  • 41. Data: 2015-12-31 15:15:13
    Temat: Re: mój pierwszy raz
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]

    [...]

    > Pamiec to te duze kwadraty z niebieskimi bokami ?
    > a to malutkie to kontroler ?
    > No to wiele mniej tego krzemu nie ma niz zewnetrzne wymiary.
    >
    > A to tylko 2GB.

    Przecież 4, 8, 16, 32 i więcej GB wygląda tak samo, więcej miejsca już
    tam nie ma.

    Mnie teraz co innego przyszło do głowy -- jak wykorzystać stare karty
    SIM. Trochę pamięci w nich jest, czytniki na USB są łatwo dostępne.
    Ktoś mógłby w ramach realizacji projektów paranoidalnych napisać na
    przykład moduł do kernela, który udostępni tę pamieć jako typowy diwajs
    blokowy.

    Albo stare karty bankowe, których mam całą kupkę. Jest tam jakiś dostęp
    do wewnętrznej pamięci? Nie mam pojęcia jak to jest zorganizowane. Ktoś
    tu wie? Albo chociaż do identyfikacji. Takiej karty chyba nie da się
    podrobić. A nawet jak już dla banku jest nieważna, to chyba wciąż da się
    weryfikować co to za jedna. Mylę się?

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2015-12-31 15:22:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Dec 2015 15:15:13 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Przecież 4, 8, 16, 32 i więcej GB wygląda tak samo, więcej miejsca już
    > tam nie ma.

    Nie wiem - moze dwie strony wykorzystali albo kanapke zrobili ..

    Tak czy inaczej - chipy duze, ale nm na bit coraz mniej :-)

> [...]
    > Ktoś mógłby w ramach realizacji projektów paranoidalnych napisać na
    > przykład moduł do kernela, który udostępni tę pamieć jako typowy diwajs

    Pamieci tam chyba tyle co nic.

> [...]
    > tu wie? Albo chociaż do identyfikacji. Takiej karty chyba nie da się
    > podrobić. A nawet jak już dla banku jest nieważna, to chyba wciąż da się

    Z identyfikacja nie ma problemu, jesli masz telefon i karte z NFC to
    mozna wiekszosc danych odczytac. Ale czy sie nie da podrobic ... jesli
    jest jakis klucz w srodku, to bank sie przeciez nie pochwali.
    Ale moze da sie wgrac wlasny.

    J.

  • 43. Data: 2015-12-31 17:34:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Pamieci tam chyba tyle co nic.

    250 miejsc w książce adresowej, 25 odebranych SMS -- w sumie by się
    z tego poskładało kilkanście, może i kilkadziesiąt kB. To już jest
    spora część dyskietki ośmiocalowej.

> [...]
    > mozna wiekszosc danych odczytac. Ale czy sie nie da podrobic ... jesli
    > jest jakis klucz w srodku, to bank sie przeciez nie pochwali.

    No właśnie nie wiem jak to działa. Procesor i pamięć tam pomoć potężne,
    ale co z nimi można zrobić? Czy jakiś dowcipny terminal płatniczy nie
    byłby w stanie mi wrzucić do środka napisu "Tu byłem -- Józef Tkaczuk"?

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2015-12-31 17:38:18
    Od: b...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Tak czy inaczej - chipy duze, ale nm na bit coraz mniej :-)

    Ciekawe jak obeszli naświetlanie w czasie produkcji.
    Kiedyś pisali - wartością graniczna dla krzemu
    jest częstotliwość pracy ok. 4GHz.

    Jak też: szerokość ścieżek w procesie jest ograniczona
    długością fali lasera, tj. nie może być mniejsza
    niż 1/2 czy 1/4 długości fali. Widać jakoś przeskoczyli
    to ograniczenie.

  • 45. Data: 2015-12-31 18:04:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Jak też: szerokość ścieżek w procesie jest ograniczona
    długością fali lasera, tj. nie może być mniejsza
    niż 1/2 czy 1/4 długości fali. Widać jakoś przeskoczyli
    to ograniczenie.

    ======

    Może po prostu poszli w stronę UV, skracając długiść fali? Oczywiście,
    oprócz stosowanych również technik, że jakoś tam nakładają fale na siebie i
    dość mocno zmniejszają szerokość osiąganej tak ścieżki.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 46. Data: 2015-12-31 19:32:21
    Od: Grzegorz Jablonski <g...@e...com>

    On 31.12.2015 17:38, b...@g...com wrote:

> [...]
    > długością fali lasera, tj. nie może być mniejsza
    > niż 1/2 czy 1/4 długości fali. Widać jakoś przeskoczyli

    Tu jest ładna prezentacja:

    https://www.youtube.com/watch?v=_bhEDQzNQ-c

    Pozdrawiam,
    GWJ

  • 47. Data: 2015-12-31 19:33:29
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    niedługo ruszy mój nowy sajt: dupostrzelcommowimynie.eu
    zapraszam już teraz!

  • 48. Data: 2015-12-31 21:57:35
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 30-12-15 o 12:48, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Witaj w klubie :-)
    > Wtedy trzeba było mieć zgodę na "talerz" do satelity. Ciekawe, czy
    > Miłościwie Panująca Partia wpadnie na to?
    >
    > Paweł

    Widzę,że idiotów nie brakuje.
    A wyjedźcie sobie i róbcie za dysydentów,kontestatorów i hanna
    gronkiewicz waltz co jeszcze.
    Najlepiej skąd pradziady tj. do związku radzieckiego jak lisienko tamasz.
    Z nowym godam tałażysze.

  • 49. Data: 2015-12-31 22:03:30
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 30-12-15 o 20:16, BaSk pisze:

> [...]
    > ich rozumiem, ale to, że znajdują takie nieprzebrane legiony
    > "szkodliwych idiotów" którzy ich w tym wspierają, świadczy tylko o tym,
    > że te wszystkie działania socjalistów z odmiany "nazi", oraz tych
    > moskiewskich, "internacjonalnych" - osiągnęły swój cel: w Polsce już
    > niemal zanikła *wszelaka* inteligencja, zarówno jako osoby, ale też i
    > "sposób oglądu rzeczywistości", czyli *samodzielność* myślenia. Dominuje
    > sq***na (j)elita, a pod jej dyktando lemingi uprawiają obłąkańcze
    > klakierstwo. Ba, żeby im jeszcze kto płacił, ale oni to robią
    Nareszcie zdrowe myślenie.
    Rzadkość wielka.
    Dodaj do tego tałażyszy ze WSI co to go niema jak izraelskiej broni
    jądrowej.

    Pozdrawiam z Nowym Rokiem.

  • 50. Data: 2015-12-31 22:04:06
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    > Hello BaSk,
    >
    > Wednesday, December 30, 2015, 8:16:32 PM, you wrote:

    > WYPIERDALAJ Z POLITYKĄ!

    A ty wypierdalaj w ogólności !

    D.Ż.