  • 11. Data: 2017-08-14 22:18:58
    Temat: Re: monitoring - tanio :)
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 14/08/2017 12:14 PM, s...@g...com wrote:
    > Potrzebował bym prostą kamerke internetowa ale nieco dalej od miejsca gdzie stoi
    komputer.

    > Ma słuzyć głównie do pilnowania budowy.
    >
    > Niby moge kupic zewnetrzną kamerke IP ale to koszt w okolicy 400PLN.
    >
    > Tak sobie dumam ze jakby tak zamontować tania kamerke usb i "jakiś" hub
    usb-ethernet to reszta juz jest niezawodna a kamerke moge miec za 60pln - jak
    zdechnie to wsadze inną.

    > I teraz pytanie:
    > Czego szukac aby dało się podpiąć do tego kamerke na usb a dalej do ethernetu i aby
    miało sterowniki do linuxa :)

    > Zna ktos takie interfejsy?

    A nie masz jakiegos starego telefonu z androidem?
    Jakies 2 lata temu probowalem i dzialalo, nie pamietam juz nazwy appki a
    telefon mial wi-fi. Jedyne co potrzebujesz wtedy to zasilanie telefonu.

    http://www.tweaktown.com/news/54297/yahoo-scanned-em
    ails-behalf-nsa/index.html

  • 12. Data: 2017-08-14 23:30:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jeszcze zasilanie (zwykle 12 volt stałego lub 24 V zmiennego, ale sprawdź w
    instrukcji) musisz dociągnąć, można próbować po skrętce (będzie potrzebna
    przejściówka - mało która tania kamerka ma klasyczne PoE).

    -----

  • 13. Data: 2017-08-16 16:17:45
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-08-14 20:52, s...@g...com wrote:

    > No wlasnie gdzie bym nie patrzyl to takie co maja rj45 to raczej kolo 2 stówek
    wychodzą a cholera wie czy z linuxem zgodne. Skretke mam w zapasie.
    > Na aliexpres raczej nie kupuje bo czekac trzeba a loteria vat+cło to nie zabawa dla
    mnie :)

    Popatrz na allegro, kupisz juz nawet za okolo 100 kamere wspierajaca
    ONVIF, z wifi i Ethernet, i to obrotową. Skoro to ONVIF to bedzie
    dzialac na wiekszosci zgodnego softu, na linuksie pewnie mozesz uzyc
    Zone Mindera.

    --

    memento lorem ipsum

  • 14. Data: 2017-08-16 18:05:59
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 16 sierpnia 2017 16:17:52 UTC+2 użytkownik elmer radi radisson napisał:

> [...]
    > ONVIF, z wifi i Ethernet, i to obrotową. Skoro to ONVIF to bedzie
    > dzialac na wiekszosci zgodnego softu, na linuksie pewnie mozesz uzyc

    O! bardzo dobra sugestia. Dziekuje. Po skorzystaniu sporo ciekawych gratów udało sie
    znaleźć. :)

  • 15. Data: 2017-08-17 18:48:57
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 sierpnia 2017 13:14:59 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    >
    > I teraz pytanie:
    > Czego szukac aby dało się podpiąć do tego kamerke na usb a dalej do ethernetu i aby

    Kupilem usb extender i kamerke hp 2300.
    Na 20m kawałku fabrycznej skretki jest kepsko. Kamerka nie ujawnia całej swojej
    rozdzielczosci.
    Na liscie jest tylko 640x480 lub mniej. Po wpięciu bez extendera rozdzielczosci są
    wszystkie - aż do 1280x800 (czy jakos tak).

    Na pudełku pisze ze extender działa "up to 50m" i dodane jest ze dla niektórych
    powolnych urządzeń :)

    Sprawdze czy wogole na jakims krotszym kawałku skretki calosc dziala tak jakby
    kamerka byla wpieta bezposrednio.

    Teraz kolej na onvif. Obaczymy co sie uda urzeźbić...

  • 16. Data: 2017-08-25 09:54:54
    Od: s...@g...com

> [...]
    > ONVIF, z wifi i Ethernet, i to obrotową. Skoro to ONVIF to bedzie
    > dzialac na wiekszosci zgodnego softu, na linuksie pewnie mozesz uzyc

    Noooo, Majster! Spot on!

    Kupilem htip22 za jakies smieszne pieniadze.
    Kamerka ma 1280x720, strumienuje, ma ethernet, ma wdr, migawke nawet 1/5 sekundy i
    tryb zi bez IR.

