    linuksiarza. Teraz nie przepuści żadnej okazji, żeby wycyckać frajerów,
    którzy umieją tylko klikać i trzeba za nich przeżuwać papu do postaci
    tinyurl.

    Najgorsze jest to, że Łukasz wcale nie jest ladminem.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)

  • 16. Data: 2005-03-24 08:00:24
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 22 Mar 2005 18:35:19 +0000 (UTC), użyszkodnik Lukasz Trabinski
    <l...@t...net> napisał:

    > Właściwie nie mam w zwyczaju przerzucać się linkami, ale zrobię tutaj
    > wyjątek. Wyjątkowo dobry artykuł, rzec można by, że traktujacy o
    > problemach polskiego internetu i przewijających się tu wątkach o znikających
    > domenach, telefonach z yahoo/google itd. :)

    jak dla mnie autor w/w artykulu promuje poglad "fajnie by bylo gdyby
    wszyscy byli piekni, mlodzi i bogaci" potepiajac tych ktorzy swiadcza
    uslugi hostingowe bez prowadzenia dzialalnosci gospodarczej.

    Internet to wole medium i oby takim pozostał, nie ma obowiazku
    sprzedawania jak i kupowania hostingów za 5zł, zaś powodzenia życze
    tym ktorzy uważają ze da się wytepić tych co oferują w Sieci uslugi
    bez prowadzenia dzialalnosci gospodarczej. Szanse sa mniej wiecej
    takie jak zabrac prawo jazdy tym ktorzy przekraczaja dozwoloną
    przedkość bo przeciez oni tez łamią jakies prawo.

    Niestety zło tkwi jak zwykle na górze, wśród naszych ustawodawców
    którzy utrudniają prowadzenia działalności gospodarczej wlepiając
    obowiązek płacenia ZUSu w stałej wysokości niezaleznie od tego czy
    firma przynosi straty czy zyski. W takim układzie pryszczaty
    liniuxiarz (dajmy na to pełnoletni) nie założy dzialalnosci aby
    dorobić 200zł do kieszonkowego gdyz kosztowałoby go prawie 1000zł za
    miesiąc czyli byłby kilka setek miesięcznie do tyłu.

    --
    futszaK
    601061867

  • 17. Data: 2005-03-24 08:42:05
    Od: Lukasz Spaleniak <spalek@_nospam_ptssa.pl>

    On Thu, 24 Mar 2005 00:34:02 +0100
    wer <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    > bardzo wysokie. Duzy udzial w tym ma dzialanie jednej firmy. Cena
    > laczy dla osob prywatnych ma tu niewielkie znaczenie, no chyba, ze
    A tak :) Takie widzielismy kiedys

> [...]
    > 500 zl wiecej za hosting to np reklama w gazecie. Firma nie jest od
    > tego, zeby wydac pieniadze na hosting, tylko od tego, zeby jak
    Tak, ale aby moc zarobic to trzeba rowniez te pieniadze wydawac.

    > Dla wielu firm strona internetowa jest malym dodatkiem.
    Strona ? Raczej wizytowka firmy. Natomiast jesli chodzi o konta mailowe
    (nie bez kozery o nich pisze, bo sa najczesciej w pakietach z
    hostingiem stron) sa najczesniej jednym z podstawowych srodkow
    komunikacji. I wszystko jest ok do pierwszego padu ... bo wtedy z takimi
    'krzakami' nie ma zadnego kontaktu .. i klient najczesciej przechodzi do
    sprawdzonego ISP... (do ktorego moze zadzwonic i 'zapytac' sie co sie
    dzieje).

    > Firma kupujaca przedstawicielom skody zamiast mercedesow jest pazerna.
    Ja bym to raczej porownal do kupowania mercedesa od znajomego kolegi
    staszka, ktory twierdzi, ze jest identyczna z ta z salonu i kosztuje 7
    razy mniej niz w salonie.
    Cos jest nie tak chyba, nie ?