    W nocy nawet kolorowy obraz mozna lapac.

    Pomału uruchamiam strumieniowanie do linuxa. Zreszta ona sama umie na ftp czy cifsa
    wrzucac.

    Jedyny feler narazie to to ze jej webowe gui wymaga jakiegos activex i podglad dziala
    tylko w IE :)

    Kamerka waży chyba ponad kilogram, solidna.

    Kupie od razu jeszcze dwie :)

    Jak sie nie boisz to podeslij adres na priva. Wysle ci prezenta w rewanżu :)

  • 17. Data: 2017-08-25 11:50:00
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Daj jakieś linki, szukam kamerki do wyniesienia przez ścianę (25 cm), i właśnie z tym
    "przez ścianę" jest kłopot, bo większość ma jakieś mega olbrzymie kostki do
    podłączania (ethernet, zasilanie, mikrofon), a nie chcę przekuwać w betonie
    (nadproże) przejścia wielkości pięści.
    No ostatecznie kostki można uciąć i zarobić przewody od nowa - dlatego też lepsze
    byłoby PoE od osobnego przewodu zasilania, a przewodu mikrofonowego można nie ciągnąć
    (zresztą nie każda kamerka ma mikrofon, akurat moja miała, chyba nawet w dwie strony
    przetwornik działa jako np. "wideodomofon dla ubogich").
    WiFI łatwiej zakłócić lub przytkać sobie samemu pasmo, a i tak trzeba jakimś
    przewodem zasilać.

    -----

  • 18. Data: 2017-08-25 12:48:43
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 11:49:26 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    przetwornik działa jako np. "wideodomofon dla ubogich").
    > WiFI łatwiej zakłócić lub przytkać sobie samemu pasmo, a i tak trzeba jakimś

    http://allegro.pl/kamera-tuba-1-3mpx-2-8-12-onvif-po
    e-outl-i6923877222.html?snapshot=MjAxNy0wOC0xN1QxOTo
    zMjo0Ni45NDlaO2J1eWVyO2EzNGVjY2Y1ODhjNmRlNjU5NjZjNTI
    2MjE0ODFmNThmYmY3Y2NlMmIyYjQ4YTNlOTdiOTYxMGI0MjA3MGI
    2MWI%3D

    Taka.
    Ale juz jej nie ma, napisalem do sprzedawcy czy jeszcze cos będzie :)
    zasilac trzeba po poe albo zasilaczem 12V.

    Ta kamerka normalnie wysyła jakies 300kB/sek. Nie jest źle.

  • 19. Data: 2017-08-25 22:30:01
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-25 o 09:54, s...@g...com pisze:

> [...]
    dziala tylko w IE :)

    > Kamerka waży chyba ponad kilogram, solidna.

    Ciekawa jestem jaka to kamera. Możesz podać linka i paranetry?

    --
    animka

  • 20. Data: 2017-08-26 13:30:38
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 22:31:17 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

    wychodzą a cholera wie czy z linuxem zgodne. Skretke mam w zapasie.

    > Ciekawa jestem jaka to kamera. Możesz podać linka i paranetry?

    Jakaś taka:
    https://www.google.pl/search?num=20&client=firefox-b
    -ab&q=htip22&oq=htip22&gs_l=psy-ab.3..0i19k1l2j0i10i
    19k1l2.982.1037.0.3292.2.2.0.0.0.0.332.519.0j1j0j1.2
    .0....0...1.1.64.psy-ab..0.2.517...0i13k1j0i13i30k1.
    C0mvhffJeZA

    szukaj po nazwie htip22.

    Ale widze ze facet juz takich nie ma.
    Teraz kupilem takie:
    http://allegro.pl/kamera-ip-1-3-mpx-3-6-mm-onvif-ip6
    6-8051w-i6937798612.html?snapshot=MjAxNy0wOC0yNlQxMT
    owMTo0Mi44NzdaO2J1eWVyOzRjNjg2NzZhZjIzYzc0MDUyZWE1Zj
    UwODFlNmUyNTIwYmZiZTU3NTI4ZTU1ODgxNWZlODkxY2FiMDRlYm
    MyZTI%3D

    tamta htip22 jest calkiem fajna. Dodatkowy feler jest taki ze troche w kratke dziala
    wykrywanie ruchu. Ale pozatym jest naprawde nieźle.