    > Wytlumacz teraz firmie, ktora ma hosting za 50 zl rocznie, ze powinna
    > placic 600 zl. Zycze duzo szczescia.
    Da sie takich przekonac. Wierz mi.

    P.S.
    Nie jestem handlowcem ;)

    Pozdrawiam,
    Lukasz

    --
    spalek <at> ptssa,pl
    GCM dpu s: a--- C++ UL++++ P+ L+++ E--- W+ N+ K- w O- M V-

  • 18. Data: 2005-03-24 12:04:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Jaroslaw Druzbinski wrote:

    > Dziwne stwierdzenie. Lacza dla osob prywatnych sa po sredni 40 zl
    > (sieci) i 59 za neo. Czy uwazasz ze to za drogo ? Jezeli tak to popatrz
    > w lustro i odpowiedz sobie na pytanie czago oczekuje od zycia.

    glupi ci wszyscy operatorzy co kupuja megabit zagranicy za >sto*dziesiat
    EUR albo placa rownowartosc *okraglych* kilkuset EUR za 1 Mbps do TPNET,
    a i niemadrzy ci wszyscy klienci data centers odkupujacy od nich to
    pasmo za gruba kase, skoro mogliby wziasc przeciez dwa peczki neo czy
    kabel z trzepaka za grosze. a przeciez ten internet do trzepaka i tak
    skads sie pojawi sam.

    --

    einmal, zweimal, dochnal.

  • 19. Data: 2005-03-24 12:08:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...wireland.org>

    Przemek Celej wrote:
    > Ale ten tytuł "młodociany", co ma młodzież do oszustów ?

    tu nawet nie chodzi o oszustow co o zwyczajna niedojrzalosc typowa
    czesto wlasnie dla maloletnich przedsiebiorcow. 'mlodocianosc'
    mozna tez rozumiec jako tanie uslugi hostingowe w widoczny sposob
    niedojrzale same w sobie, abstrahujac juz od golowasow odpisujacych
    na reklamacje dopiero po powrocie ze szkoly i rzuceniu teczki w kat.

    --

    einmal, zweimal, dochnal.

  • 20. Data: 2005-03-24 19:31:24
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał:

    > Niestety zło tkwi jak zwykle na górze, wśród naszych ustawodawców

    Nie, zło tkwi w &TP, dyktującej ciężko chore stawki za łącza operatorskie.

    > W takim układzie pryszczaty liniuxiarz (dajmy na to pełnoletni) nie
    > założy dzialalnosci aby dorobić 200zł do kieszonkowego gdyz kosztowałoby
    > go prawie 1000zł za miesiąc czyli byłby kilka setek miesięcznie do tyłu.

    Zacznie sprzedawać "hosting" za 10 złotych miesięcznie na SDi, podzielonym
    na ośmiu luda w trzepaku.
    Póty będzie miał klientów, którym nie przeszkadza dziadowski poziom
    świadczonych usług, to ów linuxiarz będzie po tym dychu zarabiał. Jeśli
    nabywca będzie miał dość i postanowi kupić hosting a nie "hosting", to
    linuxiarz straci tę kasę. A nabywca kopnie go w zadek, li tylko wtedy,
    kiedy JEGO klienci zmyją mu głowę za badziewnie otwierającą się stronę i
    pójdą od niego do konkurencji.
    Jeśli ci ostatni będą akceptowali dziadowską stronę, byle było tanio, to
    właściciel będzie kupował ten dziadowski hosting u linuxiarza, byle tanio,
    a linuxiarz będzie miał dalej dziadowski trzepak i switche za 30 zeta, bo
    jest rynek i byle tanio.
    To się nazywa zaklęty krąg babolstwa. ;>

    --

    Rico - antysocjalizm i proglobalizacja gwarantowane.
    "Z punktu widzenia obiegu gospodarczego, podatki mają